kvinnor kan inte styra landet!
kvinnor kan inte styra landet!
https://www.ingridochmaria.se/2018/11/26/analys-darfor-ar-det-farligt-att-lata-kvinnor-styra/
Jag inte kvinno hatare men kvinnor kan inte styra!
Si Vis Pacem Para Bellum
Bullshit och rent sexistiskt. Det äcklar mig hur man kan tänka så, att en kvinna inte kan styra ett land just för att hon är en kvinna. Samhället funkar inte, just för att människor tänker på detta viset 🤢
#0: en tredjedel/ hälften av alla människor som marscherar i bilden är män.
Nähä så Merkel, Thatcher och drottning Viktoria vara bara skit?
Personligen ska man nog vara försiktig att som kvinna skriva sexistiska artiklar - tänkte hon inte på det.
Nu vet vi alla att du skriver detta inlägg för att provocera.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Nej för kort och konstis kvinnor styrs av känslor! Män styrs av handlade!
Si Vis Pacem Para Bellum
#4: därför män har lett oss in i två världskrig. De är ju lugna och sansade.
Det är alltså Ingrid Carlqvist som skrivit artikeln…🙄 Tack och lov så är just HON inte ens i närheten av att styra landet. https://sv.wikipedia.org/wiki/Ingrid_Carlqvist
Sajtvärd Katter iFokus
#4: Så alla män som har makt i dagsläget gör ett suveränt jobb medan de få kvinnor med makt startat krig och annat? Även i historian har det ju alltid bara varit kvinnorna som skapat krig medan de män som styrt ett land enbart gjort bra saker, eller hur? :')
#7: Vilka fega män som skyller sina beslut på kvinnor för det finns väl knappast några politiska sammanslutningar som bara består av kvinnor?
Kvinnor är som män varken bättre eller sämre och medel kvinnor är känslostyrda precis som vissa män och andra inte.
Undrar vilken typ Ingrid är?
Jag ser att denna tråd har röstats bort men jag återpublicerar den för den strider inte direkt mot några regler.
Däremot är det många som inte håller med i budskapet.
Den här sajten ska kunna spegla många åsikter även om man själv inte sympatiserar med dom.
Håller ni diskussionen på rimlig nivå är det ok men blir det personliga påhopp eller om ytterlighetsåsikterna går för långt så blir tråden bortplockad.
#8: Båda har sina för och nackdelar. Sedan så brukar den typ av människa som gillar att ha makt/styra kanske inte alltid vara helt lämpad.
Lite rolig information om kvinnor och män genom historian:
Drottningar och kungar: https://qz.com/967895/throughout-history-women-rulers-were-more-likely-to-wage-war-than-men
En "sammanfattning" om skillnaden mellan kön när det kommer till att strya: https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_leadership
Skillnaden mellan könen (yrkeslivet): https://www.intechopen.com/chapters/52779
Man kan få fram en hel del forskning och artiklar kring ämnet. Slutsatsen alla läskunniga borde dra är att kvinnor säkerligen inte är "sämre". Beroende på vilka artiklar man läser kan man dessutom anta att det finns både för och nackdelar med både män och kvinnor i ledande positioner (vad konstigt, människor är mänskliga 🤔) samt att det även finns fler aspekter som flyter in.
”Men vad är godhet? Är det snällt att öppna landets gränser för att man inte står ut med att en pojke låg död på en strand i Turkiet, när det samtidigt leder till att svenska folket kommer att bli en minoritet i sitt eget land? Är det gott att vilja ta hand om fullvuxna män som låtsas vara barn, och därmed utsätta svenska kvinnor för exponentiellt högre våldtäktsrisk? ”
Så som jag förstår frågan undrar författaren här om det är godhet att ha empati, nej. Att vara empatisk gör dig inte per automatik god. Därefter kommer en irrelevant kommentar till frågan om att ”svenskar” skuöle bli en minioritet. Har en person, utomeuropeisk eller europeisk, svenskt medborgarskap är dom svenskar. Om jag har röd, vit, svart eller gul hud spelar ingen roll, jag är en svensk när jag blir medborgare. Att ta hand om människor som behöver hjälp är alltid gott, att sedan blanda in brottslingar inen grupp gör ingen tättvisa. Eller ska vi vägra katoliker med då i proncip hela katolska kyrkan är pedofiler? Vi kan ju inte ta emot sådana. Dessutom rent statistiskt sätt är den klara majoriteten av överfall gjord av någon i närheten så som en farbror, morfar, bror mm.
”Därför har män skapat och upprätthållit yttrandefriheten som är fullständigt livsavgörande för en sann demokrati.”
Nej, detta är fullständigt galet. Vi kan börja med grekerna som hade direkt demokrati, detta innebar att alla berättidgade MÄN hade rösträtt och fick ta del av alla beslut. Det är ju bara så att det innebara alla icke slavar av det manliga könet. Kvinnorna hade nada att säga till om. Annars har vi suffragat rörelsen där kvinnor blev arresterade och fängslade för att vi ville ha samma rättigheter. Då sa männen ajabaja och skickade polisen. Dessutom är de flesta som förespråkar skarpare mediakontroll män, så som donald trump, putin, xie ying ping och kim jong un.
”Att förlora systerskapet är för de flesta kvinnor outhärdligt och leder inte sällan till att männens intresse för dem dalar (om hon exempelvis kallas hora av andra kvinnor), vilket i sin tur leder till att hon lyckas sämre på äktenskapsmarknaden och om hon väl får barn så drabbas de också av utfrysning.”
Självklart är det jobbigt för alla, oavsett kön att förlora en vänskap. Där skiljer sig varken män eller kvinnor från varandra. Författaren verkar även mena på att kvinnans ända driv är att avlas och sköta om sin avkomma. Något som verkar vara mer manligt än kvinligt då vi har haft ett bra antal terrorist attacker av incelsmän mot kvinnor. Jag har däremot inte sett något om det motsatta men läser gärna om du kan linka en artikel.
”Men om man vill förstå vad ökat kvinnligt inflytande i vårt samhälle leder till, så måste man förstå de grundläggande skillnaderna mellan kvinnor och män – till exempel att kvinnor inte står ut med att se lidande.”
Så kvinnor har mer empati? Det i sig är som sagt todigare varken bu eller bä, det handlar om hur man agerar på känslorna. De ska inte styra men man ska heller inte vara okännandes.
”och fick stora delar av Europa att öppna sina gränser för den största massinvasion av främlingar vår kontinent någonsin drabbats av.”
Det var ingen invasion, det var flyktingar. Att använda ordet invasion när det var föyktingar tyder på en tämligen agressive människosyn på författaren. Det är som när man skriver att en allierad mördats/dödats medans en fiende har omkommit. Detta får det att låta som de allierade har råkat ut får något värre än fienden när det är exakt samma sak som inträffat.
”och blev sedan gruppvåldtagna som ett resultat av sin ”godhet”.”
Kvinnor har blivit våldtagna, grupp eller enskilld förövare, i alla århundraden och av alla möjliga och omöjliga grupper. Grejen är att man inte talat om sådana företrädanden förens rätt nyligen.
”hos unga kvinnor i åldrarna 16-24 – där uppger var mer än var tredje tjej, 34,4 procent, sig ha blivit utsatt för någon typ av sexualbrott under 2017.”
Sexualbrott är ganska stort, och det kan gälla allt från kommentarer(snygga bröst, jag ska knulla dig mm) till att bli våldtagen av män som inte kan tänka längre än deras tredje ben.
”Männen hade lagt skulden där den hör hemma – på de kriminella själva. Inte på ”samhället” som diskriminerat dem, varit för dåligt på att integrera dem och i största allmänhet behandlat dem rasistiskt.”
Fel än en gång, män lägger sällan skulden där den hör hemma. Oftast säger män att om du inte vill bli våldtagen stanna hemma, klä dig inte ”utmanande”, drick inte och gå inte ensam. Män lägger alltså INTE skulden där den hör hemma utan på offret. Utöver detta finns statestik på att rehabilitering ihop med fängelse straff är det bästa medlet för att kämpa mot återfall av kriminella. Det bästa sättet att förhindra det till en början är integration som funkar och att samhället välkomnar. Ytterst få vill ju trots allt sabba för en vän.
”se bara hur kvinnor dras till män i fängelse, till och med ett kräk som barnaskändaren och mördaren Anders Eklund får besök av beundrande kvinnor. Detta illustrerar med all önskvärd tydlighet varför moderlig omsorg hör hemma i hemmet med de egna barnen och inte får tillåtas prägla en så viktig inrättning som socialtjänsten!”
Jag har läst att kvinnor till viss del istället dras till agressiva och farliga MÄN Av evolutionära anledningar. Artikeln, jag hittat den inte nu, menade på att kvinnor gillar dessa män för att de är mer troliga att ha ihjäl andra män och skydda avkomman samt vara mee agressiv/framgångsrik på jakten.
”Det hänger nog faktiskt på att de kloka kvinnorna inser att det är viktigare att återskapa ett tryggt och svenskt Sverige än att försvara kvinnors position i det offentliga livet.”
Menar författaren vikinga sverige eller samiskt, som ju faktiskt är det enda urfolk vi har här i båray fina, trevliga land.
#11: Nu är det väl inte specifikt kvinnor som beslutat om att det ska vara en stor folkvandring.
När det gäller invandring kommer det alltid vara ett jäkla gnäll trots att det för det mesta gynnar ett land med nytt blod.
Inte ens kvinnorna i Sverige har beslutat våra lagar eller kvoter.
Ur ett genusperspektiv så är det många män som heller inte klarat av att styra ett land så att alla gillar det.
#12: håller precis med dig. Kag har ju inte precis hållit med författaren XD
#13: Och jag läste inte ditt inlägg rätt! ☹️
#14: även den bästa gör fel ibland ❤️
Kollar man partiledarnas förtroendesiffror verkar svenska folket ha överlägset högst förtroende för en kvinna.. och det är gott betyg för en person som dessutom redan har testats i verkligheten.
Sajtvärd Katter iFokus
#8: Den inskränkta och högerextremistiska typen? 😏
När till och med NMR tycker att hon går för långt i en del uttalanden så är det illa.😮
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Det inte det kvinnor kan ju styra men familjen blir lidande istället jagar kvinnor status! Skiter i familjen det är många ensamstående mammor i detta land vilket gör att landet sviktar barnen får ingen bra uppväxt! En perfekt familj består av mamma pappa barn.
Finns inga arméer med kvinnor.
Sätt två lag i Robinson kvinnor och män det är kvinnor som får det jobbigt för dom kan inte bygga!
Det är så här menar inte vara elak det är bara så män bygger kvinnor ska ta hand om familjen annars blir det galet och galet har vi fått.
Si Vis Pacem Para Bellum
#18: Stackars barn. Jag som kan bygga och använda verktyg men är urusel på att hantera barn. :’)
Din världsbild är väldigt gammaldags, dessutom finns det ingen anledning till att bara låta män bygga (för att alla män bygger, det är allt männen gör) och inte låta kvinnor arbeta. Du försöker alltid på något konstigt vis få allt att bli till att barn lider. Jag växte upp med två föräldrar som båda jobbade 80% och på så vis var hemma lika mycket för att ta hand om oss. Dessutom är min mor betydligt bättre på att bygga än min far då hon tar sig tiden att göra det noggrant. Fast förlåt, min mor, en software engineer som till och med tjänade lite mer än min far (teknisk projektledare) största delen av min uppväxt, borde bara suttit hemma och skött om oss barn (framförallt när vi besökte skolan). Bör jag tillägga att jag som kvinna är har bäst betyg i data? Fast jag borde kanske hoppa av skolan och skaffa barn…?
Sedan finns det ingen ”perfekt familj” och absolut inte en som måste bestå utav en mamma, en pappa och barn. Snälla någon. För det första behöver man inte ha barn, för det andra kan även ensamstående föräldrar ge barn precis den uppväxt de behöver för att må bra och även samkönade par ger sina barn en bra uppväxt. Det kvittar hur många föräldrar ett barn har, vilket kön dessa har och vem av föräldrarna som arbetar. Inget av dessa saker betyder automatiskt att barnet kommer ha en ”bra” eller ”dålig” uppväxt.
Det är 2023, inte 1923 eller liknande. Alla kan bidra till samhället oavsett sitt kön och alla har rätten att arbeta. Dessutom är även män kapabla att sköta hushållet. ;)
#19: uuuue vilka floskler min pappa var stridande Nato förband i Armenien sen våldtog han alla kvinnor så dom vart ensamstående sen flyttade dom hit till Sverige men dom kunde inte hålla sig borta från mobilen och begick otukt. Därför är alla ensamstående för mobilen.
Si Vis Pacem Para Bellum
#18: varför blir familjen/varnen lidande av att just kvinnan arbetar? En ”perfekt” familj är ju heller inte vad du beskriver. En perfe kr familj är en som är kärleksfull och stöttande, oavsett om det är lotta och sara eller Johan och Nicklas som har barn.
”Finns inga arméer med kvinnor.”
Ursäkta vad sade du?! I ww2 så vart det startskottet på att officielt ha kvinnor inom armeer för västvärlden. Stalin hade natthäxorna och usa skapade waac vilket senare blev wac och sedan smält in inden reguljära armen. Utöver detta kan vi hoppa till hunnerna, de gjorde inte skillnad på män och kvinnor utan alla kunde göra alla jobb, de var så formidabla att ett av världens starkaste länder, kina, kände sig tvingade att bygga en mur för att hålla dom ute!
Efter denna felaktiga beskrivning av världen nämner du också att kvinnor inte kan bygga, detta är en generalisering du gör som är baserat på hur samhället uppfostrar barn snarare än genetik. Hur många flickor får ett byggsätt i present som små gämfört med pojkar? Att bygga är ett yrke alla kan lära sig, det har snarare med samhällets snedvridna bild av vad man låter barn lära sig och inte baserat på kön.
Din sissta kommentar är inte ens förankrad i någon som helst verklighet.ett barn behöver en kvinlig och en manlig förebild, om dessa är ungens familj eller ej spelar ingen roll så länge de är snälla, kärleksfulla och bra för ungen.
#20: så du erkänner att din far är en massförbrytare? Tror till och med detta räknas som krigsbrott. Har du lust att klargöra omder är vad du säger eller ska jagbtippsa polisen direkt? Sedan undrar jag vad denna info har att göra med något som personen du tilltalar. Eller är det ett hot om vad som ska hända hen?
Jag kommer att ta bort inlägg #23 för att det handlar mer om en person än om ett ämne eller åsikt.
På denna sajt får man ha åsikter i olika färger men då handlar det just om åsikter och inte personer.
Vi är alla olika och ska respekteras för dom vi är.
Däremot behöver vi inte hålla med när det gäller sakfrågor.
Tycker ni att det är ett felaktigt ställningstagande så är ni välkomna med PM till mig.
- Redigerat 2023-02-03 17:43 av Pyttelite
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den ljuvliga tankeknut man tvingas slå på sig själv för att komma fram till att kvinnor inte ska styra och helst förpassas till inom husets och familjens väggar är inget annat än fantastisk! Framför allt när man i samma psykos lyckas dra in män från vissa diktaturer i sin olösliga ekvation. För visst är det så, att de länder som står i demokratins och yttrandefrihetens frontlinjen är just de länder som styrs av enbart män och begränsar de känslostyrda och irrationella kvinnorna! Ge mig ett land som styrs på det viset som också är en blomstrande demokrati!
Och vilka länder är det som indirekt hyllas? Turkiet? Iran? Afghanistan? Alla styrs av män, begränsar kvinnors rätt att synas och tala utanför hemmet. När männen från dessa förebildsländer sedan kommer hit förfasas samma skara över deras usla kvinnosyn! Det är kvinnornas fel att de kommer hit med sina odemokratiska åsikter, bäst att kvinnor inte får bestämma något i äkta demokratisk anda! Leve yttrandefriheten, tysta kvinnorna!