Gud vilken humor!
Såg Grotescos "gudabenådade" program i lördags (kan ses på SVT Play en månad till), där "sketchprofeten" Per Andersson spred sketcher om högt och lågt på uppdrag av Gud.
"Visst har Gud humor - hon skapade ju människan" heter det ju, och eftersom jag inte är religiös tycker jag att det känns rätt bra att sådana här program kan göras i vårt land utan att man riskerar bli dömd för blasfemi. Men jag tror faktiskt inte att man skulle våga göra motsvarande program om Allah, ens i vårt sekulariserade land. Eller har jag fel då?
Edit.
Hemma i Australien säger vi att gud måste har varit bakfull när han skapade människan 🙂
När det gäller det andra: 'Don't poke the tiger when it's already angry'
#0 Nej, du har inte fel.
#1 👍
Rädsla och terror är Islams största vapen sedan islams skapelsen tycker jag. Det ligger i Islams natur att skapa rädsla i högsta grad även för själva muslimer tycker jag.
Fråga en muslim vad känner hen när hen hör någon läser Azan i Moskés mikrofon och alla andra som passera Moskés hör detta från högtalare, 99% säger att man känner en sorts rädsla, detta hörde jag från en interviu från Iraniers TV som sänds från USA.
Azan: är några verser av Koran som läsas med en sorts Arabisk melodi precis innan folk samlas för Namaz( Ber till gud).
Många av Islams regler baseras på rädsla och terror, annans normala människor går aldrig med på detta(alltså blir muslimer), därför själva muslimer inte kan läsa Koran i normal fall och inte förstår vad står där tycker jag.
Hur mycket än ni vill, vågar jag skriva mot Islam, en som jag som föds muslim har mycket lättare att förstår Islams regler, MEN, det finns ett stort MEN.
Inte många vågar välja skriva mot ohumanistiska av Islams regler för att Svensks lag tillåter inte att man skyddar sig själv och tillåter förövaren attackera en och skadar en tycker jag. Jag vet att ni kommer och säga, Jo då om det är NÖDVÄRN då du kan skydda dig och din familj, men ni vet ärligt talat också att det är oerhört svårt o bevisa att läget har varit Nödvärn tycker jag.
Många av muslimer inte har läst Koran inte ens en gång och stor del a dem inte förstår det även om dem läser det för att dem redan har accepterat det som helig och därför kommer inte förstå det helt o hålet tycker jag.
Islam största Mirakel är att : Muslimer accepterar koran som en helig bok utan att läsa den tycker jag. :)
Dem muslimer som förstår koran och vet inreste inne att det är ohumanistisk och inte är helig, då vågar inte tala om det heller p.g.a rädsla och terror tycker jag.
För er muslimer som vill hoppa på mig vill jag säga att det finns 100 talas ohumanistiska regler i Islam som inte ens ni själva vågar ville diskutera dem reglerna heller, så var försiktig men person hoppet.
Bara vi inte glömmer att många många av dem Islams ohumanistiska reglerna kommer från Judendom och eftersom Jesus har accepterat Mosses heliga boken i 100%, då kommer från kristendomen också, därför i princip om vi vill smuts kasta Islam, skall först smutskasta Judendom och kristendom först när vi pratar om reglerna tycker jag.
Men när vi pratar om rädsla och terror, då ingen av dem nu för tiden kan jämföras med riktiga Islam tycker jag.
Tycker jag = inte inlägget bortta av värden.
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.
Att erkänna en sagobok som nåt heligt beror på hjärntvätteri, våld och förtryck även fast man inte läst? Alla kan ju inte läsa så jag vet inte hur man skall tolka detta annat än det jag skrev. Kan tänka mig att brist på intelligens spelar in en hel del oxå. Menar de som ligger runt 50-70 i IQ.
Sen får man inte förglömma de som ständigt är höga på droger. Många människor tvingas ta till droger för att stilla sin hunger på mat. Kokablad skall vara rätt populärt om jag förstått saken rätt.
Sen så skall du aldrig ursäkta dig med att berätta om dina erfarenheter och hur du tycker och tänker. Har förstått du fått stå ut med en del elakheter. Än så länge har vi demokrati (på pappret iaf) så skriv så tangentbordet glöder 👍