Annons:
Etikettideologi
Läst 303 ggr
Tottenypan
8/22/20, 9:32 AM

Cirkus Lill-Greta och globalismen.

Att jag är kritisk mot vissa typer av rörelser, innebär absolut inte att jag vill tysta en fri debatt. Problemet är bara det att vi inte har någon fri debatt. Att en svensk skolunge som säger vad forskarna säger, blir satt på piedestal och skeppas jorden runt för att prata inför EU, FN och presidenter, väcker lätt frågor om vad som ligger bakom hela cirkusen.  När sakpolitiska frågor idag förs av enskilda "gurus" med miljontals slaviska följare, kan politiken ibland anta en lätt sekteristisk karaktär. Den stora frågan i sammanhanget blir här, om fenomenet bottnar i en globalistisk "metapolitik" som ytterst syftar till att underlätta och samtidigt dölja överföringen av politisk makt, från de enskilda staterna till de stora globala aktörerna EU, FN och världsbanken? Att Lill-Greta bara är en symbolisk bricka i denna regisserade teater, framstår för mig som helt uppenbart. Miljöpolitiska frågor borde väl egentligen drivas av politiska partier och inte av enskilda skolbarn? Att "cirkus" Lill-Greta sedan driver miljöpolitiska frågor bättre, än vad både "Miljöpartiet" och de andra politiska partierna gör, visar väl egentligen bara  på hur havererad den svenska partipolitiken har blivit? 

"Vill vi behålla vår demokrati och yttrandefrihet, så är det hög tid för ett Swexit, dvs. ett "svenskt" Brexit."

Annons:
kamera0710
8/22/20, 9:55 AM
#1

Det finns en Huygens här på i fokus, jag tror att han och du skulle kunna bli ett lika fint radarpar som exempelvis Bert Karlsson och Ian Wachtmeister på sin tid. Jag länkar till ett av inläggen av denne Huygens, läs och låt dig inspireras!

https://skepticism.ifokus.se/discussions/549d4be78e0e743dcb000d63-reptilians-archons?participating-1

Pyttelite
8/22/20, 10:03 AM
#2

0# Herregistanes, en vuxen man som är avundsjuk på en ung flicka som fått sin röst hörd. Hade säkert inte kunnat förekommer i den odemokratiska Swexit-stat som du målar upp!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


LBB
8/22/20, 10:57 AM
#3

#0  Cirkusen kring Greta, tja man måste ju faktiskt beundra det vad den flickan lyckats åstadkomma. Utan alltför stora ekonomiska resurser i början har hon och hennes medhjälpare skapad ett Brand som känns igen över hela världen.

Att hon sedan har rätt i mycket av det hon hävdar är en sak, men hon ser av förklarliga skäl inte de ekonomiska lagar som reglerar möjligheterna att genomföra hennes idéer.

Som tur är, har vi idag både demokrati och yttrandefrihet här i landet, kan det vara därför en klar majoritet är för EU?😃

starhawk
8/22/20, 12:24 PM
#4

Varför heter det jämnt Greta Greta? Hon läser ju bara Svantes manuskript och sen flyr hela familjen när det vankas frågestund. Så hon har ju inte åstadkommit någonting utan det är Svantes Cirkus, han sköter ju för övrigt hennes facebook-sida också.

För den som händelsevis inte vet vem Svante är så är det hennes far.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

LBB
8/22/20, 1:13 PM
#5

#4 Därför att det hela är uppbyggt på GRETA som brand. Ingen därute vet idag vem Svante är. Greta är ansiktet utåt. Skickligt marknadsfört.

Upp till toppen
Annons: