Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 882 ggr
Staffan
0

Ulvskog igen...

Två folkpartister pekas ut som ansvariga för att ha spridit rykten om statssekreterare Lars Danielsson på nätet. "Jag kräver en offentlig ursäkt från Lars Leijonborg och att politikerna stängs av", säger partisekreterare Marita Ulvskog (s) till SvD.se.

>> Läs hela artikaln här (SvD)

Mvh // Staffan

Maximilien
0

Hur så "igen"? Det Ulvskog anspelar på är väl närmast den borgerliga reaktionen på förtalet av Reinfeldt i våras. Lika för lika, så att säga.

Staffan
0

Det var precis det jag reagerade på i artikeln; att Ulvskog menar att det här är någonting helt annorlunda och mycket värre. Att ryktet har sin grund i att Persson och Danielsson vägrar berätta vad som hände den där dagen verkar inte ha någon som helst betydelse.

Maximilien
0

#2. Med krigarens lovliga rätt att döda får väl Ulvskog passera i denna sak. I övrigt tycker jag att ryktesspridningens grund inte adlar ryktet. Nu ska borgerliga alliansen efter detta inte kunna moralisera egenrättfärdigt längre. Alltid något.

Staffan
0

Jag tycker att Lars Danielsson (och i förlängningen Göran Persson och Socialdemokraterna) får skylla sig själv i detta fall. Det hade varit enkelt att på ett tidigt skede stoppa denna utveckling.

Däremot ogillar jag det som drabbat Helen Eduards.

Mvh // Staffan

Erik
0

Det roligaste tycker jag är den sedvanliga avsaknaden av ett personligt ansvar. Två folkpartister pekas ut. "Jag kräver en offentlig ursäkt från Lars Leijonborg". Så ovanligt. Och så tycker vi att muslimerna är löjliga när de vill att danmarks statsminister ska ursäkta diverse bildpubliceringar…

Maximilien
0

#5. Avsaknaden av ett personlig ansvar. De två skvallriga folkpartisterna tänkes av Marita Ulvskog tas i örat av sin chef. Samtidigt tycks Göran Persson behöva försvara sig mot borgerlig kritik för att han låter Lars Danielsson verkligen ta sitt personliga ansvar för hur han firade jul 2004.

Jag kan inte låta bli att lägga till att det var ett för Lars Danielsson mycket smickrande skvaller, som nu har dementerats!

Erik
0

Leijonborg får gärna "ta dem i örat", men att han ska be Ulvskog om ursäkt låter för mig enbart dumt. Vad gäller Persson och Danielsson så är väl den största skandalen att Danielsson ljuger så han är blå i ansiktet, och att Persson tyckts ha försvarat honom?

Maximilien
0

Lars Danielsson är det stora problemet, och det färgar av sig på Göran Persson. Skvallrande folkpartister det klart mindre. Trots det kan jag förstå det socialdemokratiska behovet av att tubba Leijonborg till en symbolhandling som motvikt till alliansens upprördhet över förtalet av Reinfeldt i vintras. Lika för lika, och sedan ska väl alla kunna uppföra sig som folk! är väl ungefär den ulvskogska tanken.

Inlägget är låst för nya kommentarer