Annons:
Etikettideologi
Läst 532 ggr
Tottenypan
8/20/20, 11:20 PM

Det förljugna "folkhemmet".

Vanligt folk har länge förstått att någonting är fel, i det tidigare så trygga folkhemmet Sverige. Att sätta fingret på vad som är fel, är dock inte alldeles enkelt. Hur lätt är det exempelvis att hänga med i turerna ikring Sveriges medlemskap i EU? Även den djupt rotade PK-ismen, både inom den svenska politiken och inom Main Stream Media, bidrar ytterligare till att fördunkla frågan. Dels genom att den sätter upp tabun för vad man får och inte får tala om, dels för att den skrämmer folk till tystnad. För politiker och journalister mitt i karriären, kan en anklagelse om rasism eller sexism få förödande konsekvenser, oavsett om den är sann eller inte. Detta faktum blev bara alltför tydligt, när "me too" rörelsen blommade ut för fullt. Mot denna bakgrund är det kanske inte så konstigt att det svenska politiska etablissemanget, "inte vågar" inse konsekvenserna av en massinvandring med en åtföljande brist på integration, som bl.a. yttrar sig i en framväxt av religiöst styrda enklaver med en egen "parallell" rättsskipning, mitt i "folkhemmet" Sverige. Ett ökat antal dödsskjutningar, våldtäkter och bilbränder, är väl bara en annan sida av samma mynt? Kan vi då motverka den här djupt rotade PK-ismen, både inom den svenska politiken och inom Main Stream Media? Endast genom att bryta ner de PK-tabun som finns idag, så kan vi bidra till att skapa en mer öppen och förutsättningslös debatt. Med en reell yttrandefrihet, så kommer det till slut garanterat att börja knaka i fogarna i det förljugna folkhemmet Sverige.  (visa mindre)

Annons:
LBB
8/21/20, 5:17 AM
#1

#0

Du börjar med standardfrasen "vanligt folk" Vilka är det och till skillnad från vilka. Följer du standarden så blir ju svaret: eliten, politikerna eller ngt liknande.

För att kunna följa med turerna i all politik, vare sig nationell eller internationell krävs engagemang , tid och kunnande. Vilket de flesta inte vill eller kan uppbåda.

Då dyker det upp folk/rörelser med just argument som börjar "vanligt folk" och då riktar man sig just mot den gruppen som inte har kunskaper.

Fram till sekelskiftet tjänade Sverige på invandringen, fram till 2015 så vägde väl kostnader och utgifter jämt, för att sedan övergå i röda siffror. Vad kan vi lära av detta? Jo att invandring överlag är positivt för ett land.  Under vissa enkla förutsättningar. Dels att de som kommer i större utsträckning får klara sig utan de generösa bidrag som sjösattes i slutet av förra seklet.

Och att dessa getton som vi tillåtit växa fram bryts upp.

Till slut att inflödet inte får överstiga det antal av migranter som integreras, dvs skaffar sig vita jobb och egenfinansierad bostad.

Med det handlar om ekonomi, inte om etnisk bakgrund inte om religiös bakgrund.

Inflödet av varor och tjänster har ökat Svenssons köpkraft. Det har blivit billigare att köpa både varor och tjänster. Att det drabbar svenska företag som ligger på gränsen är en naturlig följd av det. Småbutiker, restauranger drivs istället av invandrare idag.  Och det har jag ingenting emot, eftersom genom att omvandla Sverige till en skyddad verkstad för svenska småföretag gör vi landet samma otjänst som ledarna för de forna öststaterna gjorde sina folk och länder.

Alltså är en fri rörlighet för varor och tjänster genom ex ett EU medlemskap en förutsättning för Svenskt välstånd.

PS. Orsaken att jag är vaken så tidigt, är att jag sitter på pass…ska försöka få mig en  årskulting till en grill fest i september.

Tottenypan
8/21/20, 8:47 PM
#2

#1. "Vad kan vi lära av detta? Jo att invandring överlag är positivt för ett land.  Under vissa enkla förutsättningar. Dels att de som kommer i större utsträckning får klara sig utan de generösa bidrag som sjösattes i slutet av förra seklet.

Och att dessa getton som vi tillåtit växa fram bryts upp.

Till slut att inflödet inte får överstiga det antal av migranter som integreras, dvs skaffar sig vita jobb och egenfinansierad bostad.

Med det handlar om ekonomi, inte om etnisk bakgrund inte om religiös bakgrund."

Och hur tycker du att det fungerar i Sverige idag?

PS. Lycka till med "grisen". Glöm dock inte att ta med alternativt kött till grillfesten, då griskött idag är "haram" i allt större kretsar.

LBB
8/22/20, 10:49 AM
#3

#2 Tja om nu läser vad jag skrivit så är ju dagens situation ett resultat av de senaste 20 årens felbeslut. Det ändrar inte på det faktumet att Sverige blev det rika land vi är tack vare just migrationen.

Vår industri byggdes upp tack vare extern kompetens och inta att förglömma, externa resurser.

Därför talar allt för, just det jag hävdar " Jo att invandring överlag är positivt för ett land."  Inget du framfört bevisar motsatsen. Vad som sker i Sverige idag är väl att man inte sett till ekonomin…låter man kostnaderna överstiga resurserna så går det åt pipan.

Som tur är, har vi idag både demokrati och yttrandefrihet här i landet, kan det vara därför en klar majoritet är för EU?😃

Upp till toppen
Annons: