Annons:
Etikettförsvarspolitik
Läst 1407 ggr
[Carpinus]1
1/28/18, 8:41 AM

Regeringen bakom sparkande av kritisk militärchef?

Jan Björklund (L) "anar" att det låg politiska påtryckningar bakom att ÖB sparkade den oppositionelle generalmajoren Anders Brännström från hans tjänst som chef för ledningsstabens totalförsvarsavdelning efter bara en månad på posten. Brännström hade bl.a. svarat negativt i en intervju om sin tilltro till försvarets förmåga att stå emot en fientlig attack.

Källa.

Befintlig diskussion här.

Annons:
Zepp
1/28/18, 4:53 PM
#1

Oandrasidan så var Björklund en av de som satt i regering när stora delar av försvaret lades ner?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tjeja
1/28/18, 7:44 PM
#2

Efter bara en månad låter märkligt.. Varför anställde man honom till att börja med i så fall?  Inte klokt..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kamera0710
1/29/18, 6:13 AM
#3

För att tala Björklundska, denna Brännström kanske bedömdes vara "ludermässig" och oduglig?😉

https://www.sydsvenskan.se/2016-09-14/sveriges-liberaler-borde-ha-fattat-vid-stridskuken

[Hayabusa]
1/29/18, 7:17 AM
#4

"Brännström kallades på fredagen till överbefälhavare Micael Bydén.

– Där fick jag veta att jag sparkas som chef för ledningsstabens totalförsvarsavdelning där jag från och med årsskiftet arbetat med bland annat hållbarhetsfrågor och ledningsfrågor, säger han till DN.

Enligt Brännström råder det ingen tvekan om varför han petas från tjänsten.

– Det var på grund av uttalandena i DN och debattartikeln. Det var väldigt tydligt."

Saxat från HD 26.01.2018

[Carpinus]1
1/29/18, 9:35 PM
Annons:
Zepp
1/30/18, 8:40 PM
#7

Jag tycker Brännström borde KU-anmäla Björklund!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: