Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1243 ggr
AndersE
0

Tobias Billström

Jag lyssnade på Ekots lördagsintervju idag. "Offret" var migrationsminister Tobias Billström.

Jag tyckte Billström gav ett väldigt kompetent intryckt. Fantastisk förmåga att formulera sig, svävade aldrig på målet, gav antingen tydliga och klara svar eller var lika tydlig med att han inte kunde svara.

Han var också väldigt tydlig med att alliansens arbetslinje gäller även på hans område. Det tyckte jag lät väldigt positivt.

Av intervjun framgick också hur viktigt det är att möjliggöra arbetskraftsinvandring. Bristen på kompetens är ett allvarligt hot mot många företag som annars skulle kunna expandera och anställa fler.

Någon mer som lyssnade? Det finns annars möjligheter här!

Ida
0

Jag lyssnade inte, men har hört föredrag av honom vid flera tillfällen tidigare. Han är oerhört kompetent och når hela vägen fram med det han vill kommunicera. Dessutom tycker jag att han driver politiken i helt rätt riktning. Jag får lyssna på intervjun på webben helt enkelt, det blir intressant.

Caspia
0

Han var på debatt på min högskola i höstas. Gav ett något förvirrat och hyfsat inkompentent intryck.

Envishet och drömmar

Martin
0

Har aldrig umgåtts med honom men är uppväxt med honom och gått i samma skola. Redan på den tiden var han väldigt engagerad - och duktig - på det han gav sig på.

Min uppfattning av honom de gånger jag hört honom eller läst något av honom så är det att det är initierat och han vet vad han pratar / skriver om. Han är inte direkt rädd av sig för att ta konflikter eller göra "politiskt obekväma" uttalanden, utan säger vad han tycker och hur han tycker att politiken skall bedrivas.

Även om jag inte alltid delar hans uppfattning om hur något skall gå till eller alla hans värderingar, så tycker jag att han är en duktig och påläst politiker. Sverige skulle må bra va fler sådana, inom varje parti.

mvh Martin

Ida
0

#2 Inkompetent på vilket sätt?

Caspia
0

Han blandade konstant ihop Schengen med Dublinförordningen. Med hans yrke borde han ha bättre koll.

Han påstod också att Irak är ett fullkomligt säkert land att sända tillbaka personer (dvs nekade asylsökande) till. Där är det inte krig, det hade han själv vart där och sett men han var oförmögen att kunna tala om hur resan gått till och var i landet han vart.

Er uppfattning om honom förvånar mig.

Envishet och drömmar

Hansson
0

Tycker han skall stänga igen sin breda Käft och göra ngt annat istället.

AndersE
0

#6 Motiv?

Ida
0

Jag var på ett seminarium med Billström i lördags. Mycket bra seminarium och mycket vettig politik - precis som vanligt.

Caspia
0

# 8. Märkligt att man kan uppfatta samma person så totalt olika.

Envishet och drömmar

Ida
0

#9 Det beror kanske på vad man har för grundinställning till personen ifråga och dennes ideologi? Dessutom handlade seminariet i fråga om framtida förändringar på migrationsområdet och skälen till dessa, dvs. det var helt och hållet en presentation av hans och hans stabs politikarbete.

AndersE
0

#8 Det kan ju bero på om man kan skilja på sak och person? Jag kan bli imponerad av en politiker utan att bli imponerad av dennes politik.

blombuketten
0

Eller så beror det helt enkelt på att Caspia inte anser att personen i fråga är så duktig som ni #10 och #11 gör. Oavsett politisk tillhörighet osv.

Jokkmoks_Jokke
0

Äsch han är ej myckey hänga i granen när det blåser. In med Bodström där har ni en man MED manlighet. Karisma med.

Punkt.

Ida
0

#13 Du vill se Bodström som migrationsminister?