Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1084 ggr
Enrik
0

Är jag i Utanförskap?

Alla partier har tydligen vänligt fört mig från fattigdom till tvärtom, så jag kan leva i god komfort och ta ut en mindre lön resten av livet, utan behov av att arbeta. Men ändå gnetat på med gott resultat tills nyligen, då börsen föll så jag blev arbetslös, alternativt äntligen fått semester under oöverskådlig tid.

Har jag då hamnat i "Utanförskap" så det blivit en till utöver den miljon eller 1½ som fanns förr, är det den där Perssons fel eller förtjänst nu igen, Han Som Bestämmer allt, vad ska man tro och rösta på så jag slipper ha det så förfärligt bra;-?)

Lisbeth
0

Var med min son på banken igår. En kvinna försökte desperat få hjälp med att ändra sina högriskaktiefonder. Hon sade nu går jag inte härifrån, se nu till att jag får hjälp med det här. Jag anser att det går att hoppa av karusellen. Det FINNS andra alternativ så att vi inte behöver oroa oss. Det nuvarande ekonomiska systemet slår hårt inte bara på oss som enskilda individer utan även för världens fattiga. Det går att spara utan att man riskerar att ruinera sig eller andra, samtidigt som pengarna kan göra nytta även för andra.

Tänker återigen på räntans konsekvenser för samhället. Man kan inte skylla allt på Persson. Han bestämmer inte över hela världsekonomin.

mvh Lisbeth

Ida
0

#0 Du menar att du trivs som arbetslös eller misstolkar jag det hela?

Enrik
0

Si Senorita, äntligen har jag fått ledigt och kan smida nya planer utan att vara Hjärndöd efter jobbet varje dag.

Lisbeth
0

Jag måste erkänna att du väcker mycket negativa känslor i mig Enrik. Ja från vilken planet kommer du egentligen? Det är inte utan att jag undrar.

Men det jag undrar ännu mera över är faktiskt att det inte finns flera svar på detta inlägg. Det borde uppröra mer, än att diskutera sjukskrivna och "vanliga" arbetslösa. Vi kanske alla ska spekulera  på börsen? Dåligt sätt enligt mig om vi vill slippa att bli uteliggare. Många som resonerar just som du Enrik slutar just på det sättet.

mvh Lisbeth

Ida
0

#5 De flesta har kanske tagit det här inlägget med en nypa salt.

Enrik
0

Det var på skoj och allvar, jag behöver inte speka på börsen, klarar mig ändå och vill börja med annat igen, mera apropå tramset från den osäkra Alliansen om hur många som går arbetlösa.

Inlägget är låst för nya kommentarer