Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 935 ggr
Ida
0

Marita Ulvskog

Har hon träffat rätt en enda gång under den här mandatperioden?

Hur inkompetent får man vara som partisekreterare? Jag har stor respekt för många socialdemokratiska statsråd trots att jag generellt sätt inte delar deras åsikter, men Ulvskog tar priset.

Hon är väldigt snabb på att attackera borgerligheten på alla sätt och vis och har till och med utsett landets näringsliv till en av huvudmotståndarna i valkampanjen. (!) Slutligen visar det sig nästan alltid att hon har fel.

Läs gärna dagens artikel i Expressen:

AndersE
0

Att Ulvskog är en klavertrampare av format kan jag ju hålla med om.

Just den här Expressen-artikeln var väl lite för mycket kvällstidningsjournalistik för att göra intryck på mig…

Jag tycker att det var ett praktexempel på att en journalist redan bestämt vad som är slutsatsen innan research är påbörjad. Om man sen inte hittar något så kan man åtminstone trava en massa nonsens ovanpå vartannat…

Ida
0

#1 Jag brukar ärligt talat inte heller läsa Expressen eller Aftonbladet. Allra minst denna typ av häxjakt som på senare tid förts mot exempelvis Danielsson. Dock tycker jag att det är relevant att han talar ut, så de kanske fyller en viss funktion i det avseendet ändå.

Vad gäller Ulvskog är hon oerhört duktig själv på att uttala sig opassande i tv och tidningar. Behövs inga skandalreportrar där inte.

ThomasH
0

Nu är det inte Ulfskog själv som trampar i klaveret. Hon som partisekreterar är den utsända "torpeden" och ska någon klandras så är det partistyrelsen som ger henne dessa uppdrag.

Kaj
0

Marita var ju en gång chesredaktör få GNISTAN (säger väl en hel del om henne)

Dessutom sa hon i valet 1976 när borgarna vann " Det är som om en statskupp har genomförts i Sverige" Snacka om att vara demokrat - ARG!!!!!

Inlägget är låst för nya kommentarer