Lever du som du lär?
Det finns många förespråkare av jämställdhet och solidaritet här inne på Politik iFokus, som anser att höginkomsttagare ska ge ännu mer till de som inte har det riktigt lika bra ställt, som tycker att vi ska utjämna skillnaderna ännu mer.
Det hade varit intressant att veta hur ni bor, om ni har bil, vad ni ställer på bordet en söndag kväll samt varför inte en större del av detta överflöd skänks till fattiga människor i fattiga länder.
Hur tänker du?
Lever du som du lär?
Mvh // Staffan
- Jag bor i villa. Ganska stor och fin - trivs bra.
- Vi har två bilar med några år och många mil på nacken.
- Jag prioriterar mat högt. Äter ofta gott och tycker om att använda bra råvaror.
- Jag skänker pengar via skattsedeln.
- Jag skänker i snitt ca 300:- i månaden till Rädda Barnen och liknande.
Jag tror inte jag kräver mer av andra än vad jag själv kan ställa upp med, om det är det du menar.
Nej inte alltid. Kommer då och då på mig själv med saker och ting som inte är så vidare bra om man vill leva som man lär. Men jag tycker nog att jag försöker. Har en tendens att skjuta upp saker som jag vill förändra hos mig själv.
Jag och två barn bor i hyreslägenhet, 59 kvadratmeter. Bor själv för närvarande i bäddsoffa.
Har en liten bil en Yaris. Kan jag skänka bäddsoffan? Bilen behöver jag tills barnen flyttat! Eftersom jag har svårt att bära.
Jag tycker nog att man även kan bry sig om andra och ha det bättre än såhär! Men eftersom du frågar så. Hur lever du själv?
mvh Lisbeth