Politik iFokus

Politik

Etikettideologi
Läst 2005 ggr
Staffan
0

Annika Billström

Surfade tidigare idag förbi på Svenska Dagbladets debattsida och höll på att sätta hela min stora 7-eleven-kaffe i fel strupe…

ODE(M)OKRATISKT DRIBBLANDE
Moderaterna i Stockholm är oroade över utgången av folkomröstningen om trängselskatten. Därför har de nu utarbetat en "plan b". Ett ja i Stockholm kan bli ett nej när moderaterna har räknat färdigt, skriver finansborgarrådet Annika Billström (s).

Det här skriver alltså Annika Billström innan ens ekot av hennes egna brutna vallöfte tystnat. Maken till pajas får man leta efter…

>> Länk till Annikas Billströms artikel

Mvh // Staffan

Ida
0

Till skillnad från S i Stockholm, dvs Billström & co har Moderaterna redan gått ut med att man är EMOT trängselskatterna MEN att man kommer att följa det demokratiska utfallet i folkomröstningen.

Detta gäller dock utfallet i länets samtliga kommuner, då man anser att de som drabbas även borde få vara med och säga sitt.

Det är just det här som skrämmer Billström för hon har så dåliga opinionssiffror att det vore konstigt om det blev något annat än blått i stadshuset i höst. Hon VET att M kommer att väga in hela länets röster vilket det inte hyschats något om och att det då troligtvis blir ett NEJ till trängselskatten.

Fiasko kallas det, med prislappen 3,8 miljarder kr.

Staffan
0

Att alla vi som Annika och socialdemokraterna ljög för här i Stockholn nu kommer kasta ut henne ur stadshuset börjar kanske göra henne desperat… :)

// staffan

mans
0

#2 Var inte så säker på det, de senaste opinionsundersökningarna visar på dött lopp…

Staffan
0

Måns, var har du läst det?

Bertil
0

Alla dessa lokalpolitiska utspel är ju ointressanta!

Lagar om skatter som ska tas ut stiftas ju på nationell nivå och därför spelar det ingen roll vad "Stockholmspolitikerna" anser. Visst, man kan mäta en oppinion, men det är regeringen som bestämmer.

ex. Vinner Socialdemokraterna valet, men det blir en borgerlig majoritet i stockholm samtidigt som en utförd omröstning resulterar i ett NEJ mot trängsleskatterna, så är sannolikheten ändå mkt stor för att TS består.

mvh
Bertil

PS Givetvis gäller även det omvända

mans
0

#4 Det var nog i City, förra veckan. Jag ska hålla ögonen öppna och scanna nästa gång jag ser en.

ThomasH
0

Bertil har rätt, Annika Billström bakbands efter valet, tycka vad man vill om henne, men det är inte Stadshuset i Stockholm som bestämmer om en nationell skatt som går rakt in i statskassan som trängselskatten gör

mans
0

Det stämmer helt klart, men sen kan man väl tycka illa om en politiker som lovar en sak klart i en valrörelse, och sen tycker är så maktkär att hon inte avgår när det står klart att hon inte kan hålla sitt löfte efter att hon blivit överkörd.

Hade hon varit en ärlig människa hade hon sagt att hon inte kan sitta kvar under rådande omständigheter.

Tycker jag…

ThomasH
0

Och tror du att Göran hade tillåtet det? Nej, då hade hon fått hälsa hem och fått starta en ny karriär hemma i Ö-vik

Inlägget är låst för nya kommentarer