Smutsigt och trångt tycker de asylsökande
"Fem asylsökande vägrade kliva av vid Blinkarpsgårdens asylboende. Personalen säger att kritiken mot boendet är orättvis. Men flera av de som bor där menar att deras tillfälliga hem är smutsigt och trångbott"
"De asylsökande skjutsades i fredags från ett boende i Simrishamn där de hade haft det bra. En av dem som kom med bussen sade att han blev chockad när han kom in på Blinkarpsgården.
– Stället är förfärligt, litet, skitigt, och mitt i ingenting"
De vägrade alltså att kliva av bussen. Tacksamheten visar än en gång inga gränser. Skulle dessa vara riktiga krigsflyktingar? Nej, riktiga krigsflyktingar visar tacksamhet.
Vart är alla barn och kvinnor?
http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2015/06/15/smutsigt-och-trangt-tycker-de-asylsokande/
©®2015
OBS, gammal länk för att visa.
©®2015
Hur skojsigt hade dem de hemma i sina länder? Ett flyktingläger utomlands e ju rena misären jämfört med vad dem får här. Allt sånt här ökar rasismen i samhället….
Och folk undrar varför jag inte gillar invandrare…
EDIT: Missförstå mig inte nu.. Jag har INGET emot invandrare som är seriösa, skaffar jobb, är tacksamma och inser vilken tur de har. Det är invandrare som i artikeln jag avskyr, Som går runt och tror dom äger Sverige, tar aldrig tag i livet och klagar sedan på hur himla dåligt de har det här.
Ja, exakt. Det är det jag menar. Är man riktig flykting så klagar man inte så där. Jag hade hellre sett att våra skattepengar går till de som verkligen behöver våran hjälp. Det är därför jag skapade tråden. För att visa varför många människor börjar reagera mot detta.
Det här är inte bra alls.
©®2015
Har ni varit där och inspekterat hur rent eller smutsigt det är?
Har du det?
Sedan så förstår jag inte varför du ställer en sådan fråga. Flyr man för sitt liv, så bryr man sig nog inte om det skulle vara lite damm här och där. Har jag fel?
©®2015
# 6 Så vad du menar FiaHe är att om personer blir sjuka så har dom inte rätt att säga ifrån för att dom är flyktingar då ?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Tycker du de ser sjuka ut på bilden? De klev inte ens av bussen. Är man sjuk så vill man ha vård. För att få vård så måste man ta sig till en vårdcentral alternativt ringa ambulans om det är allvarligt.
Varför försöker du skönmåla fakta?
©®2015
# 8 Jösses vad tröttsamt, vad skönmålar jag. Läste du artikeln du slängde ut ?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Så HD hör inte till den PK-förvridna pressen? Eller plockar främlingsfientliga lite här och lite där beroende på hur budskapet passar ens egna åsikter?
Vad tror du själv?
Och varför är det tröttsamt enligt dig. För att jag vägrar låta mig gräva ned huvudet i sanden? När jag flyttar hem igen, om jag flyttar hem igen, så vill jag ha ett tryggt land att bo i. Sverige är inte tryggt för alls.
Får jag föreslå dig att läsa lite utländska tidningar istället för att hänga på Aftonbladet och Expressen.
Vad spelar ens åsikter för roll om tidningar skriver fakta?
©®2015
# 11 Men nu förstår jag inte…om du är så trygg där du befinner dig nu förstår jag inte vad du ska göra i det otrygga Sverige 😂
Hur vet du att jag hänger på Aftonbladet och Expressen. Skämskudden UPP
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Jag är alltså inte välkommen tillbaka till Sverige enligt dig?
Med tanke på dina få inlägg jag läst av dig så kan du knappast läsa något annat än ovan nämnda tidningar.
©®2015
# 13 " Jag är alltså inte välkommen tillbaka till Sverige enligt dig? "
Klart du är välkommen hem, min undran var ju egentligen vågar du det,här är fruktansvärt, vi svenskar går på knäna + massa kriminalitet och mord. Mitt råd till dig stanna där du är.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Din ironi är inte uppskattad av mig.
©®2015
Och vad är det som är så farligt med att hjälpa till med viss städning? Dom har väl inte så där jättemycket annat att göra?
"Inne på en av avdelningarna träffar vi Shadi Khair Allah, flykting från Syrien, som städar duscharna.
– Det är en sak att städa i ens eget rum, men vi måste också städa duschutrymmen, toaletter och vardagsrum, säger han och visar upp ett städschema."
