Rasism + homofobi = SD
SD vill skärpa kraven på människor som ”skapar sina egna asylskäl”.
Partiet nämner ”sökande som annars skulle fått avslag och istället anför att de konverterat eller blivit homosexuella” i sitt nya 30-punktsprogram.
Sajtvärd Katter iFokus
Jonas Gardells reaktion på SDs förslag:
https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/ulf-ebba-och-johan-hur-har-ni-mage/
Sajtvärd Katter iFokus
Har man asylskäl så har man, men om man inte har asylskäl så är man migrant.. Tycker inte det är konstigt alls.
Däremot tycker jag att det är konstigt att man ska kunna få asyl utan att visa på att det man säger är sant eller att man är den man påstår sig vara.
Angående konvertiter - det ingår alltid en utbildning i den religion som man konverterar till, så där är det ganska enkelt att avgöra vilka som talar sanning och inte.

Går man in på debatt.ifokus och kollar hug folk ska rösta så leder SD. Känns väl mörkt för Sverige. Rent bokstavligt talat för man har väl inte råd att ha lampan tänd heller.
#3 Fast debatt iFokus var ursprungligen SDfrälsta i fokus där enbart SDfrälsta fick yttra sig. Så är det kanske fortfarande… jag är t.ex. fortfarande blockerad där.
Sajtvärd Katter iFokus

#4 Ok. Ramlade bara över tråden via sista inlägg.
#4: Debatt är inte endast för SD anhängare. De allra flesta blockeringar har upphört sedan jag tog över siten, men du och ett par stycken till ligger fortfarande blockerade, och kommer förmodligen förbli blockerade också.
- Redigerat 2022-09-03 17:34 av Draken
#0: SD här i stan har ganska många medlemmar, och det finns några stycken som är öppet homosexuella. De behandlas på precis lika linje som alla andra medlemmar.
jag vet dock inte hur det är i resten av landet.
#6 Ja, du är lika feg som din företrädare och det är lika ironiskt som då att sajten kallas DEBATT(!) i fokus.
Sajtvärd Katter iFokus
#6 Bra stämning och trevligt bemötande på din sajt
#8: Det handlar inte om feghet, utan det handlar om att kunna bete sig. Du är extremt otrevlig i trådar där vi andra inte har samma åsikt som dig, och du tar gärna till de stora brösttonerna och idiotförklarar allt och alla andra. Du har, enligt dig själv, alltid rätt och alla andra har fel.
Många av de som jag har tagit bort blockeringen på, har långt ifrån samma åsikter som jag har, snarare tvärt om. Men de kan bete sig i trådarna, även fast det kan bli lite hårt klimat och hårda ord mellan varven.
#9 Tack. Det är högt i tak, och så vill jag ha det också. Men det finns gränser 🙂
#10 Jag måste säga att du verkar ha ett väldigt kort och selektivt minne av den s.k. "debatt"-sajt du tog över. Känns också minst sagt märkligt att du nedvärderar att ha en egen åsikt och hålla fast vid den (t.ex. att ta avstånd från rasism, Personangrepp. främlingsfientlighet och våldsbejakande kommentarer), oavsett hur många av den s.k. "debatt"-sajtens medlemmar som tycker annorlunda och oavsett hur många hånfulla kommentarer mobben (med sajtvärden själv i spetsen) slänger ur sig.
Känns skönt att veta att de som håller till på debatt iFokus numera anser att de själva alltid har fel och att det är alla andra som har rätt.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-09-03 20:10 av OberonsMatte
Alla ni som är "livrädda" för SD:
Känner ni nu att er strategi lett er närmare ert mål?
Stupid is as stupid does. ""Forest Gump""¿
När det gäller SD:s utspel om tex hbtq personer. Det ska vara att personer som fått ett avslag inte ska kunna få asyl genom att i efterhand säga att de är homosexuella eller att de har konverterat från islam till kristna.
Vad jag kommer ihåg så stod det i expressen, men den artikeln är numera en premiumartikel så jag kommer inte åt hela.
Men migrationsverket säger att den praxisen som SD vill införa redan finns.
Den som har premium på expressen kan väl läsa. För om det nu var där så hänvisades det även till SD:s rapport (punktprogram?).
https://www.expressen.se/nyheter/migrationsverkets-svar-pa-sds-asylkrav-fa-som-beviljas/
.
- Redigerat 2022-09-04 03:05 av annia1
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#11: Debatt var i huvudsak en SD vinklad site ja. Man får fortfarande skriva om SD och tycka de är bra, men även de som överhuvudtaget inte vill ha med SD att göra får ha sina åsikter på siten, utan att bli avstängd, kritiserad eller påhoppad. Jag tror inte att någon har blivit påhoppad eller kränkta på siten på sistone. Jag har delat ut ett par varningar, men det stannade vid varningen så jag behövde inte "gå vidare" med det.
Jag röstar SD, det har jag alltid varit öppen med. Medlemmarna som är inne på den siten nu, även de som har varit blockerad, vet mycket väl var jag står. Och jag vet mycket väl var de står.
Men man måste kunna diskutera olika ämnen, även politik, utan att behöva lägga all energi på att försvara sina inlägg och åsikter, och kunna diskutera på en vuxen nivå.
- Redigerat 2022-09-04 10:59 av Draken
#15 Ja, vad var det nu du önskade att den dåvarande statsministern och hans nära och kära skulle utsättas för…? Jag har bestämt för mig att det var en av de saker jag reagerade starkt på till sajtvärdens och övriga "debatt" (!)- medlemmars stora förargelse.., så det är bra att veta vilken nivå du tycker är vuxen och acceptabel.
Sajtvärd Katter iFokus
#16: Vad jag minns, så tyckte jag att regeringen, inte specifikt statministern, skulle gå en dag i våra fotspår, jobba på golvet på covidavdelningarna och även bli dålig i covid och behöva sjukhusvård, så de kanske kunde begripa vilket jobb vi egentligen gjorde under pandemin.
Jag var totalt utarbetad, jag hade förlorat släkt, vänner och kollegor i sjukdomen. En sjukdom som FHM och regeringen (med förra statsministern i täten) ansåg inte vara så farlig, så ja jag var i affekt just då. Men jag var knappast den enda som önskade att de blev drabbade och behövde vård.
Dra inte in förra sitevärden i denna diskussion. Han har ingenting med min kommentar då att göra. Jag skrev samma sak på Corona iFokus. Men där var det tydligen inte så farligt att jag skrev så, för den siten är ju "rumsren" …!
Jag släpper denna diskussion med dig nu, jag tycker att vi återgår till trådens ämne igen.
- Redigerat 2022-09-04 11:34 av Draken
#17: Nej, det handlade inte om vanligt yrkesarbete eller covid. I sann SD-svansanda önskade du att statsministern och hans nära och kära skulle utsättas för grov misshandel och att det skulle filmas..! Fullständigt häpnadsväckande och oacceptabel kommentar kan man tycka, men i din värld anses det tydligen som dålig ton att reagera (!) på det, så jag vet också mycket väl var du står.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-09-04 12:42 av OberonsMatte
#0: Det finns inget som helst hårresande tvärtom det finns alltför många som söker asyl med falska förespeglingar och det är dom som Sverigedemokraterna vill åt oavsett vilka falska förespeglingar det handlar om.
Ni kallar det för rasism men tänk efter hur många är det som förlorar på att människor kommer hit med falska avsikter ? det förstör för dom som på riktigt söker asyl och har behovet och som har ärliga avsikter dom är förlorarna när det finns dom som ljuger sig fram är det verkligen rätt det ?
- Redigerat 2022-09-04 17:04 av [Hatt]

SD vill att Sverige ska ha lägst invandring i Europa. Så asylsökande är väl bara en del av dom som råkar i kläm.