Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 2464 ggr
Mymlan
0

Skäligt?

Om 1½ vecka måste marsvinen vara borta annars kommer de avlivas. Detta pga Rogers mamma och syster har sparkat ut mig från denna bostad. Ja, Roger är 40 år feg kan ej prata för sig själv.

Så jag har 1½ vecka på mig att finna bostad till: Hamstrar, Några gerbiler *de som jag vill ha kvar måste ut till fodervärdar* samma med några möss.

Rogers syster skiter i djuren de ställs ut på gården om 2 veckor annars.

Jag vet ej om de gör rätt att bara ge mig 2 veckor.

Men är det inte egenmäktigt förfarande om Rogers syster om hon tar MINA djur om 2 veckor och bara ställer ut på gården och mina möbler?

Enligt Roger så hade Kronofogden sagt att en vecka är skäligt att ge mig innan de vräker. Jag ska alltså på 2 veckor finna boende åt mig, mina katter, 1 hund, en dv hamster, 6 möss o tamråttor.

Tyvärr inga papper skrivna men muntligt avtal.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ida
0

Vem är Rogers mamma och syster? Din sambos mamma och syster? Hur bor du där? Hyresrätt, inneboende? Det är ganska svårt att veta vad som gäller när man inte vet exakt vilken situation du befinner dig i..

Mymlan
0

Jag är inneboende. Han hyr INTE av sin mamma eller syster. Men de var DE som gav mig kicken från detta boende. Vi har muntligt avtal att jag ska betala maten hit hem för Roger visste min pension ej skulle räcka. Hyresrätt hyr Roger av ett bostadsföretag.

Karmatarerskanise
0

Mymlan men hur kan dom då ge dig kicken? Om det inte är dom som hyr?

Mymlan
0

#3 För Roger bad dem om hjälp, han tappade tydligen då sin tal förmåga sa till dem han är 40 år o kan tala för sig. De körde bara på han bett dem om hjälp..

Karmatarerskanise
0

Men har jag fel för mig nu, är det han du bor hos som är dömd för ett brott? Eller det var nån annan?

Men ja, det finns väl inte mycket att göra om han lyssnar på sin mamma och syster. Hoppas någon kan hjälpa dig. För ingen ska behöva hamna på gatan!!

Mymlan
0

#5 Han är dömd o han jag bor inneboende med. Har ej mina barn här pga det. han skulle mkt väl kunna begå värre brott utan att visa ånger..

Ida
0

Jag är ledsen, men det här är ganska rörigt. Om han står för hyresrätten och du bor där är det väl bara han som kan bestämma om du ska stanna eller inte.

Mymlan
0

#7 Ja men då han inte kan prata för sig så gör de det. Men han kan annars prata..

Ida
0

#8 Vad menar du med att han inte kan prata för sig? Hur kan han stå för ett lägenhetskontrakt och samtidigt inte ha förmågan att föra en dialog med dig?

Mymlan
0

#9 kommunikationen tryter då det verkligen gäller nått jobbigt att säga. Då vi var ihop 02-03 så fanns inte kommunikationen om saker som skulle göras/fungera etc så som det ska vara i förhållanden. O tror inte han klarar av förhållande med tjej då han ej kan kommunicera. Han är duktig på manipulera, ljuga om allt o inget. Prata skit om folk, berätta för t ex grannen om hur hans fd fd är i sängen *vad har folk med det att göra?*, säga till arbets kompisar än det ena än det andra hon är så elak, jag får inte sova för henne *mig*, jag får inte äta för henne, jag får inte duscha för henne. Är hans eget val om han ej duschar på 1-2 veckor etc är hans eget val. Om det sedan är sanning eller lögn i allt han säger det bekommer ej han. När han märker man upptäkt lögnerna så fortsätter han ändå med lögnerna. Det sorgliga är ALLA går på lögnerna.

Loove
0

Varför vill du överhuvudtaget bo med en sådan människa?

L

Maria
0

Du verkar vara mer bekymrad över djuren än dina barn. Du skriver att du inte har dina barn hos dig p.g.a denne mannen är brottsbenägen. Är inte det ett större problem?????

/Maria

Mymlan
0

#12 Vad vet du om mina barn och deras situation? Sedan hur mina barn bor och deras situation angår ingen annan än de berörda. Detta rörde mina djur Inte barnen då de ej drabbas mer än umgänget ej kan ske här så länge han bor här OCH hur vi löst umgänget vet du ej heller något om och berör bara de berörda.

#11 Var har jag sagt jag vill bo med han?

Frågan här var om de hade rätt om de kunde enligt lagen men då det gått sin tid så har jag fått svar på den frågan.

Sara
0

Hur har det gått för dig och djuren? Hittade du någonstans att bo?

Sara

Mymlan
0

#14 Jag tar över kontraktet på denna bostad och Han flyttar ut.

Maria
0

Så skönt. Hoppas allting löser sig för det verkar ju onekligen varit trassligt…

/Maria

Sara
0

Vad bra att det löste sig!

Sara