En invandrares (numera utvandrares) ord
Vart ni står politiskt spelar ingen roll. LÄS. Tänker du kommentera för att spy ur dig ord som "rasism", "nazism" osv kan du gott stänga ner. Det är så att man vill gråta, packa väskan. Men jag ska vara kvar i Sverige så länge jag kan. För ju fler som flyr desto svagare blir vi. Vad tycker ni själva?

Han har ju rätt. Själv bor jag i Danmark och kan inte tänka mig att flytta tillbaka till Malmö.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#0 "Avliva politiker" tycker jag är ett rätt osmakligt sätt att uttrycka sig på. Dessvärre har vi erfarenhet av sådant i vårt land.

Var i inlägget (alltså det som det länkas till) står det "avliva politiker". Det är enbart TS som skriver det. Läs blogginlägget, väldigt intressant.
Många länder har tyvärr erfarenhet med det.
Malmö är inget stad jag vill bo i.
#3 Det var inlägget jag avsåg, klartext: "Det är så att man vill gråta, packa väskan, avliva politiker." Någonstans tycker jag att det finns en gräns, och den är passerad med råge för min del där.

#5. Men har du läst bloggen?
#6 Nej, jag tappade lusten efter den introduktionen. Men eftersom du brukar vara en omdömesgill person litar jag på ditt ord.
Jag håller med #2! Det är väl magstarkt och gör att man tappar lusten o intresse för inlägget. Har redigerat bort det uttrycket nu! Man kan önska politikernas omedelbara röstförfall, avgång och karriärsmisslyckande. Men att önska andra människor skada och död är osivilicerat! Dock är brevet som länkas till läsvärt och den skribenten uttrycker sig inte alls på den nivån som ts gör.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Lägger in brevet och mina egna anteckningar. Så kan vi börja om från början och läsa brevet. För det var väl värt att läsas. Alltså en kille som kom hit som barn från Kroatien har skrivit ett avskedsbrev till oss i Sverige. Han har flyttat med sin fru och barn till Polen för att komma bort från det allt mer sönderfallande otrygga samhälle som växt fram i Sverige och Malmö där han bott. Han har sett mer än de flesta av baksidan av den " goda viljans" efterverkningar. Han ser med stor oro på detta år, 2016. Jag har citerat vissa stycken men läs gärna brevet i sin helhet. Det är ganska lång och skrivet utan krusiduller och ängslighet utan är mer en rakt upp och ner verklighetsskildring från en person som själv är invandrare. Jag hoppar ner en bit i brevet direkt: "Jag mötte en gammal skolkamrat som det inte gått så bra för… och blev överraskad över att hans fru hade slöja. “Det är enklast så… du förstår inte.” sa han till mig med sorg i blicken. Effekten av att inte ha råd att flytta till ett annat område. Tyvärr förstod jag inte honom. Jag har varit med om för mycket i mitt liv för att böja mig för några idioter i skägg." ---- "Sedan kom migrationsvågen. Jag har varit på de hem där man samlar flyktingfamiljer från Syrien. Inget bråk. Det är dessa flyktingar som alla svenskar TRODDE det handlade om i början." "Jag har även i kontakt med landsmän som arbetar på HVB-hem för ensamkommande flyktingungdomar. Det riktigt sjuka är – att dessa män vet exakt hur man ska uppföra sig – men det fattar inte kommunens personal." "De skrattar åt er. De vill ha stålar och lägenhet. Araber från dessa regioner är inget ni kommer att integrera." "Skriverier om att 80.000 ska ut. Herregud vad protester det blev från godhetslandet… detta TROTS att svensk polis inte ens klarar att kasta ut 3000 personer om ÅRET. Och nu – under 2016 – kommer antagligen den STORA vågen av migranter. Ni vet… de har telefoner och Internet… de är fullständigt medvetna om att Europa måste stänga sina gränser. Det innebär att de måste ta sig till Europa NU I ÅR om de ska ha en chans att hinna innan dörrarna stängs. 2016 kommer innebära FLER migranter till EU än 2015. Detta fullständigt uppenbara händelseförlopp ser övriga länder i Europa… utom Sverige. Så vad läser man då i svensk media. Tja, det vet ni lika väl som jag. Idiotjournalister som spenderar spaltmeter över #inteerkvinna, genusperspektiv (skojar ni med mig? dessa araber har inte en susning – en kvinna är en fitta och en barnmaskin enligt dem) etc. Lycka till era jävla idioter. Er värld kommer snart att rasa ihop. Ni kommer bli tvungna att ta in militären innan 2016 är slut. Och medborgarna kommer vara i TOTAL CHOCK eftersom media hela tiden mörkar." "Än värre är just alla svenskar som trott på allting. Som springer omkring