Have swedish voters accepted SD?
In todays DN has an opinionsurvey about voters thoughts about cooperation with SD been published.
Sju av tio öppna för dialog med SD
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=776899
Tar sig Sverigedemokraterna in i riksdagen nästa val så tycker inte svenska väljare att de ska bemötas med kalla handen.
Sju av tio väljare anser att de andra partierna ska föra någon slags dialog med Sverigedemokraterna (SD) om de kommer in i riksdagen 2010. Bara två av tio anser att de ska vägra att befatta sig med dem, enligt en undersökning som programmet Adaktusson låtit opinionsföretaget Synovate genomföra.
Interisting also to notice that socialdemocrates don't agree with the opion of the people:
_För socialdemokraternas partisekreterare, Marita Ulvskog, är frågan enkel. Hon säger till TT att hennes parti aldrig kommer att bli beroende av SD, inte heller samarbeta med dem.
- Det är ett löntagarfientlig, kvinnofientlig och invandrarfientligt parti. Jag önskar bara att de andra partierna kunde klargöra att de har samma inställning, säger Ulvskog._
What do you think?

Do you mean that you hope more politicians are against the people's opinions?
#2 Jag hoppas att politikerna är tydliga i sitt avståndstagande, och att svenskarna röstar efter sin övertygelse.

And if people still vote to SD and/or want the parties to open diolog with SD, the politicians should refuse?

#4. Om vi väljare, i majorietet, skulle välja att de politiska partierna skulle ha en öppen dialog med SD så måste de ju ha det. Annars är det inte demokrati. Men det hindrar inte att de politiska partierna får ha sin åsikt och uttrycka var de står. Det görs ju hela tiden i många frågor.
Nu senast valde en majoritet att Alliansen var det bästa alternativet, men det hindrar ju inte vänstersidan att säga vad de tycker, fast de får finna sig i att följa majoriteten av folkets röst.
#4 Jag önskar att partierna (de demokratiska med normala värderingar) är tydliga före valet med att de inte kommer att samarbeta med (sd) om partiet mot all förmodan kommer in i riksdagen. I så fall har de ju sedan mandat att fullfölja detta.
För det första hoppas jag att det är ett syftningsfel eller att hon är felciterad:
- Det är ett löntagarfientlig, kvinnofientlig och invandrarfientligt parti. Jag önskar bara att de andra partierna kunde klargöra att de har samma inställning, säger Ulvskog.
Förhoppningsvis har de andra partierna inte samma inställning till löntagare, kvinnor och invandrare. 
I övrigt tycker jag att de etablerade riksdagspartierna skall ta diskussioner med såväl FI som SD. Jag har fortfarande inte sett någon av de två parterna klara sig (ur mitt tycke) bra i debatter eller paneldebatter. Jag tror de - i alla fall SD - tjänar på att allmänheten inte ser deras företrädare ta diskussioner om ALLA frågor, och inte bara enstaka frågor. Idag röster nog många på SD för att de är för dåligt insatta och TROR väldigt mycket, utan att veta.
mvh Martin

I'll vote for SD exactly for knowing it. I agree with SD in many of its ideas and I hope they will be able to enforce all of them.
I'm more and more convinced that Sweden really is needing to make harder laws to immigrants:
- Every time I read immigrants defending criminal immigrants against Sweden.
- Every time I read so hostile immigrant's sites full of hatred against Sweden and its culture.
- Every time I read immigrants teaching other immigrants how to cheat and get advantages against Sweden.
#8 Ja, men om du vill att (sd) ska få möjlighet att genomföra alla sina idéer så kan du ju själv ta tag i en sak. Flytta härifrån - för det kommer du ju ändå att få göra om det blir som du vill.
Om du nu läser så mycket, så undrar jag var du lyckats hitta ditt filter?
Du hittar otroligt mycket negativt om invandring, och det kommer ju att försvinna om det blir som du vill.
Men lyckas du inte hitta något - i allt ditt läsande - som är positivt med invandring? Det kommer också att försvinna. Företagen kommer att få ont om arbetskraft, de kommer inte ens att kunna rekrytera chefer utomlands, många företag kommer att flytta utomlands, möjligheten att locka hit nya företga tar slut, vi kommer att isoleras från omvärlden ungefär som Sydafrika gjordes under sin apartheid-tid osv. osv.
Djupet av din okunnighet, och din oförmåga att ta intryck av andras uppfattningar är faktiskt riktigt skrämmande. Vilket på sätt och vis gör ditt val av parti helt logiskt.

Instead of attacking me, why can't YOU find positive things about immigrants and prove your points? Is it because you don't read so much then?
I love to see you telling me to go home when I defend Sweden and don't say the same to immigrants defending criminal immigrants against Sweden!
At least, SD is against criminal immigrants like me!
Your deep lies about SD and your deep ignorance about immigrants make your choice for FP very logical.
Your opinions are so empty that they even are ridiculous.
#10 "Instead of attacking me, why can't YOU find positive things about immigrants and prove your points?"
Ska jag skratta eller gråta? Du skriver ett svar på min kommentar, men du glömde visst läsa den…
Är du kriminell? Nyss var du felfri…
Har jag valt (fp)? Varför hittar du på sådant?
Du motsäger dig själv, du svarar på kommentarer du inte läst och du plockar uppgifter ur tomma luften. När du säger att du vet vad (sd) står för är det ju väldigt svårt att tro dig. Eftersom du har så mycket synpunkter och uppfattningar på sådant vi kan bevisa du har fel i, så finns det inte mycket som tyder på att du plötsligt skulle vara trovärdig i att du vet vad (sd) står för…

A big number of immigrants speaks so bad swedish, having the bad function of SFI among the reasons, what is a big cost and creates many problems.
Most of the countries demands language skills for citizenship.
Criminality is over representated by immigrants.
What is the problem that every person should have the same rights and obligations regardless of ethnicity?
How can it be wrong to fight intolerance and the State responds with full force against acts of incitement, intimidation or violence?
#12 "What is the problem that every person should have the same rights and obligations regardless of ethnicity?"
Det är inget problem, så varför vill inte (sd) stå för den synen? Du vill ju att de ska få införa alla sina idéer…
"How can it be wrong to fight intolerance…"
Det är inte fel, så varför är (sd) så kraftfullt för just intolerans?
Du talar så fullständigt emot dig själv hela tiden att jag börjar fundera på om det kan vara flera olika personer som skriver under samma signatur.
(Annars har vi mest haft problem med att samma - sorgliga - person skriver under flera signaturer.)

Det är inget problem, så varför vill inte (sd) stå för den synen? Du vill ju att de ska få införa alla sina idéer…
I couldn't translate this.
SD is intolerant to intolerant people.
(Annars har vi mest haft problem med att samma - sorgliga - person skriver under flera signaturer.)
Of course, you couldn't miss the chance to say some domt commentary. Typical!
#14 (sd) behandlar människor olika beroende på etnicitet. Det vill inte du. Ändå vill du att (sd) ska få genomföra alla sina idéer. Motsägelsefullt?
(sd) är intoleranta mot människor utifrån var de är födda (eller utifrån var deras mormor var född), inte utifrån hur människor beter sig. Detta är fakta som går att utläsa på deras hemsida. Din utsaga är alltså lögn.
Är du säker på att ingen annan använder ditt log-in? Det skulle förklara dina motsägelser…

IF how you interpretate SD's ideas was right, I wouldn't be saying anything contraditory because I defend what is the best for the country, not the best for me and I believe that this uncontroled immigration must be stopped for the best of Sweden.
It would be dishonest to defend what is the best for me without thinking first about what is the best for Sweden.
If it was a fact, you wouldn't need to infer.
You just want to infer this way because it suits you, it's your interpretation. Mine is different.
I know who is the intolerant that SD is against.
I'm the only one who knows my log-in.
#15 Mycket snack - ingen verkstad.
Tyvärr lever du i det blå. Alla som läser på det här forumet (utom du, men du skriver väl bara…) har noterat att du uppenbarligen inte begriper vad (sd) vill.
Om det är så att bara du skriver med ditt log-in så är du alltså otroligt motsägelsefull, och växlar totalt motsatta uttalanden hela tiden.

If anyone notices that I don't understand what SD wants, then why do you spend so much time writing to me?
Your arguments and others are not good enough to convince a child.
Contraditory just because I'm immigrant and then 'naturally' I should first defend the best for immigrants without minding what is the best for Sweden???
Is it so difficult to accept that honest immigrants exist, yet there is even in this forum immigrant defending criminal immigrants?
Is it so hard to accept that an immigrant wants the best for Sweden first of all, yet this maybe wouldn't be the best to the immigrant?
#18 "If anyone notices that I don't understand what SD wants, then why do you spend so much time writing to me?
Your arguments and others are not good enough to convince a child."
Jag fortsätter kommentera därför att det hela blir så fantastiskt avskräckande upplysning om vad (sd) är. Jag har faktiskt fått meddelande från medlemmar som varit här och läst i tron att de sympatiserar med (sd) men som förstått att de haft helt fel. De har numera kommit till insikt och tar avstånd från (sd). Underbart!
"Is it so difficult to accept that honest immigrants exist", "Is it so hard to accept that an immigrant wants the best for Sweden first of all"
För mig är det inget svårt att förstå, men för den som delar (sd) värderingar är det. För (sd) är det inte ärlighet, hederlighet eller välvilja som räknas. För (sd) delas människor upp utifrån varifrån de är födda, eller av vem.
Det är ju främst detta du har så otroligt svårt att begripa trots allt ditt påstådda läsande.
Om det verkligen var så att du var intresserad av att människors goda beteende skall belönas - oavsett var man råkar vara född - så hade du hittat ett annat parti att sympatisera med.
Men du skriver ju att "I agree with SD in many of its ideas and I hope they will be able to enforce all of them." och då betyder det att ditt snack om människors hederlighet osv. klingar helt tomt och falskt.
Ta konsekvensen av dina ståndpunkter och lämna ditt falska parti, eller ta konsekvensen av det parti du propagerar för och sluta prata falska åsikter. Det var väl ärlighet som var bra?

Congratulations! Yet I don't believe you or you already would have used this 'argument' before. You said now just because I said that your arguments don't convince a child.
It's false according to your domt interpretations, according to your obsessive prejudice against SD, according to your deeply lack of knowledge about me.
I vote to whatever party I want and it will not be you or anybody else that will decide my vote.
Falke party is FP which wants a wave of miserable and/or ignorant immigrants here to create a big manipulation mass to keep them as corral of voters by social contributions and then FP continues in power because it would become easier to keep under control a lot of grateful ignorant immigrants, just having to give some 'social-alms' now and then to keep them gladly always hoping for more and voting to your FP.
I have seen this imoral tactic of creating a mass of ignorants to keep the power.
How could your FP transform swedish people in easy ignorants? It would be hard, it would delay too long. FP decided: 'Let's import them and we still will be in the picuture like the nice ones.'
Even worse is to see FP's immigrants advocating to immigrants own denefits, advocating to convince swedish people to encrease the number of immigrants, to encrease the problems and the costs.
If I was a swedish, I'd ask my self why a stranger is trying to convince me to leave my door open.
You should read more at least about your FP to be able to answer when someone ask you about its expectations which you just couldn't answer to me.
Now I'll continue researching and read.
You are lucky that I don't know swedish enough to read everything that I find, unfortunatelly, it delays too much to translate.

