Politik iFokus

Politik

Etikettutrikespolitik
Läst 1415 ggr
Staffan
0

Bra Bush!

Jag brukar inte vara någon stor beundrare av George Bush. Nu har jag dock äntligen fått en anledning att berömma honom - för hans tydliga ställningstagande mot prostitutionen i Tyskland under fotbolls VM.

President Bush har mycket starka åsikter i den här frågan och kommer att göra det fullkomligt klart för den tyska kanslern. Hon kommer att uppmanas att göra något för de kvinnor som är på väg att utnyttjas.

>> Länk till artikeln i SvD

Bra Bush!

Mvh // Staffan

Pia
0

Ok då, liten stjärna i kanten, om det nu stämmer…

Lisbeth
0

Instämmer helt!

Jättebra Bush!

Bra också att Sverige skickar poliser som kommer att finnas på plats under fotbolls VM för att förhindra att kvinnor kommer att exploateras. Strongt av lilla Sverige att visa sitt missnöje i den här frågan så att andra hakar på!

Kaj
0

Väldigt bra att en person som Bush tar upp detta på högsta nivå. Det kanske ger lite tryck i debatten

charlie
0

Staffan,

Jag tror inte att ställningstagandet är emot prostitution då den till och med är tillåten i t.ex. Nevada, USA.

Jag tror att vad man vänder sig emot är handeln (importen) av kvinnor från framförallt Östeuropa.

Jag gillar inte prositution, dock så anser jag den väg som Sverige har valt i frågan är nog den sämsta möjliga. Jag tror att man är villiga att vinna moraliska bonuspoäng på bekostnad av de prostitutierade.

---

Pia
0

….mm, ungefär så jag tänkte, risken finns väl att det är lite ett utspel i politisk korrekthet från Bush-administrationens sida, snarare än ett verkligt engagemang…

Maximilien
0

Nej. Mr Bush har säkerligen denna uppfattning av egen, inre övertygelse. Inte därför att han vore som en svensk vänsterpartist eller dylikt utan pga av att han är kristlig och moralistisk. Svenska kristdemokraterna protesterar också mot hallickarna på fotbolls-VM.

Inlägget är låst för nya kommentarer