Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 799 ggr
Zyperior
2

MSM-tävlingen är igång.

Är det bara jag som tror att vi kommer se en kapplöpning i MSM, om vilka som kan återrapportera gamla nyheter om den kriminalitet som den okontrollerade massinvandringen medfört?

Aftonbladet idag;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22075491.ab

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Tjeja
0

Vem tror du vinner då?

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Zyperior
0

Hehe, ingen. De kommer alltid ligga steget efter alternativ media och deras pålitlighet är befläckad för all framtid.

Zyperior
2

Oisin på AB kallar nu till besinning hos MSM-journalister.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article22077227.ab

Några citat jag reagerade på;
"Att nästan en tredjedel av samtliga anmälda brott på ett badhus under ett år handlar om killar som eventuellt har kommit ensamma till Sverige och som påstås ha ofredat flickor är någonting väl värt att diskutera. Här tycks ett problem finnas."

Skulle Oisin kunna skriva något sådant med jobbet i behåll, för 1 år sedan, eller bara 6 månader sedan, eller för 6 veckor sedan?

"Värst har Kvällsposten varit. I en rubrik talade tidningen om "sexuella massofredanden" i Malmö under nyårsafton. Det skickades till och med ut en nyhetsflash om dessa upprörande händelser.

Men några sexuella ofredanden förekom inte. I varje fall inte enligt polisens informatör Lars Förstell."

Hur var det nu med information från polisen igen? Vågar de tala sanning till Aftonlögnen tro?

"_Men seriösa medier har också ett ansvar. Ansträngningar måste göras för att undersöka om berättelsen stämmer. Vi journalister måste besinna oss."
_
Med andra ord, "seriösa" medier kommer fortsatt välja bort relevant information, förvränga verkligheten och skriva om Kardashians viktiga liv, istället för allmännyttiga nyheter.

[Bermudas]
1

#3 "Med andra ord, "seriösa" medier kommer fortsatt välja bort relevant information, förvränga verkligheten och skriva om Kardashians viktiga liv, istället för allmännyttiga nyheter." Den där oisin är en riktig räv. Han verkar ha en funktion som grindvakt och damage controller. Men den tiden är över då de haft monopol på "seriositet", alternativ media som till exempel nyheter idag kommer fortsätta gräva. Idag har förresten nyheter idag lagt ut bevis på att DN visste. Sms:et från Hanne till polisen i augusti.

[Carpinus]
0

#3 Du har nog läst Oisín med vänligare glasögon än jag…

Som jag läser krönikan så är maningarna till besinning, med enstaka brasklappar, en bagatellisering av problemen och ett hyschande av kollegorna lite lätt ovanifrån.

Men jag instämmer gärna i din avslutning - det citatet förklarar vad det handlar om.