''nyanlända''
Läggs det inte otroligt mycket fokus på de ''nyanlända'' i svensk politik? Tänkte på Agendas debatt i Svt igår t ex. Nästan allt handlade om just det, vet inte hur många gånger ordet ''nyanlända'' nämndes. Man har ju uppenbarligen tagit sig vatten över huvudet sedan år 2015 (och även innan egentligen) så det är logiskt att det uppstår många nya problem som måste lösas, men det känns som att man glömmer bort allt annat. Allt handlar om de nyanländas jobb, bostäder, brottslighet osv.
Kanske för att allting hänger ihop.. Inkomster och utgifter går inte jämnt ut och har inte gjort det på länge vilket påverkar alla aspekter i Svensk politik. Välfärden, ingen har väl missat personalbrist i sjukvården, poliskåren, lärare, undersköterskor i hemtjänsten mm Infrastruktur är kraftigt eftersatt, brottsligheten frodas, bostäder saknas. Många kommuner går på knäna pga alla extra utgifter. Om man tar från den ena och ger till den andra år efter år så blir det ohållbart till slut..
Svensk statsskuld http://www.statsskuld.com/
Alltså.. för varje anhörig som kommer som nyanländ ökar ju antalet berättigade anhöriga som skall komma… det ökar i kubik ju. Fungerar inte att ha "rätt" till sina anhöriga så som det sett ut tänker jag.
Fast jag kan ju inte reglerna, utan det är mer vad jag tänker med rent sunt förnuft. Varje barn som vill ha hit sin förälder finns det oftast fler barn som i sin tur har sina partners och deras anhöriga osv osv.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ha ha ha ha vad bra Hayabusa 😂
Vänstertrafikanterna går nog fel 😂