I agree completely!
Invandrings- och flyktingpolitik
http://www.sverigedemokraterna.se/
Frågor kring invandrings- och flyktingpolitik.
"Varför vill ni slänga ut alla invandrare?"
"…
Vi är övertygade om att denna politik inte bara skulle gynna det svenska samhället i sin helhet utan även de skötsamma invandrare som vill anpassa sig. Dessa skulle nämligen slippa få skulden för alla de kriminella invandrarnas beteende och lättare komma in i samhället."
#20 Nu börjar du bli än virrigare. Fortsätter du så här blir det snart helt omöjligt.
Vad är "Falke Party" och vad har jag med det att göra?
#21 (sd):
- "I sin ideala form är alltså ett sådant samhälle befolkningsmässigt homogent."
- "I huvudsak ska dock svenskt medborgarskap vara ett privilegium avsett för svenskar."
- "Att helt uppgå i en nation kan ta flera generationer."

It's a mix of Folk with FAKE= FALKE.
har jag med det att göra?
You have everything to do with it, you defend it and its ideas of transform Sweden in Latin America, Africa and Midle East.
The FALKE party hide that it's not the number of immigrants which should be counted, they arrive here and they have children many times without emotional nor financial conditions encreasing the problems and the costs to the taxe payers.
They play the nice party for freedom without explaining the true consequences of freedom without responsability and respect.
The Falke party preaches freedom based on its expectations that everybody will respect everybody and everything.
Your FP hide that in other cultures people think very diferent and work, respect, responsability are not the most important life values as it's still to swedish people.
Your FP hide that people will pay a high price for this freedom based on expectations, people will have freedom in the laws and people will need 3 m walls around the houses and iron jails in their doors and windows.
Those are exemples of Falke party unresponsability and sly lies.
I've told you before: SD doesn't hide what it wants, besides what it wants it's secure that it has more probabilities to the country to function better than the unresponsible ideas of your FP.
Where is a serious study from your FP about how those 3rd. world cultures function, how 3rd. world people think and behave, what and how they live, prioritize, like, want, expect?
Nothing! It's just that unresponsible idea that everything is so simple, costless, easy, just open the borders and let them come as many as they want, we take care, they will learn(even without asking first if they really will want to learn).
#23 "You have everything to do with it, you defend it and its ideas of transform Sweden in Latin America, Africa and Midle East."
Har du inget som helst med substans att skriva?
Jag har inget med (fp) att göra. Jag tror inte att jag någon gång har röstat på dem.

You have said you are liberal. But if you say now you don't vote to FP or maybe also I didn't undestand and thought FP defends Liberalism. It just doesn't matter to me who you vote for.
#25 "It just doesn't matter to me who you vote for."
Varför då öda så mycket tid att tramsa om det?

It was not so much time to tell you that I don't mind about who you vote for.
But Falke party is the one I'm reading more about now and I thought you could help me to understand it better since you said before you are liberal, only this.

You say at #24: Jag har inget med (fp) att göra. Jag tror inte att jag någon gång har röstat på dem.
I knew I had read somewhere before you were saying you are liberal.
Here it is in this topic:
Ideologi
#21- Men det beror kanske på att jag känner mig ganska liberal, dvs tror på att människan kan vara god även som individ - inte bara som del i ett kollektiv.
Is there other Liberal part than FP? By the way, which political part do you defend?
#28 Om du tror man måste rösta på (fp) för att man är liberal har du en del kvar att lära…
Jag uppfattar alla fyra allianspartier som liberala. Jag "försvarar" inte något särskilt parti. Till skillnad från dig diskuterar jag politik - jag propagerar inte för något enskilt parti.

I've told you before that I asked you to understand better, I want to learn more.
Then any of those 4 parties are good to vote, I mean, I can choose any of them and it's garantee of good choice, I don't need to go in details of each party because basicly they are the same and defend the same?
Anders, it was you who put in your mind I'm for SD. I'm still researching, reading and asking to learn and understand.
#30 Självklart är det skillnader mellan (c), (kd), (fp) och (m). De är ändå samtliga borgerliga liberala partier.
Om du tittar på deras hemsidor kommer du nog att finna stora skillnader i enskilda frågor.

