Nobelfesten...
Jimmie Åkesson är inte bjuden till Nobelfesten igen, detta sker i "Demokratins högborg, Sverige". Ja Fy Faaaaan säger jag. Vilka Satans nollor tar såna beslut, Fy Faaaan säger jag igen.
Nu vet jag inte, men är alla andra partiledare inbjudna?
Ha en bra dag
Sport iFokus
Misstänker det är Nobelkommitten som bestämmer vilka som bjuds in
Ha en bra dag
Sport iFokus
Alla andra e inbjudna. Ja d säjer ju mer om Nobelkommite'n än om Åkesson. En kommitté' som lever i ankdammen me små röda stugor me vita knutar. I ett litet tryggt "VI".
#3 Då känns det lite konstigt men det är en privat stiftelse som beslutar som de vill vilka som bjuds in
Ha en bra dag
Sport iFokus
Brukar inte dom goda och präktiga PK-fantasterna alltid kraftfullt hävda att man absolut inte ska dela upp människor i "vi och dom"? Men i det här fallet går det tydligen alldeles utmärkt att göra det.
An ounce of prevention is worth a pound of cure
#5 Nu tror jag inte att det är PK-fantaster i Nobelkommitten
Ha en bra dag
Sport iFokus
#6 Jodå, det är precis vad det är. Läs bara hur dom motiverar varför Jimmie Åkesson inte blir inbjuden. Klockrent PK-tugg alltsammans.
Men att däremot bjuda in representanter för diverse vidriga diktaturländer har dom tydligen inga som helst betänkligheter emot. Riktigt äckligt hyckleri och dubbelmoral med andra ord.
Det är en privat fest. Och de bjuder vem de vill. Tro det eller ej. Nobels testamente är ett privat testamente, Riksbanken instiftade ett pris till Nobels minne som helt felaktigt kallas för Nobelpriset i Ekonomi. ( Se länk 1) Det var inte alls något sådant i det ursprungliga testamentet och det är som sagt Riksbanken i Sverige som delar ut detta.
Nobelkommittéerna arbetar med att utse vinnarna. Se länk2
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_Riksbanks_pris_i_ekonomisk_vetenskap_till_Alfred_Nobels_minne
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nobelkommitt%C3%A9
Detta är Nobelfesten. Se länk 3
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nobelfesten
Vill du bli bjuden? Se länk 4
http://www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp?tips=Nobelfesten
Så visst är det fantastiskt att Sverige har lyckats med att få resten av världen att tro att det ha något med nationen som sådan att göra.
#8 Jag tycker inte det spelar nån roll om Nobelfesten är i privat, statlig eller kommunal regi. Att bjuda in alla partiledarna utom SD är riktigt ruttet och ynkligt gjort anser jag. Antingen allihop eller också ingen av dom.
# 9 Så om du har en fest så ska andra bestämma vem som ska komma?
#9 Jeep ,alldeles rätt, privat eller inte, dom uppvisar sin ynkliga småaktighet, deras trygghetskänsla i "VI". Man känner inget annat än ett jävla stort FÖRAKT.
#10 Nobelfesten är ju inte vilken liten obetydlig privat fest som helst, utan en gigantisk offentlig tillställning som hårdbevakas av diverse olika media, bl a av statliga public service. Då tycker jag faktiskt att man kan ställa lite högre krav på hur dom beter sig.
Om nu mänskliga rättigheter och "alla människors lika värde" är så otroligt viktigt för dom som dom påstår, så borde dom ju i så fall absolut inte bjuda in alla dessa personer från diktaturregimer.
# 12 Instämmer de borde vara betydligt mera urskiljaktiga än vad de är.
Med tanke på att V och MP's inbjudna brukar avstå från att gå på nobelfesten på grund av partiernas syn på kungahuset är det ju märkligt att dem fortsätts att bjudas in emedan riksdagens tredje största partis ledare inte bjuds in…
Konstigt allt ihop tycker jag. Samtidigt kan jag förstå Nobelfestkommiténs resonemang då är rädda för att vara PK-fel och missa internationell respekt då SD även internationellt sett har rykte om sig att vara rejält främlingsfientliga fortfarande.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
# 14 Det är INTE Nobelkommittéerna som håller Nobelfesten! Uppfattat?
#15 ok redigerat! nobelfestkommiten då!? För nog är det en festkommite som håller i det ändå.. ?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
# 16 Googlade på nobelfestkommitén och fick ett svar vilket var en privatperson. Du kan googla själv.
# 16 Här testamentet
Det är Nobelprisstiftelsen som arrangera Nobelfesten
Det underliga är när man googlar på denna så fick jag först upp en mängd alternativ och så försvinner de.
Enligt de uppgifter jag har så har samtliga pariledare som blivit inbjudna också gått på tillställningen.
Personligen vet jag inte om jag tycker att varken SD eller KD har något på nobelfesten att göra. Eller MP, i och med deras ovetenskapliga synpunkter.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking