Vaccination och "frihet"?
Nyamko Sabuni kräver nu att alla "vaccinerade måste få sin frihet tillbaka". Och hur tänkte du nu Nyamko? Vaccination skyddar inte mot smittspridning. Vaccination dämpar bara eventuella symptom hos de som är vaccinerade. Vaccinerade som inte "känner av sina symtom" utgör en större smittorisk, än icke vaccinerade som faktiskt känner av sina symptom och därför kan stanna hemma för att inte sprida smitta. "Alla måste få sin frihet tillbaka", inte bara de som vaccinerat sig". Logiken i "vaccinationssegregationen" haltar rejält. Undrar jag vad det här egentligen handlar om?
#0: Det kan tyckas orimligt, men egentligen tycker jag att alla skall vara vaccinerade innan någon får sin "frihet" tillbaka.
#0: Du har en hel del felaktiga slutsatser i dina påståenden ovan.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Det tycker jag också. Och sedan får man se hur det går med alla olika mutationer. Då är det kanske dags att börja om med nytt vaccin till de som vaccinerades först…
Hmm, jag läste att vaccinationen gjorde att man inte spred vidare sjukdomen lika lätt för ca 1 månad sedan på svt nyheter. Har de gått ut med ny information om det som jag kan läsa kring?
Den som är komplett vaccinerad har naturligtvis inte ett 100% skydd, men väl runt 80/90%. Blir han sjuk så blir det med stor sannolikhet lindrigare.
Den som riskerar mest är den som inte är vaccinerad.
Och som det ser ut nu , så lär det vara av eget val, framåt sommaren
Och då får man nog skylla sig själv….