Konspiration
Det har länge pågått diskussion om snabbtåg och nu har man kommit ytterligare en bit på väg.
Men ett problem är att det bor för få människor i Sverige för att det ska vara riktigt motiverat med denna satsning.
Alltså måste vi bli fler, Så vad gör man då för att lösa detta?
Ja metoden man valt för att vi ska bli många fler ser vi ju alla, 🤪😉
Värd för Pensionärer
Man planerar inte infrastruktur kortsiktigt, utan man gissar på vad det kommer finnas för behov i framtiden eftersom färdigställandet kan ta väldigt lång tid, så nej, du kan inte skylla detta på invandringen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Pengar räcker inte till allt. Snabbgående tåg är, kanske, intressant men frågan är hur pengarna används vettigast. Personligen ser jag andra prioritering som ligger högre upp.
#1 För det första var det ett skämt och markerat som det, för det andra så om du läser en gång till så kanske du ser att jag inte skyllt på invandringen
Värd för Pensionärer
#3 Vart har jag skrivit att jag inte läste ditt inlägg som ett skämt (jag vet faktiskt vad smileys är)? Försök att läsa mitt inlägg igen med en neutral ton. Och jo, du tog upp invandringen via syftningar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag tog upp invandring men jag skrev att utbyggnaden av snabbtågen behövde större invandring för att vara motiverad. Det är inte att skylla på invandringen.
Om jag velat göra det hade jag skrivit tvärtom att den ökade invandringen skapade behov av snabbtåg.
Ser du skillnaden?
Värd för Pensionärer
#0 Hehe. Massinvandringen kan alltså skyllas på snabbtågslobbyn! Fasen, det förklarar ju ett och ett annat. 😉
Friskt kopplat är hälften brunnet!