och älskar oss invandrare utan att göra skillnad på oss (det ÄR en jävla skillnad på oss invandrare). Dessa plåster springer runt i sina jävla alternativa kläder och är så självförverkligande goda att det fan lyser glorior över deras skallar. Jag känner för att slå varje flanellfjant med surdegsosande skägg på käften varje gång jag ser dem. Jag spottar på er." "En god vän till mig (från Irak) sa att han fullständigt avskyr hur de mer eller mindre “klappar oss på huvudet” och tycker att vi är så fantastiska. Fan, fatta mannen… de prutar inte ens på torget… de betalar EXTRA! Vem fan tror de att de är? Vem fan tror de VI är? "I mitt jobb såg jag allt bra med Malmö… men också allt dåligt. Efterhand hörde jag mer och mer från kommunanställda (där vi installerade div. system). På Socialförvaltningen. Folk grät. Vi hörde allt där vi stod och jobbade, De hade ingen kontroll. Ingen verkade vågade rapportera uppåt av rädsla av den där jävla rasiststämpeln. De VET. Alla VET" ---- "Vardagsvåldet. Jag kan ta hand om mig själv. Tack vare en väns pappa, fick jag tidigt lära mig boxas. Jag är stor och har ingripit vid ett flertal gånger. Har markerat bland unga nästan varje vecka när jag varit ute. Ibland är det rätt grova grejor." Men när jag kommer hem till min son… min dotter … och min sambo… så vill jag inte att de ska lära behöva ta hand om sig själva i en våldssituation. Jag fixar inte oron… jag fixar inte det faktum att om något hade hänt någon av dem som hade jag dödat svinen och stolt tagit mitt straff. Gud nåde den som kommit i min väg." ---- "Jag är skyldig Sverige en hel del. Men jag ser ingen väg att återgälda allt vad Sverige har gjort för mig. Ingen lyssnar på oss kritiker. Ingen respektabel tidning skriver om – förstår – folks oro utan att tillskriva oss obehagliga egenskaper. Främlingsfientliga, brunskjortor, ointelligenta, outbildade etc. Vad ska JAG göra?! Jag har EN fucking förtvivlad röst att lägga i ett val 2018. Det känns så långt bort. Jag tror inte Sverige klarar sig till dess utan att samhället tar sådan skada att det kommer ta generationer att reparera." --- "PS. Någonstans inom mig hoppas jag att jag har helt fel om allting. Att mina vänner ska mobba mig i framtiden över min fjantiga oro. Att de ska slänga foliehattar på mig varje gång vi träffas för minnet av “Darkos onödiga oro 2015/2016”. Jag hoppas verkligen att det blir så. Jag ska ha foliehatten på mig vid varje tillfälle så alla kan skratta åt mig. Det skulle vara skönt. Jag skulle glatt skratta med dem." Jag delar Darkos oro. Jag försöker inte tänka på det, men det är inte lätt att låta bli…jag önskar också att jag får fel, att man lyckas med att stoppa det man satt i rullning. Gör man inte det tror jag vi kommer få mycket svåra tider. Men ännu verkar media och politiker vägra säga sanningen om det som sker. Det viktigaste för dem är att vi inte får bli" rasistiska" allt annat är underordnat tycks det som. Lite mer kommer fram nu…men det är fortfarande mycket ljug och mörkande som gäller. En annan sak jag reflekterat över som jag lagt märke till precis som Darco och den Irakiske torghandlaren är att "godhetsapostlarna" ofta har ett underliggande drag av överlägsenhet och jag förstår att många känner sig irriterade över känslan av att "bli klappade på huvudet".Jag tror att detta klappande är en form av överlägsenhet och okänslighet. Människor är inte dumma de anar rasismen bakom "klapparna".
Det är så det är.
När ett land på ett eller annat sätt sviker sina medborgare så kommer alltid en del ta sitt pick och pack och flytta. Pratar du t.ex. med en iranier i Sverige så är chansen överhängande att han/hon är i 50-60-års åldern, välutbildad och flyttade från Iran strax efter 1979, när det landet gick in i mörkret.
Sverige har marscherat mot mörkret en längre tid nu, och man kommer i framtiden hitta åtskilliga nyutvandrade svenskar som, liksom Darko, helt enkelt fick nog av vansinnet.
Jag är inte förvånad.
Friskt kopplat är hälften brunnet!

#7. Tack. 🙂
Tack #9 Bermudas! Citeringar behövdes verkligen! 👍
Jag är inte rasist, jag är anti-våldsmän och religions tvång!
Men vart jag än går detta land blir jag påhoppad och kallad rasist av onyanserade godhetsapostlar som gräver en grav för oss.
Jag är för att ta in flyktingar d v s de fredliga som verkligen behöver skydd och där med EMOT att ta in krig och arroganta våldsbenägna människor!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.