Moraliskt riktigt?
Läste nyss en blogg om en kille som jävlats med SL genom att låtsas vara "smitare" och locka åtta SL-kontrollanter att jaga honom runt i den södra delen av Stockholms tunnelbanesystem…
Vad anser ni om detta beteende?
Borde det vara straffbart?
---
"Vid Globen går jag lungt ur vagnen och sätter på mig solglasögonen. Den blå massan rör sig på ett sjösjukt sätt emot mig. Jag stannar upp, tar upp en prilla och stoppar den under läppen. Vid sådana här tillfällen ångrar jag att jag slutade röka för några år sedan. Det är inte så Humprey att stoppa en Ettans portionssnus under läppen. Men jag gjorde mitt bästa för att ge dem en mystisk blick. Totalt bortkastat förstås, med tanke på att mina solbrillor är av spegelglasmodell."
>> Länk till berättelsen i sin helhet
Mvh // Staffan

Tycker de låter som något han fantiserat ihop när han suttit där på perrongen å sett kontrollanterna tittat ut ur vagnen men kanske han gjorde det ,om de skall vara straffbart att springa utan anledning nej de vore ju hemskt .
mvh/bjorsa

Nä killen borde ha ett humorpris om det är sant!
Håller med. Knappast rimligt att jag skulle straffas för att andra drar egna slutsatser om vad jag gjort eller inte gjort.
Då kan man ju lika gärna bli bötfälld för att polisen trodde att jag tänkt köra mot rött.
Mvh // Johan

Ur larvigt!