(S)veket
Folkmajoriteten som tröttnat på asylmissbruket, har stolt kunnat peka på att demokratin fungerat, då M+S verkat vara största partier pga klokhet, när de röstat emot mer asylmissbruk, i riksdagen så det blev majoritet.
Man trodde sig kunna lita på S under höstens budgetförhandlingar då de verkade lika ståndaktiga, emot Mps utpressningsförsök, men föll till föga emot sin övertygelse och kom med dåliga svepskäl. Det står oss och bör stå S dyrt, så vad fick de istället, när man röstade för ett uppenbart asylmissbruk och sålde ut asylrätten till galna fundamentalister, har de blivit Socialdummokrater?

Jag förstår inte frågan riktigt. Vad socialdemokraterna fick istället för vad då?
Är det miljöpartiet som är de galna fundamentalisterna?
Du får gärna förtydliga vad du menar.
//Pernilla
Lustiga ord i en lång ramsa ser kanske roligt ut men det gör varken till eller från när man inte kan få fram ett budskap eller en fråga. Men skriv så mycket du orkar Enrik =)
Puss!
Tom
Jag tror knappast att "asylmissbruket" är eller blir en stor valfråga för S.

#2 Jag kan förtydliga:
Sveket då bidragsdemokratin går från direkt till indirekt påverkar inte bara våra möjligheter till trygghet och valfrihet utan bidrar i viss mån även till att globaliseringsprocessen rör sig mot det gemensamma mål som regeringen satte hlsten -04. Analysen av detta politiska sätt att flytta assylfrågan från höger till vänsterblocket kan inte bli annat än genialisk. Detta är målorienterad assylpolitik enligt skolboken. Antalet assylärenden kommer med detta förfaringssätt att överstiga målbilden med minst 25 %, dvs de monekylära kostnaderna kommer att sjunka med motsvarande ett basbelopp per hanterat ärende. Lysande!
Oskar
#4, Haha, det kan nog inte bli tydligare än så. Det skulle möjligen vara om man väger in den optomakulära tidsaspekten i frågan då… :-)
Tom

Jag vet en som använder ordet "asylmissbruk" väldigt ofta. Det är en annan missbrukare, en alias-missbrukare, Thomas Nord. Sveriges värsta spammare. Ökänd på usenet(grupper på google)
Ordet asylmissbruk används av alla Sverigedemokrater m.fl. och på andra sajter, på tyska kunde vi läsa Asylenmisbrauch på valaffischerna när ett parti vann stort.
Huvudinlägget skrevs kanske på för hög nivå till de insatta, frågan var mest vad S fick i utbyte när man sålde sin själ till Mp i höstas, vika som kommer ihåg det.
Jaha, vad S fick i utbyte? Regeringsmakten. Så kort är svaret, och så enkelt är det. Och så funkar det med minoritetsregeringar. Tror inte att särskilt många sossar upplever att partiet "sålt sin själ".
M och S röstade ner amesti och asylmissbruk i riksdagen, varpå S vände under press från Mp som ansåg amnesti var det viktigaste som finns, det hade S kunnat låta bli och har ställt till stora problem och kostnader.
Det tycker DU ja. S partiledning hade uppenbarligen en lite annan bild av vad som var möjligt och inte. Jag antar att du inte var närvarande vid förhandlingarna? Personligen antar jag att ett nyval inte var ett särskilt attraktivt alternativ för regeringen Persson.