Then I'll continue reading one by one.
Which party is the best in your opinion?
#32 Inget svar.

Do you mean you don't have an opinion or you don't know which party is the best one?
#34 Jag menar att du inte får det svaret.

Now I'm confused. Why is that a secret? Are you ashame of your opinion or maybe you are not sure? There is no problem just to say you don't know.
It's interesting that you say you just discuss politics but you always are talking about SD and even saying that I'm from SD. Besides, the political parties are representations of political ideologies, to talk about political parties is to talk about politics.
It sounds very stranger that you hide which party you think it's the best one. It just doesn't make sense.
#36 Det är du som valt att propagera för (sd) - inte jag. Det är du som sagt att du inte delar alla (sd) åsikter, men ändå hoppas att de ska få genomföra allt de vill - inte jag.
Det är jag som avgör om jag vill beräta vilket parti jag tycker är bäst. Om du tycker att mina avvägningar inte är vettiga, så är det bara ömsesidigt.
# 36.
Jag tror att det kan vara fråga om en kulturkrock här. Enligt svensk tradition och kultur uttalar vi oss sällan om vilket parti vi röstar på, vi anser det vara en personlig angelägenhet.
Vi diskutera däremot gärna politiska sakfrågor och talar på det sättet ofta om, indirekt, var i den politiska skalan vi står, dock ej vilket parti vi röstar på.
AndersE har svarat Dig i tidigare inlägg att han är liberal, i inlägg 29 skriver han att han uppfattar alla de borgerliga partierna som ingår i alliansen som liberala.
I inlägg 31 skriver han att det självklart är skillnader mellan de fyra partierna men att de samtliga är borgerliga liberala partier.
Jag håller med AndersE här. Ingen behöver säga vilket parti man röstar på eller sympatiserar med.
Däremot förstår jag också att det från Din sida är mer en kulturkrock, då Ni i Brasilien, från vad jag förstått, diskuterar även dessa typer av frågor mer öppet än vi gör.

Because you started saying I was from SD, I even didn't know what SD meant when you started, I had to disclose and then research it.
Now you answered and it made sense since your right not to say your opinion. It had been enough to say 'I don't want to say' and I just had stoped asking you.

I read all he wrote.
And I don't think Anders needs others to find excuses and justifications for him.

#40. Fast forumet är fritt så även andra har rätt att gå in och skriva, även om Anders är fullt kapabel att förklara själv. UlfE gör inget dumt här, han förklarar för dig hur det kan fungera här i Sverige och det tycker jag är förbannat hyggligt gjort.

And I have the right to answer what I want.
And I don't think Uffe needs a defender.
And I don't need you to explain what Ulfe wrote.

#42. And I don´t care much about what you think……
Mycket fördomar om SD i den här tråden. Kolla på den här filmen för att få se hur det kan gå till när de etablerade partierna "tar debatten". SD beskylls ju ofta för att vara overksamma i kommunfullmäktige, här är ett bevis på motsatsen och ett exempel på varför SD behövs i den svenska politiken.
http://www.youtube.com/watch?v=iHv7SGf5t4Y
Kommentarerna under är också läsvärda, om än lite "oborstade".

Thanks God! Wonderful!

#45. Ja, visst är det. Vilket då också innebär att jag kommer fortsätta skriva precis som jag hitills gjort. Även referera till dig om så är att jag anser det nödvändigt.

You are welcome to talk to me with arguments based on facts, even based on your experiences, accepting refutations and without personal attacks, that is a construtive debate.
Just don't complain that I keep answering you or that I follow you.

#47. Lägg av. Jag skriver om det jag vill och utan att du ska tala om för mig vad jag får skriva om. Vi lever i en demokrati vet du. Personliga angrepp har jag inte gjort och tänker inte stå till svars för.

For sure you can write whatever you want, just don't complain about my answeres and don't lie that you don't use low level personal attacks, just one prove below!
Topic UTVISA!
#118- BLOMBUKETTEN:
Jag såg många kvinnor som du i Dom. Rep. som satt på sina breda arslen och inte gjorde ett skapandes grand mer än gav order åt sina hembiträden. Själv, när jag bodde där så lagade jag min mat, städade och tog hand om min egen trädgård. Många av männen jämförde mig (som arbetade) med sina slöa fruar som ansåg att de var för fina för att skita ner sina naglar, till min fördel faktiskt. Rätt kul egentligen.
Det är nu inget konstigt i det Deia, vi är uppväxta i olika länder med olika värderingar på sina medborgare. Jag var en udda figur där och du är en udda figur här. Kan garantera dig, om du har svenska vänner, att de, när du inte hör pratar om dig om du sitter där hemma och vägrar använda dina händer till något praktiskt. De kan t o m tycka synd om din man som fått en sån lat fru.

Deia, menar du att detta är personangrepp så kan jag ta fram en massa som du skrivit, både till mig och andra, som är bra mycket värre än det du tar fram. Jösses och lägg av.

#49. Ska här radda upp dina "personliga angrepp" mot mig och mot andra.
Tråden "Utvisa" till mingdie #68.
For you, I really feel very deep piety. You truely deserve it.
Samma inlägg, fortfarande till mingdie.
And if you just want to continue here with your dumt word games with imoral cards, spare me!
*Very simple reasoning to stupid commentaries.
Samma tråd #94.
And after all that enriching experiences with so many important people after so many years working in Caribe, with the sensitive skin so tanned by that so hot sunny weather, you came back to Sweden and couldn't get education enough to become more than a nursing helper in 30 years.
Samma tråd #102
You said your profession was your choice, then live with that you chose an easier profession which doesn't demand much from you. The reality is that there would be 10 ready to make the same work in the moment that you stop, I could make your work right now, but you couldn't make mine right now and as I couldn't make the work of a doctor right now.
Båda dessa svar från dig Deia är diskriminerande och angriper mitt personliga val i mitt eget liv.
Samma tråd och samma inlägg
Let's open a topic or even a forum about personal lives? I think would be better to this discussion about your life which I don't give a piece of my nail for.
Samma tråd inlägg #105
I'm sorry to desapoint you but this work you make for 30 years I have refused the offer here because I'm beyond this kind of work already, I just made this kind of arm/body work when I still was studying.
You work in the same kind of work for 30 years and you couldn't produce a study about your own work and nobody even wants to hear you.
Wake up, Bomblu! Never it's too late to improve life.
Here it's a political forum. If you want to talk personal subjects, we can talk drinking coffee.
Inlägg #128
You seem to have a hard time understanding.
Tråden Islam och feminismen inlägg #144
This discuss is over to me. You can speak alone, I'll not waste my time reading your ridiculous dumt commentaries about something that already is so obvious and clear to who reads rationally.
Samma tråd inlägg #19 denna gång till Anders
Really? And I always laugh when the peas start disconecting.
Samma tråd inlägg 29
Your logic is a joke!
Föresten kan man ju alltid läsa strängen och se hur hårt du går fram till alla som försöker förklara något för dig. Du förolämpar och går an och sen skyller du oss andra för att sänka debattnivån på många av trådarna.
Från tråden Äldreomsorg inlägg #39.
I could understand your reaction if you had at least one firm responsible for elderlies, you have none!How ridiculous that now nobody can talk about elderly care that you jump like somone put fire on you.
Samma tråd inlägg 41
Because you talk, Blombu, as if elderly care workers were those professionals which have to study for years and years as a scientist/astronaut/doctor has to study which makes hard to replace them.
Insulting to say that you react too strong for someone who is only a worker in the system???
Samma tråd inlägg 44
It just depends on inteligence to understand facts. Ifrågasättande av min intelligens.
Samma tråd inlägg 58
You can continue alone showing more your low level ridiculous speeches.
Sånt här Deia, brukar jag inte syssla med, att sitta och leta upp dumheter som skrivs. Men eftersom du envisas med att påstå att jag står för de personliga angreppen mot dig, så letar jag upp de vackra ord du gett uttryck för till de flesta av oss andra.
Nu är klockan mycket så jag fortsätter imorgon om du vill se mer av de kommentarer du själv ger, vilket du tycks glömma i det stora hela. Det är upp till dig. Jag själv har tröttnat på att bli kallad allt möjligt dumt av dig och är det något jag inte accepterar så är det när en människa tror sig vara förmer än mig eller någon annan för den delen. Det ska mycket till innan man kan ta på sig den kostymen.
Ber om ursäkt till er andra för att jag, på detta forum. tar upp detta. Ingen behöver läsa vad jag här klippt och klistrat. Men jag ger inte Deia rätt att sitta och hitta på lögner om mig och påstå, så fort hon inte längre har argument kvar, att jag går till Personangrepp. Vilket hon f ö säger till rätt många här inne, när de har en annan åsikt än hon själv.
Så nu Deia, har vi sjunkit till en mycket låg nivå båda två. Känns det bra? Själv tycker jag det är urlöjligt (min personliga åsikt).
#51 Men blombuketten vi vet ju alla att du är completely histerical, paranoid, coarse samt att du inte har någon utbildning värd ett skit och att du varit så lat i livet att du bara är en sköterske hjälpare. Att du inte tillhör adeln eller åtminstånde är ruskigt rik bevisar ju bara att du inte kan tänka rationellt. Hur kan en så naiv person med så lite världsvana tro att hon kan få komma hit med sina egna uppfattningar. Fy på dig.
När man når det stadiet där man inte kan hålla tyst längre så har jag märkt att det fungerar bättre att inte svara direkt utan att prata till personen i tredje hand genom andra inlägg. Ja vet att det är barnsligt så in i … men ibland måste man bara. Jag förstår dig helt.