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

Jag tycker att det där låter otäckt likt slavarbete.
#17 På riktigt?
"– Många av mina vänner har kommit till mig med magsmärtor. När de beskriver sina problem så låter det som att det kan vara maten vi får. Den kanske inte är tillredd på rätt sätt."
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#17 Som #18 säger; På riktigt?
Jag måste städa mitt hem helt själv. Trots att jag är på jobbet större delen min vakna tid och bidrar till skattekassan. Med andra ord, jag betalar för att få städa mitt hem. Dessa personer får göra det helt gratis, men kräver istället att jag ska betala deras städning också?
Som vanligt, när folk inbillar sig att gränslös invandring inte har någon negativ effekt och tror att det finns oändliga resurser. Alla sånna här små krav, blir i förlägningen till större krav, som i slutändan tolkas till att samhället skiter i dem, när det egentligen är så att de inte hade en chans från första början. Vilket leder till utanförskap och kriminalitet eller permanent bidragsberoende. Vilket kostar ytterligare skattepengar. Vilket gör att vi kan hjälpa ännu färre. Vilket gör att destruktiviteten accelererar. Vilket vi sett exempel på de senaste åren. Vilket föder hat och förtryck från alla sidor. Detta är föregående regering, och nuvarande regerings recept på ett "öppet och solidariskt" samhälle. Detta är den fantastiska mångkulturen. 👍
När ska poletten trilla ner? När ska hissen gå hela vägen upp?
Visst att SD har ett tveksamt förflutet. Visst att det finns tveksamma personer i partiet. Men SDs politik innehåller inget rasistiskt eller odemokratiskt.
Va har man då för alternativ, om man vill se en ändring på denna allt för uppenbara nedåtgående spiral av samhällets utveckling? Ge oss alternativ. Tack.
Ni som beklagar er över SDs "främlingsfientliga" politik, gör endast det och oftast med tomma ord. Ni kommer istället med fantasibilder över hur samhället faktiskt fungerar jättebra, till försvar för regeringens vansinnesregim. Fungerar det verkligen tycker ni? Vart då någonstans?
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
#20 Ja jag förtsod inte om det var på skämt eller inte, men har svårt att tro att #17 menade allvar, men man vet ju aldrig.
För precis som du säger, vem/vilka måste inte städa hemma efter att ha jobbat kanske en hel dag, lämnat och hämtat barn, hjälpt barn med läxor, handlat och lagat mat etc. Inte fasen kommer det hem någon annan och tar hand om skiten åt en. Om man inte har råd att betala förstås och de flesta av oss har ju inte det.
Det handlar om den bild som sprids om Sverige. Krav och inga skyldigheter. Jag tycker det är en skrämmande situation som skapats i detta landet med Reinfeldt i spetsen.
Reinfeldt sade: Landet Sverige tillhör endast de nytillkomna.Öppna era hjärtan (plånböcker).
Annie Lööf sade: Låt oss ta in 30 miljoner av de.
Landet Sverige, förövrigt det enda land i världen som inte har några gränser håller på att förblöda och krackelera sönder totalt.
Sverige ligger tvåa på listan i världen på mest våldtäkter per capita. Det är rån, misshandel, bränder, skottlossningar, handgranater, mord, mordförsök, grov misshandel, utanförskap, ingen fungerande skola, ingen fungerande vård, svältande pensionärer, infrastruktur som inte håller måttet, enorm bostadsbrist där nytillkomna har prio, arbetsmarknad som är under all kritik, utsålda storföretag, bostadslösa svenskar, tiggare som hotar, slåss och invaderar både sommarstuga och lokal, media som mörkar, förskönar och ljuger, polis som tiger, regering som är totalt osynliga (förutom att hålla tal om hur viktiga asylanterna är), blåljus som blir attackerade med stenar, tjejer/kvinnor som inte vågar gå utanför dörren efter visst klockslag, förtvivlade småbarnsföräldrar som inte vågar se framtiden, de gråter av rädsla mm.
Medlemmar till skytteföreningar ökar lavinartat, likaså ansökan om vapenlicens. Kampsportsklubbar med inriktning självförsvar ökar lavinartad och det med tjejer och kvinnor i spetsen.
Jag kan fortsätta ett tag till, men jag tror att de flesta förstår vart jag vill komma.
