Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 793 ggr
Vanja
0

Sverige får toppbetyg.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22127695.ab

"Report, känd för sina topplistor, har nämligen placerat Sverige på femte plats i en rankning som bygger enkätsvar från 16 000 människor världen runt…."

"…En närmare titt visar att Sverige är det barnvänligaste landet i världen, att de medborgerliga rättigheterna är starkast och att det är lättast att leva miljövänligt här."

Kul att se! Men jag funderar på vad vi skulle ha som är mer barnvänligt än vad andra länder har, någon som har koll på det? :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Vanja
0

Det är också det näst bästa landet att vara kvinna i.

/ Vanja 

Geru
0

#1 Vilket är det bästa :)?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Vanja
0

#2 Jag vet inte. Vore kul att se hela listan.

/ Vanja 

72mm
3

Sverige är så barnvänligt att vi har slutat att tillverka dem själva. 😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Vanja
1

#4 Haha vad menar du nu ? 🤔

/ Vanja 

Zyperior
0

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
0

Topplistan för länder som är bäst att vara kvinna i;

Danmark

Sverige

Kanada

Nederländerna

Australien

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Bermudas]
0

#4 där har du en poäng! Jag tycker det verkar som om många svenska kvinnor är väldigt stressade. Jag har bott utomlands där förvisso inte kvinnorna har samma jämställdhet som här men samtidigt har dom det bättre på andra sätt. Nu har jag inte läst frågorna som ställts, men det verkar ju som om det är vad andra uppfattar om oss. Frågan är om de ser hela bilden? Men visst det finns många bra saker här.

Geru
0

#6 Tackar! :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

kae
0

Jag har läst att Island var det bästa landet att vara kvinna i, men jag kanske misstog mig? :)