Vem blir president?
Vem tror ni blir näste president i USA?

Ja jösses Hera, nu får jag
. Jag har inte alls hängt med ordentligt, så nu får jag nog ta och läsa på lite. Får återkomma när jag vet lite mer
.
Länka gärna om du hittar ngt bra. Jag har inte hängt med bra jag heller. :P
Tror det kan bli Obama som vinner på slutet. Han har ju Oprah som stöd och påhejare och vinner där rätt mycket goodwill, speciellt bland kvinnor.
Men först måste han vinna primärvalen (över bl a Hillary Clinton) och därmed bli demokraternas huvudkandidat.
Han leder just nu men nu står New Hampshire på tur till helgen. Dvs Clintons "givna" distrikt enligt många förståsigpåare.
Kan väl vara dags för USA att ledas av en svart rik man med afrikarötter i rakt nedstigande led kanske.
/Pelusa
Ja, Obana verkar ha en bra chans.

Här är en rätt bra länk om valet. Såg på nyheterna i morse att det verkar rätt jämt mellan Hillary Clinton och Obama. De verkade skoja rätt frisk mellan sig i en debatt som visades.
Ja jag såg också en debatt där de skojjade ganska mycket.
jag har ingen aning om vem som kan komma att vinna.
Kan för lite om dem också för att själv säga vem jag tycker är bäst kandidat,
Det verkar enligt nyhetsrapportering på bla SVT som att Obama drar ifrån Clinton något i primärvalet.
Det kommer väl dock stå emellan en demokrat och en republikan och det är ju lite anmärkningsvärt att man fokuserar så på valet trots att det "riktiga" valet äger rum i november. Fast jag tycker att det är ganska intressant, så jag ska inte klaga. :)
Både Obama och Clinton är intressanta. Första mörkhyade eller första kvinna.
Sara
Är egentligen inte alls insatt men en mörkhyad president i USA kanske är på tiden (nu har ju inte politiken med hudfärg eller kön att göra men jag kan ju inte låta bli att tycka lite…)
/Maria
Clinton vann i New Hampshire.
Det enda jag har emot henne är att det blir dynastiliknande maktförhållanden i USA om först Bush-administrationen styr i 8 år (och styrts tidigare av Bush den äldre) och sedan Clinton (som styrde innan Bush). En lång tids maktinnehav koncentreras till två familjer.
Mona Sahlin med sin kunskap och karisma.

Har i Usa sa har Clinton schablat bort sina chanser till att vinna som demokraternas kandidat. Hon gick for ett par dagar sen ut med att det inte ar Martin Luther King som de svarta har att tacka for sina rattigheter.
Utan det ar LB Johnson som enligt henne gjorde det mojligt. Allt for att dra paralleler mellan hennes erfarenhet och Obamas brist pa erfarenhet.
---