Jag har många gånger frågat mig själv. -När kommer allt rasa till inbördeskrig? Varför utrotar regeringen svenska folket och kristendomen? För det är exakt det de handlar om.
Inlägg #17 måste vara skapat av ironi?
©®2015
Ja nu hamnade vi ju på rätt nivå, när vi jämför vardagspusslet med krigsdrabbade människor.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#22 Vilken värld du lever i! 🤪
Varför utrotar regeringen svenska folket och kristendomen? För det är exakt det de handlar om.
😴
Har du källor till alla de där fantastiska skrönorna du sprider?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#23 Jo men FiaHe skrev ju precis det "Jag har många gånger frågat mig själv. -När kommer allt rasa till inbördeskrig?"
Och jag kan säga att vi är många som inte bara undrar OM det ska bli inbördeskrig utan NÄR. Och då är det ju inte så mycket hjälpt att komma till ett annat land om det ändå kommer mynna ut i ytterligare krig, eller hur?
#22 Behöver du verkligen källor på det? Annars räcker det ju bra att läsa tidningarna och lyssna på nyheterna. Så här mycket våldtäkter, bilbränder, skjutningar och bombningar har det inte varit förr om åren. Och det är inga skrönor, sluta blunda så ser du nog själv vad som pågår.
Skrämmande att ni spekulerar på det där viset…:-(
# 25 Nu fråga jag ju inte om just vad som händer då eller ? Så läs vad jag skrev om du ändå ska svara. Tack
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#23 Vi jämför inte. Vi diskuterar ämnet för tråden. Att flyktingar beklagar sig för lite smuts. Om de kan prioritera sånt, hur kritisk är deras situation då. Och förr all del. Man ska inte behöva bli sjuk medans bor på en anläggning, men det är väl inte för mycket begärt att de kan städa själva då om det behövs.
Hur borde minimistandarden se ut för flyktingförläggningar anser ni? Eller med andra ord: hur dålig standard får de tåla och hur lite ska vi lägga på dem utan att för den skull kallas inhumana och egoistiska?
#27 Det jag skrev hänger ihop med allt våld som pågår och Lövfens ignorans. Vilket kan kännas som att Regeringen försöker utrota oss (svenskar).
# 30 Jaha men vilken typ av människor startar ett inbördeskrig, för det var ju så du uttryckte dig eller ?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Mm, precis vad jag trodde. Gnäll, gnäll - men frågar man hur det ska vara istället då så vågar ingen öppna käften. Så förutsägbart.
#31 Vilken typ av människor som startar inbördeskrig? Ja du, det har jag faktiskt ingen aning om.
När jag jobbade hade jag också magsmärtor under 10 år, men det berodde på stress, och att jag oftast inte hann äta. Kan det verkligen vara så illa på de förläggningar som hyrs och adminstreras till dyra kostnader…
# 33 Mycket märkligt att du inte kan det, när du skriver att det kommer mynna ut i ytterligare ett krig ? Varför ?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
# 34 Ens sen då,gick du inte till läkarn eller ändrade din livsstil då ? Ja, det är kriminella människor som skor sig på flyktingboende. Tyvärr sköter inte migrationsverket vad dom ska, inte en enda tjänsteman reagerar på att ett boende kostar över 50.000:- i mån. Och det min vän är våra landsmän som gör så..Fint va,,,ungefär som de som fraktar flyktingar rakt in i döden för en nätt summa.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#33 Märk väl att dina meningsmotståndare är själva proffs på att inte svara på frågor. Till exempel i mitt inlägg #20. Så känn dig absolut inte tvingad till att svara på några själv.
#36 white lady: Förstår inte vad du menar med "Och det min vän är våra landsmän som gör så". Om jag påträffade en enda person oavsett kön eller nationalitet eller annat som begår brott så anmäler jag det direkt - menar du att det är svenskar eller tidigare invandrare eller tjänstemän som gör vad då?
# 38 Det står i mitt inlägg. tar bra betalt och migrationsverket fattar nada.
Synd du inte jobbar på migrationsverket då.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#39 white lady: Vem är det som tar bra betalt? Ditt inlägg var fullt av ofullständiga meningar och syftningar som kan tolkas hur som helst!
Jo, och svaret som uteblev i mitt tidigare inlägg var att naturligtvis gjorde jag det, jag ändrade livsföring, skiljde mig och bytte arbete och flyttade till annan ort. Men mitt inlägg berör också att det finns så många orsaker till att man kan må dåligt och även må illa, det behöver inte vara dålig mat eller smutsigt boende.
