Var går gränsen?
Det finns många sätt att visa sitt missnöje med politiska beslut som fattats. Vad har ni för åsikter om nedanstående "kampanj" ?
>> http://www.sheriffbilen.com/bestall.html
Mvh // Staffan

Tycker de e fel att gå så hårt en person borde vara straffbart ,visst de ser kul ut kanske men tänk på personen som får klä skott för missnöjet nä man får angripa på annat sätt om man är missnöjd.
mvh/bjorsa
Äh, va fan! Han får skylla sig själv…Det är så jävla lätt att rösta igenom förslag som innebär ökade kostnader, när man har en månadslön på en hundring. Att Sverige styrs av ett fyraprocentsparti är patetiskt och farligt.

Men tänkte den gången de drabbar dig att du får klä skott för att du rösta igenom något ,säg att du röstar igenom att de blir sossar/borgare nu till valet å sen startar någon upp en kampanj å hänger ut dig som den som gjorde att de blev som de blev fast de e kanske så vi vill ha det lite tuffare tag lite skit får man väl tåla eller den som ger sig in i …….. osv
mvh/bjorsa
#3 Just det. Det folk är emot är nog inte trängselskatten i sig utan hyckleriet och dubbelmoralen att statsråden själva inte behöver betala den.
Trängselskatten i sig är väl igentligen skit samma (om det nu inte vore för att projektet läckte som ett såll och miljövinsten försumbar), utan det är bara sättet det genomförs på. Alltid samma inställning; Skatta där det skatta går…Sedan att kranskommunernainte får vara med i folkomröstningen, känns inte helt rättvist…
#5 Blir det borgerligt i stadshuset kommer hela Stockholms läns röster att räknas in.
…I de kommuner de kommer att genomföra en omröstning, ja…Knappast på Värmdö, där vi har en märklig röd-grön-halvblå röra…snyft.
#7 Precis, det är endast de kommuner som genomför omröstningen som kan räknas in. Tror dock att det endast är tre kommuner i Sthlms län som inte kommer att genomföra den.
Räknas alla in blir det dock troligtvis nej, eller vad tror ni?

#4 Men frågan gällde väl vad för åsikt vi hade om kampanjen om jag föstår#0 rätt å den var den jag uttryckte .
mvh/bjorsa
#0 Jag är inte speciellt förtjust i sådant. Det påminner mig om den där sidan som uppmanade folk att åka tunnelbana i protest mot höga biljettavgifter.
Jag vill gärna tro på ett ordnat och demokratiskt samhälle. Man påverkar genom opinionsbildning och genom att utöva sin rösträtt, eller genom att utnyttja sin makt som konsument.
Ett samhälle där man försöker utöva inflytande genom att stjäla, förstöra och skrämmas är inte mitt idealsamhälle. Och varför skulle jag då stödja eller delta i sådan utveckling?
Vad är nästa steg?
- Nu tycker jag ICA är för dyra så nu slutar jag betala där?
- Jag tycker min granne har för hög lön, så jag repar lacken på hans bil?
- Vem var det som la förslaget om sänkta bilavdrag? Jag ska fan skrämma livet av hans ungar?
Lugn och fin nu….

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#12 För fram den åsikten - här eller någon annanstans. Utnyttja det faktum att vi lever i en demokrati. Bilda opinion, tala med en riksdagsman.
Men varför bryta mot lagen?

#12 Men om man nu då printar ut en dekal med Peter erikssons regnr och sedan inte bara kör gratis genom tullarna utan man kör för fort å blir fotograferad osv är de fortfarande lika kul ?? Tror inte att just Peter Eriksson satt å smide på att hmm åsså får jag köra gratis till jobbet dom har ju en andra massa förmåner som vanliga döda inte har skall vi protestera mot de oxå på samma vis är de inte bättre att rösta fram dom som gör som vi vill ??
mvh/bjorsa