Champagne!
Jag har insett att jag dricker för lite skumpa. Fast man behöver en anledning! För att åtgärda detta stora problem har jag till på söndag kväll inhandlat tre flaskor av denna ädla dryck.
Den första ska jag korka upp om MP åker ur riksdagen. Den andra ska öppnas om SD blir större än S. Den tredje ska vi skåla i om AfS kommer in i riksdagen.
Hur mycket champagne tror ni vi kommer få dricka? Hur stor är risken att det blir helt torrt?
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Svårt att sia om, men jag gissar att det finns en viss chans att ni får öppna flaska nr 2. Tyvärr inte nr 1.
Hoppas däremot att ni inte får öppna nr 3. AfS vill jag inte se i riksdagen! De är ett rasistiskt parti som vill att hets mot folkgrupp inte längre ska vara förbjudet, enligt deras ordförande.
Men käre nån. Jag hoppas i så fall på total torka.
/Maria
#2 Jo, det är vad du hoppas på ja, men nu gällde det hur många skålar du trodde (eller befarar om du vill) vi eventuellt skulle kunna göra. 😉
0
/Maria
En skål för nr1 är jag med på, men tyvärr får vi nog behålla flaskan stängd. Däremot hoppas jag verkligen INTE att AfS kommer in.
Osäkert med flaska 1. Flaska 2 tror jag du får avnjuta. Flaska 3…..Gud förbjude
VIT SÖNDAG ALLTSÅ. 🥳
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
hoppas på pava 1 misstänker pava 2 med o pava 3 hoppas en du får behålla 🙂
Trean får du nog behålla. Men ettan och tvåan är iaf inte omöjliga
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
2 buteljer Champagne = ta ledigt på måndag 😴
#10 Det är väl det som omtalas som "måndagssjukan" 😝
#10 De är ganska små, och jag är inte ensam så det ska nog inte vara någon fara.
Möjligtvis en skål. Som tur är inte 3e.
Med hälften av distrikten räknade och storstadsregionerna kvar så ser det ut att bli torrt. men vi får se, undrens tid kanske inte är förbi…
Min ingång har varit att händer det inte något smått revolutionerande så är det i princip kört. Detta blir nog isf. det sista valet där jag överhuvudtaget röstar. Vill Sverige rösta sig ner i avgrunden så får det bli utan mig :)
Håller med dig där. Om vi inte flyttar till Norge, det har varit på tal länge.
#14 Du kanske får flytta till ett land som inte tar emot invandrare??
#16 Blir ju ganska omöjligt 😂
#16 Jo, för att det är ju så det ser ut, antingen så bidriver man ett veritabelt folkutbyte eller så "tar man inte emot invandrare". Antingen eller, liksom. Din bild av världen är underhållande.
#17 Jag vet, men så har en del Svärjevänner resonerat.
#17 Strävar inte efter det. Men vill inte vara med när Sveriges välfärd fallerar. Har mycket större möjligheter till att 2 av mina barn får en dräglig uppväxt med den hjälp de har rätt att få. Både hemma och i skolan 👌
Det blev stor torka för AfS 72mm!
Inte ens alla röster som röstade på andra partier än riksdagens partier utgör ihop ens 2% av valets alla röster…
Låååångt till din kork! 😉🤪
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ja, det blev torrt. Det är bara att inse att svenska folket uppenbarligen vill ha det så här. SDs siffror var kanske den största besvikelsen, trots att de växte med mer än ett helt miljöparti.
Så det här får bli mitt sista inlägg här.
Ha det bra och lycka till i framtiden. Är ni inte i en situation där ni kan vara helt oberoende av svenska staten och bo precis där ni vill befarar jag att ni och era barn kommer behöva mer än ett lycka till.
#22 Tack och lov så har jag möjligheter att flytta på mig. Jag är inte totalt beroende av svenska staten, jag har möjligheten att "flytta hem" till gamla Norge om det skulle bli för galet 😃 Min familj följer med mig, så jag är inte ensam om beslutet.
#23 Vilken tur du har!
Utsikten att tvingas genomlida ytterligare 4 år med en inkompetent, svamlande, verklighetsförnekande S-MP-regering gör mig helt bedrövad. 😭😭😭
Ja, tack och lov så har jag i alla år vägrat släppa mitt norska medborgarskap. Barnen har dubbelt genom mig. Maken är svensk medborgare, men har även norskt personnummer genom mitt norska medborgarskap.🙂