Kölnkalabaliken var planerad
Kölnkalabliken får bli ett samlingsnamn för dom övergrepp och trakasserier som inträffat ganska systematiskt i Europa, inklusive Sverige (Kalmar) runt nyår och i Finlands Helsingfors.
Kölnkalabaliken var planerad, säger Tysklands justitieminister. Ja, det är ganska uppenbart att den var planerat, det är svårt annars att få tusentals personer att samverka i en kaotisk skapelse.
Bråkstakar från Belgien, Holland och Frankrike samlades i Köln. Majoriteten av bråkstakarna kom från Marocko och Tunisien enligt diffusa poliskällor. Vi vet ej om poliskällornas påståenden är lögn eller sanning.
Vem står bakom Kölnkalabaliken?
.
Tusentals "muslimer" som organiserar sej på sociala medier, för att misshandla, beskjuta allmänheten med nyårsraketer, skapa kaos och våldta, samtidigt som dom välorganiserade och högeffektiva tyska säkerhetstjänsterna är helt aningslösa?
Fullkomligt maktlösa och utan kunskap?
Ska vi tro på det?
.
Allt sedan NATO byggt upp Islamiska Staten mellan åren 2007- 2013, till ett veritabelt NATO-IS, med militära träningsläger i NATO-Turkiet, Jordanien, Syrien ("Fria Syriska Armen"/al-Nusra), Libyen, Afghanistan, mha NATO-Storbritanniens och NATO-Frankrikes militiärinstruktörer, har NATO-IS vuxit sej starkt på ett psykotiskt sätt.
Barack Obama råkade dessutom försäga sej förra året. Det kan vara svårt att upprätthålla en konsistent lögn i det långa loppet.
"We are speeding up training of ISIL forces, including volunteers from sunni …"
Datumet som Obama gjorde sin kanske avsiktliga felsägning var den 7 juli.
.
Internationella storbanker har med giriga ögon tittat på dom feta resurser som finns i Europa. Krisen som drabbade Grekland visar bara på ett möjligt offer för Goldman Sachs.
Mer kaos i Europa kan resultera i så mycket oordning att militärindustriella krafter som vill styra händelseutvecklingen får betydligt friare spelutrymme. Det är i tider av kris som befolkningen accepterar inskränkningar på sin egen frihet eller inskränkta rättigheter.
Vem skapade den plötsliga flyktingkrisen?
Vem skapade Kölnkalabaliken?
.
Vi kan se på kartan i DM att det inte bara var Köln som drabbades, utan även andra tyska städer, Stuttgart mm, råkade ut för kalabalik ( + Schweiz och Österrike ). Hur är en sådan händelseutvekling möjlig när tyska säkerhetstjänsten övervakar sociala media för att "hindra terrorism" dagligen?
Hur kan någon planera, organsiera, instruera, finansiera, transportera, och genomföra Kölnkalabaliken om det inte är den Tyska säkerhetstjänsten själv?
På samma sätt som NATO står bakom NATO-IS, kan vi på goda grunder anta att NATO-Tyskland står bakom Kölnkalabaliken.
Tysk välorganiserad statsmakt.
.
Regionala tyska polisorganisationer hade tydligen upptäckt vad som var på gång i Köln och rapporterat till polischefen Wolfgang Albers. Men polischefen blockerade och stoppade alla försök att placera extra poliser på plats för att hindra Kölnkalanaliken. Hjälpen stoppades.
Troligen helt enligt Angela Merkels plan.
Nu är polischef Albers jobb avslutat. Han får ett fett avgångsvederlag och lämnar sin tjänst, så att det blir svårt att få svar på alla frågor.
Som David Icke säger: "Illuminati front figures, here today, gone tomorrow."
.
Enligt DM verkar det inte finnas några syriska flyktingar bland dom gripna, utan gärningspersonerna kommer från en rad andra länder.
En så brokig skara av "muslimer" som planerar en samlad organiserad kalabalik är en omöjlighet i dagens övervakade samhälle, utan europeiska säkerhetstjänsters medverkan.
På samma sätt som CIA genomförde Operation Ajax med kriminella bråkstakar och som CIA utnyttjade för att störtade den demokratiskt valde president Mosaddeq, ser vi en systematisk planerad attack från EU:s statsapparater, där "muslimer" får utgöra syndabockar.
Följden blir instabilitet och motsättningar.
En perfekt grogrund för krafter som strålar ut ondskefulla vibrationer.
.
Hur kommer det sej att det tog flera dagar för media att rapportera om Kölnkalabaliken? Rimligen borde tidningarna skrivit om det med en gång, men ifall Kölnkalabaliken var organiserad av statsmakten, behövde dom tyska säkerhetstjänsterna ha media på sin sida.
Dessutom, när äntligen Kölnkalabaliken rapporteras, har tysk media redan flera dagar innan, rapporterat att det tyska nyårsfirandet gick fredligt och lugnt till. Hur kommer det sej att tysk medias rapportering blir totalt reverserad fem dagar efteråt?
Eventuella misstag, poliser som medverkar i kalabaliken eller inkonsistentser kan ha behövt städas upp innan Kölnkalabaliken presenterades i media.
Falskflagg Köln.
Även nätet visar att folk insett att media inte rapporterat vad som verkligen sker. Jag delar kanske inte alla åsikter som framförs, men här är några videoklipp.
Tyska kvinnor om Kölnkalabaliken (RT, 2 min)
Raketavfyrningar och kaos i Köln (Tageschau mm, 4 min)
Oliver Janich om ARDs rapportering (privatvideo på tyska, 15 min)
Hårddragen analys av "Sargon" (privatvideo och klipp, 27 min)
Var Kölnkalabliken iscensatt, ett "hoax"? (privatvideo, 2 min)
Att sedan säga att tysk säkerhetstjänst varit helt aningslös, nej, inte speciellt troligt.
.
Kölnkalabliken var planerad, organsierad, administrerad, instruerad, finansierad, utrustad, transporterad och genomförd av samma EU-säkerhetstjänster som påstår sej skydda oss.
Och var kommer rymdödlorna in?
Skakande läsning, inte sant?
#0 Intressant inlägg. Tack. Har själv reagerat på vissa saker som jag undrat över. Det har med polisens agerande att göra. Mest en känsla jag fått. Och jag har tänkt på att man gjorde sig av med en gubbe. En klassiker kan ju vara att låte en person ta smällen men som belönas rundhänt. Som jag sagt redan från början är att polisen lyder order. Jag har aldrig trott att dom frivilligt mörkar, vilket dom gjorde och gör även i Sverige. . Ser ingen anledning för varför polisen skulle säga att kvällen löpte lugnt förbi när det var kaos. Nåt är konstigt här. Det verkar som det var organiserat. Är dessa män en sorts proxyarme? Jag litar inte ett skit på Merkel.
#2 "Skakande läsning, inte sant?"
Vad var? Om #0 handlade om hur organiserat alla sexövergrepp från stora grupper av muslimska unga män är så har vi sedan länge redan förutspått att det skulle spinnas åt det hållet.
Alternativet, idéen om att sådant här beteende uppkommer naturligt givet vissa förutsättningar, skullegivetvis vara en sanning som är på tok för het och farlig för att ens närma sig.
#1 "Och var kommer rymdödlorna in?"
Haha.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Skrev detta tidigare i en tåd: "Om man ska vara lite konspiratoriskt sinnad kan man undra…. Först släpper dom in alla dessa killar, mot bättre vetande. Det kan knappast varit någon hemlighet att denna grupp är ett problem! Vi visste det innan den stora gruppen började anlända, att det här kommer bli riktigt eländigt. Politikerna och makthavarna borde vetat ännu mer eftersom de har tillgång till mer intern information än Pravda och Bolibompa. Sen när vi fyllts på till bredden så pass att man måst fixa med tält och slänga ut gamlingar ur sina hem och problemen med angrepp på kvinnor och flickor inte längre går att dölja….DÅ först börjar media vara mer ärliga. Då när skadan redan är skedd. När det blir oerhört svårt att staga upp situationen och folket kokar av ilska. Min fråga är: Vill dom se folk förlora besinningen? Vill dom ha en sammandrabbning? " Jag fortsätter nu med nattliga tankar: Denna massinvandrin och galna politik har förts i England, Frankrike , Tyskland, Skandinavien Sverige har varit värst. Det har varit REN propaganda, mörkläggning etc ibland har man undrat har dom fått psykos?. Dom visste ju att horder av människor var på väg. Dom visste att det mest var unga män men dom ville få oss att tro att det var nästan lika många kvinnor och barn som flydde från krig. Dom sa att dom kom från Syrien när de flesta inte kom från kriget i Syrien. Till slut måste man fråga sig: Varför? Varför ville dom det här? Varför sprakade man ut allt förnuft? Är det bara en slump?
Den tyska federala polismyndigheten BKA uppger att den arabiska “våldtäktsleken” taharrush nu har etablerat sig i Tyskland. – Attackerna rör sig om alltifrån sexuella ofredanden till våldtäkt, säger myndighetschefen Holger Münch. http://nyheteridag.se/tyska-polisen-den-arabiska-valdtaktsleken-taharrush-har-kommit-till-europa/
#7 jag tycker det är intressantare att läsa vad som står i inlägget än att hålla på som du gör nu. Mönstret går igen överallt. Den som säger sånt som inte passar in i koncensus avfärdar man automatiskt. Chang Frick eller Hugyens. Det finns folk som tror på en massa konstiga saker, som att jerikos murar föll av trumpetblås och att Jesus återuppstod från de döda, men de kan ha kunskaper och intressanta tankar att bidra med ändå. Jag tycker Helga och 72mm beter sig ouppfostrat här faktiskt. Här till exempel tar Hugyens upp en sak som borde vara intressant att fundera över: "På samma sätt som CIA genomförde Operation Ajax med kriminella bråkstakar och som CIA utnyttjade för att störtade den demokratiskt valde president Mosaddeq, ser vi en systematisk planerad attack från EU:s statsapparater, där "muslimer" får utgöra syndabockar. Följden blir instabilitet och motsättningar." Jag såg dokumentären om den orangea revolutionen för flera år sen på TV. Där lärde jag mig hur oerhört skickliga man är på att styra stora grupper att påverka politiska förlopp. Det ser ut som att allt växt fram organiskt på gräsrotsnivå men det är låååångt ifrån sanningen .
Det verkar finnas lite konstigheter med både polisen och politikerna i Köln om man letar på nätet.
Här är en artikel som nämner att för drygt ett år sedan drogades en brittisk kvinna, kanske med en våldtäktsdrog. Hon hade besökt Kölns karnevalsfestligheterna, fick en drog i drinken och dog av förgiftning, men Kölnpolisen gjorde ingen mordutredning och ingen annan utredning heller.
.
Sen har vi den mycket märkliga händelsen med Kölns borgmästare Henriette Reker.
Den officiella historien är att 2015-10-17, fem dagar för valet till borgmästare i Köln, angreps H Reker. En aggressiv attentatsman med nazistsympatier vräkte sej mot Reker under ett valtal i Köln och attentatsmannen högg henne med en kniv i magen.
Attentatsmannen högg i fullt raseri med två knivar, en i varje hand. Motivet för knivattacken uppges vara främlingshat.
Attentatsmannen utdelade också ett våldsamt knivhugg i halsen på H Reker, som stupade till marken med blodet sprutande ur alla såren. Den bersärkgående attentatsmannen knivhögg 4 (fyra) valarbetare till, innan han stanna upp och väntade tills polisen anlände.
På sjukhus opereras Reker (flera gånger) och placeras (!) i konstgjord koma, men var mirakulöst nog tillbaka i politiken en månad senare. Hon vinner valet medan hon är i koma.
.
Nu finns det flera konstigheter med den sk "knivattacken" på Reker i Köln. Följande video tar upp en del underligheter (den intressanta delen på tyska, 9 min lång, startar en bit in i videoklippet):
* Reker påstods ha fått allvarliga knivhugg i magen och knivhugg i halsen, ändå mår hon inte sämre än att hon kan lyfta armen, le och vinka till omgivningen när hon lastas in i ambulansen.
* Trots påstående om att blod sprutat överallt från Reker, syns inget blod alls, ingenstans, på den mängd foton som media publicerat.
* När hon tas in i ambulansen har hon inget synligt sterilbandage, inget tryckförband, utan Reker syns bara med en ljusblå handduk knuten runt halsen. Är det brukligt att använda ljusblå handdukar vid allvarliga halsskador? Är sjukvårdpersonalen sk crisis actors?
* Det är oklart hur dom fyra knivhuggna valarbetarna tar sej från platsen. Media verkar inte visa bilder annat än på Reker i ambulans.
* Någon tid efter knivattacken ändrar sej media och rapporterar att knivmannen som först uppgavs varit med i ett nazistparti i ett års tid, inte längre anses vara högersympatisör. Media tar alltså tillbaka påståendet att knivattacken gjorts av högersympatiskäl.
* Knivhuggen som Reker fick i magen nämns inte längre i media och verkar inte nämnas på Wikipeida heller.
* Reker har idag inte tillstymmelse till ärr på halsen efter knivhugget.
.
Efter Kölnkalabaliken skulle man tycka att Köln borgmästare Henriette Reker har förståelse för kvinnor som blir antastade eller angripna av hotfulla berusade män.
Fast så är inte fallet.
Reker säger att att om en kvinna känner sej trängd av närgångna män under Kölnkalabaliken får kvinnorna se till att hålla männen på "armslängds avstånd".
Ifall Reker verkligen blivit attackera av en hatfylld attentatsman med två knivar, är det ens troligt att hon skulle ge det rådet till andra kvinnor att "hålla männen på armslängds avstånd"?
Olika parodier av Rekers "Eine Armlänge Abstand"-råd hamnade på nätet. Vissa frågar med svart humor om Reker syftar på Hitlers utsträckta arm?
Rekers underliga råd gör att starka tiviel väcks, om Reker alls angripits med kniv och om hela knivöverfallet är en sk falskflagg Reker.
.
Vi har har alltså mer bevis för att Kölnkalabliken var planerad, organiserad, administrerad, instruerad, finansierad, utrustad, transporterad och genomförd av samma EU-säkerhetstjänster som påstår sej skydda oss.
Hur är det? Får man länka till annan utländsk media än engelskspråkig?
# 8 Angående inlägget om T.S så är det som # 7 säger.
Här är ett Dokument Utifrån om Historien om IS som jag såg för ett år sedan. Det säger en hel de det också.
Historiskt har Falsk flagg funnits och använts ända sedan man började med det på fartyg.
Gustav III utrustade några soldater med ryska uniformer för att skapa en incident för att få lov att anfalla Ryssland, riksdagsbranden i Tyskland. Operation Northwoods planerades av USA för att motivera ett anfall mot Kuba är några exempel.
Värd för Pensionärer
http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jun/03/us-isis-syria-iraq Om USA:s koppling till IS Visst finns det krafter i omlopp som är fullt kapabla att utnyttja människor som söndrare för att när samhället väl vittrar sönder kunna kuppa. Ordning ur kaos. Jag tar inte bort ansvaret från dessa män, och jag sätter inte citattecken på muslimer som Hugyens väljer att göra - de ÄR muslimer….kanske inte överdrivet rättrogna alla gånger, men många av dem har en drivkraft som har med den bakgrunden att göra. #11 Vi släpper det där. Jag bryr mig inte om Em_ som inte verkar vilja tillföra något i frågan här alls. #12 Visst! Inget nytt under solen.
Nya uppgifter gör gällande att kalabalik utbröt koordinerat i 12 av Tysklands 16 län. Jag har mycket svårt att se att något sådant kan koordineras i stor skala utan att tysk säkerhetstjänst känt till saken.
Därför är det troligt att säkerhetstjänsten haft med ett finger i spelet, antagligen organiserat hela kalabaliken. Vi kan vidare anta att kalabaliken är politikerstyr, då nästan inget bråk uppstod i Berlin. Där vill väl tyska politiker vara ifred. Endast 6 polisanmälningar kom från Berlin.
Dom annars välordnade tyska myndigheterna påstår att dom inte vet var 600000 av deras flyktingar tagit vägen. Jag ställer mej tvivlande till påståendet.
#14 Källa på att det var koordinerat mellan de 12 länen?
Citera det du avser ang. säkerhetstjänsten från artikeln du länkade till.
- Du påstår (utan källa) att händelserna var koordinerade.
- En så omfattande koordination måste säkerhetstjänsten känna till
- Alltså har säkerhetstjänsten "ett finger med i spelet"
- Säkerhetstjänsten har därför "organiserat hela kalabaliken"
Du tycker inte att du drar något förhastade slutsatser på mycket dåliga grunder i din eviga jakt på konspirationer?
#15 Du har hela denna tråd och om inte det räcker, är det bara att gå ut på nätet och söka mer info. Jag vet inte vad du vill säga.
Menar du att det är omöjligt att tysk säkerhetstjänst står bakom Kölnkalabaliken?
Är det omöjligt?
#16 Nej, jag säger inte att det är omöjligt. Men är det troligt?
Ja, i allra högsta grad, som du kan se av tråden.
"Ja, i allra högsta grad, som du kan se av tråden."
Vad jag kan se av tråden är fler exempel på dina konspirationsbyggen.
EU:s mindre pålitliga toppolitiker, Frans Timmermans och Jean-Claude Juncker säger att det finns inget samband mellan Kölnkalabaliken och flyktingkrisen.
Desinformation.
Både Kölnkalabaliken och flyktingkrisen är planerade, förberedda, skapade, finansierade, orkestrerade och genomförda av politiker.
"Desinformation."
Där är vi överens.
"Både Kölnkalabaliken och flyktingkrisen är planerade, förberedda, skapade, finansierade, orkestrerade och genomförda av politiker."
I vilket syfte skulle politiker vilja anordna våldtäkter och massövergrepp på tyska kvinnor?
#21 Som GW Persson säger: "Det är alltid svårt att prata om motiv."
Det är lätt att ledas i fel riktning om man låser sej vid motiv. Men det kan finnas politiska orsaker precis som jag nämnde förut om taharrush.
Vi har Operation Northwoods 1962, USS Liberty 1967, Bloody Sunday 1972, Bolognabomberna 1980, Palememordet 1986, Oklahoma City 1995, Columbine High 1999, vi har 911, Madridbomberna 2004, Londonbomberna 2005, Sandy Hook 2012, Germanwingskraschen 2015 osv.
.
I tider av kris hamnar befolkningen lätt i situationer av det Icke kallar problem-reaction-solution.
Myndigheterna skapar ett problem, säkerhetstjänsten ställer villigt upp och utför en psy-op, falskflagg, Kölnkalabalik eller annat problem. Befolkningen reagerar. Folkets reaktionen kan vara att myndigheterna måste vidta åtgärder för att skydda befolkningen mot "Saddam Hussein", "Paristerroristerna", "Germanwingspiloten", "Darth Vader-killen" osv.
Lösningen, "solution", blir att makthavarna stiftar hårdare lagar och får ännu mer makt. En amerikansk lobbyist sa en gång, att det finns inget som motiverar amerikanska politiker så mycket att utföra underliga handlingar, som att politikerna är garanterade att få mer makt.
.
Och dom internationella bankerna firar julafton.
.
Icke pratar även om det som benämns opposames, dvs grupper som egentligen står för samma sak, men som makthavarna spelar ut mot varandra.
Till synes är dessa grupper opposites, men i verkligheten är dom samma.
Det kan vara shia mot sunni, det kan vara katoliker mot protestanter (tänk Nordirland), det kan vara spanjorer mot basker, det kan vara bosniern mot serber, det kan vara svenskar mot asylsökande, kölnbor mot afrikaner osv.
#22 Så då tar du allt det där och så försöker du applicera det på ditt eget påstående; Både Kölnkalabaliken och flyktingkrisen är planerade, förberedda, skapade, finansierade, orkestrerade och genomförda av politiker.
Vad skulle lösningen bestå av? Hårdare regler för migration? Det låter inte så troligt att makten skulle driva opinion mot sig själv, tycker du inte?
Du behöver inte redogöra för hur du tänker. Bara svara konkret på min fråga utan ändlösa utläggningar;
I vilket syfte skulle politiker vilja anordna våldtäkter och massövergrepp på tyska kvinnor?
#23 Kanske ignorerar du svaren.
#24 Du ger inga svar. Du bara orerar om möjliga konspirationer som inte ens kan förklara den enkla frågan "varför?".
#25 Då mistar du dej. Det är inte en enkel fråga. Tvärtom är det svårt.
Nu blir det upprepning (se #22), men att svara på frågan om motiv är påfallande svårt. Det är svårt.
Du är hänvisad till GW Perssons ståndpunkt i den frågan. I olika avsnitt av Veckans Brott har GW Persson vägrat diskutera motiv på olösta brott. Du kan säkert hitta fler exempel på ämnet om du botaniserar på nätet.
Motiv är svårt. Det är en svår fråga.
Se #22.
Det är en enkel fråga. Dessutom är det ett utmärkt lackmustest för att avgöra om du är i foliehattsland eller ej. En fråga du kanske skulle försöka besvara innan din fantasi sätter igång med konspirationsteoriserandet?
Kan du själv inte ens komma på en trolig hypotetisk teori som svarar på frågan varför? så har du nog dåligt på fötterna är jag rädd.
Blir vi matade med mer desinformation från tysk säkerhetstjänst?
Nu påstår den tyska polisen att dom ska vända på varje sten för att få fast visselblåsarna inom den egna polisorganisationen, som "läckte" uppgifterna om vad som hände natten för Kölnkalabaliken.
Förbrytarna som visslade till pressen ska avslöjas och straffas.
Trevligt.
.
Vi ska alltså tro att polisen ville mörka Kölnkalabaliken och vill ge skulden för kalabaliken till utländska medborgare?
Tror vi på det, spelar myndigheterna oss som ett piano.
.
Kölns polischef påstår att dom flesta förövarna syns så dåligt på övervakningsfilm att dom aldrig kommer gripas.