Always to reply your personal attacks first.
And since when to qualify the commentaries is to insult?
I learned that is not an insult here in this forum, a swedish told it's ok to do that in swedish culture deffending you and others saying that my commentaries were dumt and you didn't say he was wrong.
Don't play the angel because it doesn't work.
Right here you started a completely histerical, paranoid, coarse, stupid speech turning what I said.
Right here the discussion with you ends because I'll not go down to this low level you are used to discussed!
You can continue alone showing more your low level ridiculous speeches.

#52.
.
#53. Nej Deia, jag är ingen ängel och har så aldrig påstått heller. Men jag är heller inte den person som du säger att jag är. Det som #52 så bra får in i sitt inlägg.
Och återigen visar du din förolämpande ton i ditt inlägg. Synd att du inte inser det själv.
Det finns hur många inlägg som helst från dig som är direkt förolämpande till alla oss som inte håller med dig. Vill du angripa mig med att säga att jag kör med personangrepp mot dig, att jag håller en så låg nivå att det är löjligt osv så lär du själv föregå med gott exempel, annars blir det bara löjligt.
Ja, nu bryr jag mig inte om detta vidare. Ute skiner solen då och då, vilket ju är trevligt.
Deia
Från din TS:
''- Det är ett löntagarfientlig, kvinnofientlig och invandrarfientligt parti. Jag önskar bara att de andra partierna kunde klargöra att de har samma inställning, säger Ulvskog.
What do you think?''
Om det stämmer att partiet är löntagarfientligt, kvinnofientligt och invandrarfientligt tycker jag dom borde hålla sig hemma och dra ner rullgardinen.