Politik iFokus

Politik

LĂ€st 280 ggr
OberonsMatte
8

Riksdagens osmakligaste parti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utan konkurrens
 đŸ’©

SajtvÀrd Katter iFokus

OberonsMatte
6

Rasistpartiets partiledare ikvĂ€ll: "– Jag har inte faktiskt sett den, jag har bara hört om den i andra och tredje hand, sĂ€ger Jimmie Åkesson i en intervju".đŸ’©đŸ’©đŸ’©

NĂ„gon hĂ€r som tror pĂ„ det? 😂

SajtvÀrd Katter iFokus

Vixxen
5

Osmakligt var rÀtt ord!

OberonsMatte
4

Och nĂ€r Stornasse Åkesson i gĂ„rdagens debatt fick vĂ€lförtjĂ€nt kritik för att ha vĂ€grat markera mot lillnasses tweet sĂ„ vĂ€grar Stornasse Ă€nnu en gĂ„ng att ens antyda att tweeten var olĂ€mplig.. IstĂ€llet stĂ„r han dĂ€r och hĂ€vdar att det Ă€r "skamligt" att ifrĂ„gasĂ€tta innehĂ„llet i den tweeten!!!

SajtvÀrd Katter iFokus

Loris M
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Osmakligaste Àr bara förnamnet. De testar sig fram för att se hur lÄngt de kan gÄ. GrÀnserna flyttas fram, bit för bit.

Jonas StrömbĂ€ck, professor i journalistik och politisk kommunikation vid Göteborgs universitet. đŸ‘†đŸŒ

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Loris M
4

Andreas Ekström, journalist, författare och förelÀsare, pÄ Twitter:

image.png

image.png

image.png

image.png

https://www.sydsvenskan.se/2022-08-18/valrorelsens-rasistiska-sprakbruk-handlar-inte-om-sprak-det-handlar-om-politik

OberonsMatte
4

#5 "SÀg mig vilka strider du vÀljer och jag ska sÀga dig vem du Àr".

Mycket kloka ord..

SajtvÀrd Katter iFokus

Loris M
4

Karin Pettersson förklarar det sÄ bra - varför de fÄr hetsa och hata sÄ öppet:

"Det finns ett handslag i svensk politik som ser ut sÄ hÀr:

Sverigedemokraterna fĂ„r hetsa mot muslimer och invandrare och driva politiska förslag som â€Ă„tervandring” och skamstraff för barn utan att KD/M/L pĂ„ allvar protesterar eller bryter samarbetet.

I utbyte fÄr svensk höger majoritet i riksdagen för en ekonomisk politik som gör att de kan sÀnka A-kassa och sjukförsÀkringen och samtidigt skydda Àgarklassens ekonomiska intressen i svensk vÀlfÀrd."

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/EadKVK/karin-pettersson-om-hogern-och-valfardskapitalet

Det sÀgs att politiken Àr ett kulturkrig, men jag sÀger att det mesta handlar om pengar och att resten Àr en rökridÄ.
Pyttelite
2

För nĂ€r rasismen kliver över tröskeln till Rosenbad, i form av statsrĂ„d, tjĂ€nstemĂ€n eller bara förhandlare, sĂ„ stĂ„r Johan Pehrson dĂ€r och tar emot. Utan Liberalernas riksdagsmandat fĂ„r Jimmie Åkesson ingen makt. "BĂ€sta sĂ€ttet att garantera att SD inte fĂ„r inflytande Ă€r att Liberalerna trillar ur riksdagen. SĂ„ absurt." konstaterar den liberale ledarskribenten Csaba Bene Perlenberg pĂ„ Twitter. Vad Ă€r det dĂ„ för krafter som kan kliva över tröskeln till regeringskansliet och börja rumstera om i vĂ„ra liv?

LÀs mer hÀr:

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/v5EVaL/snart-kan-rasismen-kliva-in-i-rosenbad

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

Fotografiet som togs av Aftonbladets Lotte Fernvall nÀr Arman Teimori (L) kliver in i en taxi Àr nog roligast.