Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1690 ggr
mikatherider
0

Goda händelser 2015

Hej! Jag håller på att skriva ett tal om 2015 och tänkte vända mig hit för ytterligare tips. Det handlar om positiva händelser som har skett 2015 och det är meningen att det ska ge en good feeling känsla när man har lyssnat på det. Behöver alltså tips på positiva händelser som har skett iår, gärna från början av året men allt mottages gladeligen. Har en hel del men behöver mer! Hoppas jag har hamnat rätt, det är bara att ösa på :)

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

Tjeja
1

Oj.. svår uppgift! Hoppas du vill lägga ut det talet här sedan så vi också kan få lite goodfeeling! :) i af jag behöver det just nu.. (PMS-häx-vecka). Har svårt att komma på några positiva saker som hänt detta året rent samhällsmässigt eller så. Personligen privat har det ju det förstås, men politiskt… näe.. 😕 Flåt!.. har inte så mycket positivt att bidra med.

Enda jag kan komma på är väl i så fall SD-väljarna som är glada nu när politiken vänt i deras riktning. Men om det är samhällsmässigt positivt råder nog väldigt delade uppfattningar om och är väl knappast något som ger goodfeeling.

Borde för övrigt inte ens ge det till dem, då anledningen till att deras politik nu för är krig, elände och historiens största flyktingströmmar i rörelse jorden över.. 😭

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.