Riksdagens osmakligaste parti
Rasistpartiets partiledare ikvĂ€ll: "â Jag har inte faktiskt sett den, jag har bara hört om den i andra och tredje hand, sĂ€ger Jimmie Ă kesson i en intervju".đ©đ©đ©
NĂ„gon hĂ€r som tror pĂ„ det? đ
SajtvÀrd Katter iFokus
Osmakligt var rÀtt ord!
Och nÀr Stornasse à kesson i gÄrdagens debatt fick vÀlförtjÀnt kritik för att ha vÀgrat markera mot lillnasses tweet sÄ vÀgrar Stornasse Ànnu en gÄng att ens antyda att tweeten var olÀmplig.. IstÀllet stÄr han dÀr och hÀvdar att det Àr "skamligt" att ifrÄgasÀtta innehÄllet i den tweeten!!!
SajtvÀrd Katter iFokus
Andreas Ekström, journalist, författare och förelÀsare, pÄ Twitter:

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#5 "SÀg mig vilka strider du vÀljer och jag ska sÀga dig vem du Àr".
Mycket kloka ord..
SajtvÀrd Katter iFokus
Karin Pettersson förklarar det sÄ bra - varför de fÄr hetsa och hata sÄ öppet:
"Det finns ett handslag i svensk politik som ser ut sÄ hÀr:
Sverigedemokraterna fĂ„r hetsa mot muslimer och invandrare och driva politiska förslag som âĂ„tervandringâ och skamstraff för barn utan att KD/M/L pĂ„ allvar protesterar eller bryter samarbetet.
I utbyte fÄr svensk höger majoritet i riksdagen för en ekonomisk politik som gör att de kan sÀnka A-kassa och sjukförsÀkringen och samtidigt skydda Àgarklassens ekonomiska intressen i svensk vÀlfÀrd."
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/EadKVK/karin-pettersson-om-hogern-och-valfardskapitalet
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
För nÀr rasismen kliver över tröskeln till Rosenbad, i form av statsrÄd, tjÀnstemÀn eller bara förhandlare, sÄ stÄr Johan Pehrson dÀr och tar emot. Utan Liberalernas riksdagsmandat fÄr Jimmie à kesson ingen makt. "BÀsta sÀttet att garantera att SD inte fÄr inflytande Àr att Liberalerna trillar ur riksdagen. SÄ absurt." konstaterar den liberale ledarskribenten Csaba Bene Perlenberg pÄ Twitter. Vad Àr det dÄ för krafter som kan kliva över tröskeln till regeringskansliet och börja rumstera om i vÄra liv?
LÀs mer hÀr:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/v5EVaL/snart-kan-rasismen-kliva-in-i-rosenbad
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.