Politik iFokus

Politik

Etikettarbetsmarknad
Läst 1911 ggr
jen
0

bemanningsföretag

Är det någon här som har erfarenhet av att jobba på bemanningsföretag?

jag har hört mycket bra OCH dåligt om att vara anställd där.

jag blev uppringd av en tjej från ett bem.företag om ett jobb, och det rörde sig om ett arbete månadsvis med två veckors uppsägning.

AndersE
0

Du får väl prova, och rapportera här sen…?

På mitt jobb finns människor som arbetar för bemanningsföretag. De ser glada ut…!

;-)

jen
0

Jag blev lite kluven hur jag skulle göra. Om vad som var bäst faktiskt.

Jag ska börja veckopendla dit fabriken där jag jobbar flyttat i 6månader.

Sen ringde de om detta från bemmaningsföretaget igår, men kunde ej ge mig några säkra besked om hur länge det fanns jobb…

Sara
0

Har för mig att man oftast får ganska bra betalt.

Sara

AndersE
0

Det kanske ändå är mer framtid i månadsvis arbete, än ett sexmånaders som tar slut?

jen
0

#4 ja, det KAN ju vara så…

Men Ericsson säger ju upp folk.så vet inte om man vågar chansa (det var där det var aktuellt)

Ida
0

Jag har jobbat på bemanningsföretag och min erfarenhet därifrån var att det var sämre betalt än om jag hade blivit anställd vid företaget direkt. Det beror väl dock helt på vad det är för typ av jobb och om man jobbar heltid eller per timme.

Annars fungerade det bra, jag var inte missnöjd.

jen
0

Jag ska först och främst ta 6månadersjobbet, och se om jag lyckats hitta ett "riktigt" jobb under tiden…mitt 6månaders jobb ger ju allra bäst betalt iallafall ;)

Sara
0

Ja, hittar du inget efter det så finns kanske chansen att du kan arbeta på bemannings företaget då.

Sara

jen
0

#8 exakt…

bubbelbubbel
0

jag har också jobbat för bemanning. industribemanning dvs.
det var roligt, växlande arbete,man träffar mycket nytt folk, får lite bättre självförtroende, men också väldigt tufft, man ska inte tro att man är välkommen på alla ställen för att underlätta deras ordertoppar, utan snarare blir man halvt halshuggen för att "man kommer och tar deras jobb", eller så blir man behandlad lite som skräp "för man är ju trots allt bara inhyrd".

ofta brukar bemanningsföretag ha bra villkor, är man fastanställd har dom flesta en garantilön om dom inte har något företag att skicka ut dig till, och sitta hemma med betalt är ju inte fel! 

Ang. lön funkade det på mitt bemanningsföretag så att jag hade en timgrundlön, om jag sen var på ett företag med högre timlön fick jag deras, var jag på ett som skulle ha lägre än min personliga, fick jag min egna. det tyckte jag funkade bra!

att jobba som bemanningspersonal är nog väldigt individuellt, det var ypperligt för mig som precis slutat skolan och behövde ett jobb, man fick ju testa på att jobba på många olika företag som tillverkade många olika saker, och på så sätt få lite mer inblick i vad man ville pyssla med, men i slutändan trivs jag bäst med att ha samma ställe att gå till dag efter dag.

AndersE
0

#10 Tack, det var intressant!

jen
0

#10 tack, jag har hört andra som säger exakt som du ;)

bubbelbubbel
0

kul att jag kunde hjälpa till med min erfarenhet av det hela :)

jen
0

ja, nu har jag sökt till bemmaningsföretag så får vi se hur jag gör.

Jag slutade att pendla, det var  alldeles för jobbigt att vara hemifrån från sönd kväll tom  fredag kväll…

blombuketten
0

#14. Hoppas du får annat jobb. Tror nog att bemmaningsföretag är rätt givande och framför allt så lär man sig en hel del. Blir nog bra ska du se Glad.