Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 896 ggr
[rara]
9

En hel by bär burka

Med tanke på att det antagligen befinner sig tusentals IS terrorister i Europa som planerar attentat och ännu mer muslimer som gillar att IS mördar oss (med tanke på den tysta minuten i Istanbul) och politikerna inte vill skydda oss diskuterade jag med min man om hur vi själva ska förbättra vår säkerhet. Först tänkte vi att det är bäst att ha ett stort vapen hemma (kulsprutgewär) och kanske ett litet (en 38a) när man är ute på stan, men vi insåg att vi ändå inte skulle ha en stor chans om det händer någonting.

Min man sa "kanske det är bäst att alltid ha koranen med sig". Den skyddar nog mer än ett vapen om man t.ex. blir tagen som gissla. Men om man går på gatan syns det ju inte att man har koranen med sig, så min man har nu låtit sig växa ett salafistskägg. Själv går jag aldrig ut mer utan svart burka och på min svarta handväska har jag samma symboler som på IS flaggorna. Grannarna tittade nog lite konstigt i början men vi har förklarat för dom att det här bara tjänar vår egen säkerhet och att vi varken har blivit muslimer eller radikaliserade. Men grannarna var skeptiska så vi var tvugna att bevisa det. Jag som egentligen är vegetarian åt en bit fläsk och min man skakade hand med alla kvinnor bland grannarna.

Med polisen har jag i alla fall inte haft problem. Vid en trafikkontroll såg dom till och min svarta väska med IS symbol utan att ställa frågor. Fast vi körde 40 km/h för fort behövde vi inte böta och poliserna bara varnade oss vänligt och bad oss att ta det lite lugnare. Sen jag bär burka hälsar alla kommunalpolitiker från min by extra vänligt. Mina grannar tycker nuförtiden att det var en bra idé och nu bär alla kvinnor bland grannarna burka och alla män låter sig växa ett salafistskägg. En del andra i byn har också börjat med det och snart bär nog alla i byn burka. Kanske det sprider ut sig i hela Europa? Hur ska vi annars vara säkra?

Ironi off! 👋

Emo
1

#1 Den var bra. (påhittad, tror jag) men bra ändå.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[rara]
1

#2  Ja jag antar det. Men  den var bra i allafall, bättre än min 😮🙂

Emo
0

#3 Inte bättre, bara bra. 😃

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[rara]
0

#4 Det är bra så 🙂