Nasistflagga hissad.
http://na.se/nyheter/orebro/1.3579572-hakkorsflagga-hissad-i-marieberg
Jag har svårt att ens hitta ord för detta, vart hittar man ens sådana flaggor?
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Och varför i hela friden??
#0 Finns det mesta på nätet att hitta.
#1 Nazister som förnekar historien som inte vet bättre.
#2 Ja men utanför JYSK? Vad vinner man på det?
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
#3 Media utrymme? Jävlas? Man kan bara hoppas att man får tag på idioten som hissade flaggan.
Jag gissar på busstreck bara. Någon som köpt en sådan flagga i asien någonstans och på natten hissat den flaggan. Nu fick de medial uppmärksamhet så jag antar att busstrecket lyckades.
Det där är ingen nazistflagga (snedställt hakkors) btw, artikeln är rättad och jag tycker den där har tydligt asiatiskt utseende.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
#5: Oavsett om den är asiatisk eller ej, det finns bara en anledning att hissa den där på ett centralt ställe och det är att alla associerar till nazister. Vad spelar det för roll om den är lite på sniskan? Vem associerar till nån asiatisk religion i första hand? Ingen.
jo dom som ska sin historia och inte är fördomsfulla…
om nu man ska leta efter associationer till nazism så hittar man det säkert överallt bara man letar…
undra hur folk hade reagerat om det var isis flaggan som hängde där? vore det bättre?
#7: det där är ju löjligt. Historia råkar vara ett av mina stora intressen så kom inte och antyd att jag inte kan nåt om historia. Leta efter associationer till nazism? Finns det NÅT överhuvudtaget som är så allmänt förknippat med nazismen som hakkorsflaggan?
#5 Hade du betraktat det som ett busstreck om det var IS som halat en flagga där?
#8 men då borde ju ju oxå veta var korset kommer ifrån och vad det betyder i olika vinklar
Suck. Som jag sa, jag tror inte att de som hissat flaggan har brytt sig om några vinklar.

#10. Var kommer korset ifrån och vad betyder det i olika vinklar? Det där med upp-o-ner har intet med satanism att göra, om det är det du är ute efter. Jo, satanisterna har tagit det till sig, men de har inte undersökt saken särskilt bra.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Efter lite efterforskning så backar jag och medger att detta inte va ett busstreck. Det ser ut som en asiatiskt flagga på den otydliga bilden. Men efter lite efterforskning så verkar det vara så nazistiskt det kan bli.
Det är Adolf Hitlers personliga banér.
https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_standard_of_Adolf_Hitler
Edit: Märkligt att tidningen då ändrar sin text.
#13 Ja, det ser faktiskt ut att vara just den flaggan.
Ofta så är det janistiska bilder som misstas för nazistsymboler. Hitler & Co stal ju som bekant sin symbol. Janism är ironiskt nog bland den enda religion/ideologi där folk blir harmlösare desto mer fundamentalistiska de blir… 😉
Friskt kopplat är hälften brunnet!
USCH! Ryyyser! 😭"Snorvalparna".. om det nu är ungar som gjort busstreck verkligen… fattar nog i så fall inte vad det egentligen innebär och vad dem egentligen gör. 😡
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Antingen är det ett busstreck eller en idiotisk nazist som har hissat den. Om det är ett busstreck så är det väldigt osmakilgt att skämta om alla de hemskheter Nazisterna höll på med under ww2.
Eftersom det är en riktig naziflagga tycker jag inte man kan likna det med busstreck. Hets mot folkgrupp är mer korrekt, även om det bara varit några naiva snorungar som inte visste bättre.
#17 Eller hur?! Å hur skulle några 'aningslösa' snorungar fått tag på en korrekt flagga? Nej det är annat bakom som verkligen är otäckt…
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Enligt mig kan en snorunge vara allt emellan 10-17 år. Tror säkerligen en 16-17 åring kan få tag i en sådan flagga om de vill.
Det är en nazistflaggs med typiskt utseende, som skiljer sig från eventuella flaggor med hakkors eller svastika. De senare är solsymboler på många håll i Asien.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen