Ingen kontroll
Den inre utlänningskontroll har upphört att fungera. Varför? Polisen saknar resurser. När man läser det här så förmedlar det inte en känsla av ett modernt och väl fungerande samhälle. Läs och döm själv:
http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/11/11/polisens-kontroller-har-inte-fatt-effekt/
Polisen har fullt upp med omorganisera sig.
#1 Möjligt.
Ojojoj! Det känns som rena kaoset i hela landet. Vart ska det sluta? Blir mer och mer orolig för varje dag nästan. Hur många är IS-anhängare till exempel?
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Så polisen ska minska på styrkorna ???
Efter att ha sett Veckans brott och hört den nya polischefen uttala sig så blir jag ändå mer förvissad om att polisen har tillräckligt med att omorganisera sig själva.
#4 Det verkar som om styrkorna minskas av sig själv. Aftonbladet
Magnus Nyström, 36, har jobbat som polis i Borlänge i åtta år. Han har brunnit för jobbet och haft kul tillsammans med sina kollegor. Han är ett levande bevis på att det inte bara är äldre poliser som ska gå i pension som slutar utan även yngre, drivna poliser. Efter nyår slutar han som för att börja jobba på en annan statlig myndighet.
– När jag väl bestämde mig för att titta på jobb utanför polisen kändes det bra, säger Magnus Nyström.
# 4 Nej men de vet inte vad de ska göra!
Poliserna har ju börjat säga upp sig i långa rader precis som sjuksköterskorna i vården. Det blir svårt att få det hela att gå ihop i vårt samhälle över huvud taget så som folket på Rosenbad styrt landet de senaste året.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.