Var det problem för dig Bagtjesen att utläsa svar på ditt egna inlägg,
När jag jobbade hade jag också magsmärtor under 10 år, men det berodde på stress, och att jag oftast inte hann äta. Kan det verkligen vara så illa på de förläggningar som hyrs och adminstreras till dyra kostnader…
Och här är mitt svar:
#36 av: white lady
# 34 En sen då,gick du inte till läkarn eller ändrade din livsstil då ? Ja, det är kriminella människor som skor sig på flyktingboende. Tyvärr sköter inte migrationsverket vad dom ska, inte en enda tjänsteman reagerar på att ett boende kostar över 50.000:- i mån. Och det min vän är våra landsmän som gör så..Fint va,,,ungefär som de som fraktar flyktingar rakt in i döden för en nätt summa.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Från artikeln: "…flera av de som bor där menar att deras tillfälliga hem är smutsigt och trångbott"
TS åsikt: "Tacksamheten visar än en gång inga gränser"
EmmieSwords åsikt: "Hur skojsigt hade dem de hemma i sina länder? Ett flyktingläger utomlands e ju rena misären jämfört med vad dem får här. Allt sånt här ökar rasismen i samhället…."
Ja, behöver man läsa längre i tråden? Jag vet inte vart Sverige är på väg när rasismen i samhället hävdas öka för att asylsökande klagar på de levnadsförhållanden de erbjuds. 🤮
"Vart är alla barn och kvinnor?"
Hur är frågan relevant? Är inte vuxna män berättigade goda levnadsförhållanden?
Vilken värld jag lever i? -verkligheten.
Och nej, det är ingen skröna om att det kommer bli inbördeskrig, tyvärr. Självklart hoppas jag att jag har fel.
Det är inte spekulationerna som är skrämmande, det är verkligheten som är skrämmande.
En tumregel vore: som våra pensionärer.
Är inte kvinnor och barn berättigade till samma levnadsstandard som männen menar du? Så jo, det är väldigt relevant denna fråga.
©®2015
Dessa män som vandrat långt genom farliga skogar och omgivningar, då är de modiga, men så fort de kommit hit och fått tak över huvudet, långt borta från bomber och krig, ja då blir de stora mesar, som inte ens kan lyfta ett finger för att göra det rent och snyggt runt ikring sig.
Du sammanfattar det hela bra.
©®2015
Det finns något som heter PTSD, posttraumatiskt stressyndrom.
Reaktionerna kan ofta verka irrationella för den som aldrig varit med om krigstrauman t.ex.
#43 Det är sjukt skrämmande att du hela tiden för fram din tes om inbördeskrig. Tänk på vad du säger!
Jag inväntade din förklaring. Det var liksom väntat.
Jo det är skrämmande. Tyvärr så är jag inte ensam om denna oron. Missade du helt inlägg #22?
Editerade dit "inte".
©®2015
#44 Ja man kan ju jämföra med mycket.Tex bortskämda människor som inte vill dela med sig av fred och frihet utan ser allt i bara svart.Tror faktiskt inte någon som är kritisk mor flyktingar ens vore nöjd om flyktingarna så slickade fötterna på dom.
Det hela handlar om att inte vilja bry sig om en annan människas väl och ve.
Sjunger för mig själv en truddelutt. " Jag mår illa, jag mår illa
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#48 Jag inväntade din förklaring. Det var liksom väntat.
Vad var liksom väntat?
Jo det är skrämmande. Tyvärr så är jag ensam om denna oron. Missade du helt inlägg #22?
Om du är ensam om att dilla om inbördeskrig kanske du ska tänka efter om din rädsla är irrationell.
Nej jag missade inte #22 men om du menar att du har citat av Reinfeldt och Annie Lööf där de säger vad du påstår att de säger, har jag missat det.
Tack för påpekande om felet i #48. Nu är det korrigerat. Du får vidareutveckla vad du menar i ditt sista stycke.
©®2015
"Är inte kvinnor och barn berättigade till samma levnadsstandard som männen menar du? Så jo, det är väldigt relevant denna fråga. "
🤔 Vad dillar du om? Varför skulle jag mena det? Står det något om kön i artikeln? Nej, den enda som nämnt kön är du. Och du verkar oförmögen att förklara varför.
#51 Det är du som får utveckla. Var har du citat där politikerna säger vad du påstår att de säger?
Kom igen nu lite bättre ton i tråden till varandra kan man ju ha även om man inte delar samma syn.
Jag svarade enbart på din kommentar gällandes männen.
Om du inte förstår budskapet du har fått länkat till dig så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
©®2015
#37 Jo jag vet det
#35 "Mycket märkligt att du inte kan det, när du skriver att det kommer mynna ut i ytterligare ett krig ? Varför ?"
Du tycker jag ska svara på vilken typ av människor som startar inbördeskrig, och just typen vet jag inte, men kan tänka mig folk som känner sig frustrerade när dom enbart jobbar och betalar skatt (nu menar jag inte högavlönade, utan vanliga arbetare) och som sedan inte får något tillbaka utan alla pengar går till nyanlända, som dessutom, en liten klick av dom, men den "farliga" klicken islamsister som vill införa sharialagar, skilda badtider för kvinnor m.m. m.m.
Och det är många som inte vill ändra på allt, från färg på plåster och ändringar i barnböcker, att det är "fult" att hissa svenska flaggan, vi ska inte sjunga nationalsången (men det är tydligen ändrat nu) samt alla bilbränder, skjutningar, bombigar osv. Varför ska vi som byggt upp detta land (många av oss) samt bott här i generationer behöva ändra på det mesta för att det kommer flyktingar?
Det är nästan redan inbördeskrig i vissa område, dom s.k. No-Go zonerna, där svenskar (vita) blir misshandlade och bortschasade ifrån om dom kommer in där.
Långt ifrån alla flyktingar ställer krav och vill ändra om, som jag skrev, det är bara en liten klick, men den klicken kan vara farlig. Se bara på IS.
#48 Desto värre om ni är fler som dillar ihop hot om inbördeskrig. Någon källa….?
#55 Inte? Vilket "budskap" och vilken länk är det du mest vill lyfta fram? Du påstår en massa saker i #22 men har ingen källa till dem. Ditt påstående om att svenska folket och kristendomen utrotas är särdeles anmärkningsvärt och du får nog vara beredd att förklara det närmare och ge belägg.
Jag tycker det är ganska solklart vad som sker i Sverige. Jag är inte ensam att dela uppfattning om vad som sker. Det gäller bara att ta bort skygglapparna.
Om du tror att jag tänker ta mig tid att leta fram källor för att mätta din bekvämlighet så tror du fel. Allt detta jag tagit upp finns att finna på nätet. Det är inga konstigheter utan en sökmotor räcker om du inte vet vart du skall leta. Precis allt jag tagit upp står att finna i media. Både inrikes och utrikes.
För att förtydliga så räknade jag kallt med att du läser annat än Aftonbladet och Expressen så jag ansåg inte att det var nödvändigt med att länka allt. Jag ber om ursäkt att jag hade fel och bjuder därför på en länk.
http://www.unodc.org/unodc/en/data-and-analysis/statistics/data.html
©®2015
#59 Jag trodde du visste var du fick dina uppgifter ifrån? Det är inte jag som ska söka dina källor, det är du som påstår något.
Som du säkert vet är det stor skillnad på källor och jag kan inte veta om du får dina uppgifter från hatsajter på nätet eller om du gör dig besväret att söka fakta på något mer tillförlitligt ställe.
Att du säger dig inte vara ensam om din förvrängda uppfattning gör den inte mer rätt.
Vad är det du hittat i länken som du anser stödja din uppfattning?
"..om du gör dig besväret att söka fakta på något mer tillförlitligt ställe."
Säger hon som brukar ange hatsidan "interasistmen" som källa.
Men snälla kära. Menar du på fullaste allvar att man skall behöva länka precis varenda ord man skriver. Vart informationen finns att hämta spelar knappast någon roll om, den stämmer eller hur?
Problemet är att du inte vill ha någon källa som sådant, du tror ändå bara på det du vill tro, inte sant? Du har förutfattade meningar, punkt.
Sedan så förstår jag inte om du har läsförståelseproblem eller om det är hat och snedvriden syn på dina medmänniskor som lyser igenom. Du attackerar mig personligen nu och det är knappast okej. Jag grubblar för mig själv: Jag har förstått att sånt är vanligt förekommande när argumenten tryter för extremvänsterfolk.
Exakt vart har jag sagt att jag inte är ensam om min snedvridna uppfattning?
Se där, du klarar inte ens av att läsa informationen i en länk du fick, och du kräver länk för alla ord jag skrev i mitt tidigare inlägg. Patetiskt min vän, patetiskt. Tyvärr så kan sådana uttalanden göra att du blir mindre trovärdig i kommande inlägg.
©®2015
#62 Menar du på fullaste allvar att man skall behöva länka precis varenda ord man skriver
Det har jag inte sagt. Men kommer man med extraordinära påståenden bör man kunna styrka dem. Det ökar trovärdigheten, kanske, så det är ett tips.
Problemet är att du inte vill ha någon källa som sådant, du tror ändå bara på det du vill tro, inte sant?
Du har fel. Jag har studerat fenomen som främlingsfientlighet under en lång följd av år och jag känner igen lössen på gången.
Sedan så förstår jag inte om du har läsförståelseproblem
Nej. Däremot finns det människor med dyslexi och jag skulle aldrig komma på tanken att håna dem eller använda det som "argument".
eller om det är hat och snedvriden syn på dina medmänniskor som lyser igenom.
Nej igen. Jag älskar människor utan hänsyn till deras härkomst, hudfärg eller andra olikheter. Vi är alla lika i grund och botten och jag avskyr uppdelningen i "vi" och "dom" där "dom" alltid kommer till korta.
. Du attackerar mig personligen nu och det är knappast okej. Jag grubblar för mig själv: Jag har förstått att sånt är vanligt förekommande när argumenten tryter för extremvänsterfolk.
Då har du inte förstått rätt. Jag försöker förmå dig att ge en grund (källor) för dina extrema påståenden. Det är inte att attackera personligen. Lär dig skillnaden.
Resten är dina fördomar som lyser igenom.
Exakt vart har jag sagt att jag inte är ensam om min snedvridna uppfattning?
Läs vad du själv skrivit.
Se där, du klarar inte ens av att läsa informationen i en länk du fick, och du kräver länk för alla ord jag skrev i mitt tidigare inlägg
Skojar du nu? Du gav en allmän länk till unodc men visade inte hur det relaterar till vad du påstår.
Patetiskt min vän, patetiskt.
Säger du det, min vän?
Tyvärr så kan sådana uttalanden göra att du blir mindre trovärdig i kommande inlägg.
Jag ska försöka uthärda ändå.
Det är du som tar ordet snedvridet i din mun. Det är helt okej att du tycker så, men du försöker vrida det till att jag har skrivit snedvridet, och det är inte okej. Enbart för att man inte delar en annan människas åsikter betyder inte att denne är snedvriden. Ser du ned på andra människor och dess åsikter (de som inte tycker som du) ?
©®2015
#63 "Nej. Däremot finns det människor med dyslexi och jag skulle aldrig komma på tanken att håna dem eller använda det som "argument"."
Men du är snabb att håna folk som röstar på partier som du inte gillar och påstår att dessa personer har misslyckade liv.
Sedan skriver du:
"Jag älskar människor utan hänsyn till deras härkomst, hudfärg eller andra olikheter. Vi är alla lika i grund och botten och jag avskyr uppdelningen i "vi" och "dom" där "dom" alltid kommer till korta."
Du gör ju exakt samma sak själv, alltså använder uppdelningen "vi" och "dom" när du diskuterar SDs anhängare och då kommer "dom" till korta, eftersom dom enligt dig, har misslyckade liv, som jag skrev ovan. Och om jag läser mellan raderna så känns det som du hatar dessa som röstar fel, enligt dig.
Du ger lite dubbla budskap tycker jag
**"Men kommer man med extraordinära påståenden bör man kunna styrka dem. Det ökar trovärdigheten, kanske, så det är ett tips."
**
Det säger ju en del om din egen trovärdighet alla de gånger man bett dig om källor här.
Nog för att det är lite trist att ni/du försöker ert bästa för att ignorera mig här på PiF. Det är ju faktiskt ganska kul att diskutera med er, även ni gör det ofta ganska lätt för mig. Med det sagt, kommer jag aldrig att låta era argument få gå obehindrat förbi så länge det låter som det gör. Så ignorera på bara. Jag kommer inte ignorera tillbaks.
Sen kan jag förstå att ni väljer att vara tysta istället för att skriva när det sällan är speciellt genomtänkt det ni skriver.
"Några flyktingar som fått uppehållstillstånd kontaktar Aftonbladet och klagar på sitt boende. Jag åker ut till ett gammalt slitet kontorshus i Bromma, nära flygplatsen, och träffar unga män från Mellanöstern och Afrika som är arga och förtvivlade."