Göran ljuger som vanligt
MUF har gjort en kort film om Göran Persson och arbetslösheten.
Youtube: Sagan om Persson och arbetslösheten
Johan Norberg uppmärksammar för övrigt att Göran Persson idag använde ett av sina favoritdrag. Att helt fräckt ljuga medvetet i direktsändning om fakta. Precis som många gånger förut så hittar Göran Persson på siffror om arbetslösheten.
(texten ovan är lånad av Poike på AG)
Man vet inte om man ska skratta eller gråta…
"Socialdemokraterna tittar upp i taket och visslar frånvarande."
LEDARKOMMENTAR i Expressen om att regeringspartiet mitt i en glödhet högkonjunktur ignorerar den oacceptabelt höga arbetslösheten

Jag hörde på radion idag att AMS ALDRIG har haft så mycket personer i åtgärder som nu. Det var över 200000 pers. Väldigt många var i arbeten som AMS ger bidrag till. Dvs inga riktiga anställningar, men (S) räknar det som icke arbetslösa.
Jag tror att GP vääääldigt gärna vill kunna hävda att öppna arbetslösheten är 4% - någon vecka innan valet…

Johan Norbergs film "till kapitalismens försvar" sänds i många länder utom just…….Sverige.
Ringer det några klockor….?
Se på filmen i #0 en gång till…
…läs sen dagens Persson-uttalande (DN.se):
"När vi nått ner till fyra procents arbetslöshet är det dags för nästa mål, 3,5 procent. Och det tror jag vi kan nå de närmaste åren. Det sade statsminister Göran Persson vid den kommunalekonomiska mässan i Malmö på onsdagen."

Pinsamt, men domen faller 17 september. Ska svenska folket gå på det en gång till eller inte, det är frågan.