Politik iFokus

Politik

Etikett: rättsfrågor-integritet
Läst 744 ggr
Staffan
0

Åtal mot SSU nedlagt

Ärligt talat, är det någon som är förvånad?

Bedrägeriutredning mot SSU nerlagd
Förundersökningen mot SSU i Kronoberg om bedrägeri har lagts ner. Utredningen inleddes våren 2005 sedan det visat sig att föreningen sökt bidrag för 436 betalande medlemmar då den rätta siffran var 78.

>> Länk till artikel på SvD.se

// staffan

AndersE
0

Inte jag. Ledsen

precis
0

Det skulle inte heller förvåna om Anna Sjödin också slipper undan.
Varför granskar inte någon rättegångsdatumet i det fallet? (efter valet)
Visst blev väl Reepalu också friad från mutmisstankar?

Bertil
0

Lars Danielssons förhavande under tsunamikatastrofens första dag har väl också en viss risk att inte bli ordentligt utredd. Pellnäs har en bra poäng i att granska det inre passerkontrollsystemet, men kommer det att göras?

Rent generellt: Om Danielssons har det fällts en konsensus av omdömmen såsom mkt kunnig, påläst och att han minns i stort sett allt…men inte denna dag…

mvh
Bertil

AndersE
0

#2 Just Reepalu kan jag förstå. Det friandet känns OK.

Kaj
0

Jahapp, det kunde man ju ge sig f-n på.Skrikandes

ThomasH
0

Staffan, borde du inte i samma mening nämna att även MUF i Malmö friades, dom hade ju också fifflat med medlemsantalet

Staffan
0

Det hade jag inte sett, du kan inte hänvisa mig till var det stod att läsa?

// staffan

ThomasH
0

Ja, om man inte bara läser "partiblaskan" SVD, utan också lyssnar på Radion, i varje ekosändning idag så har man nämnt det. man nämnde också att man fortsätter åtalet mot Vänsterundommarna.

jen
0

Ja, ibland är det bra att sopa framför egen dörr först!!

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=845371

Nixxon
0

#2 m.fl.

Vad är det för skillnad mellan Reeplus vänskap/muta i Malmö och Systembolagets mutanklagade Medarbetare. De kanske också var jättemycket polare med de som gav dem vin, pengar och andra förmåner. Det känns lite småkusligt att i sista sovjetrepubliken är det skillnad på när vanligt folk gör exakt samma sak som partifunktionärer från (s), men samtidigt döms helt olika.

Jag är ingen jurist eller ens kunnig om detaljerna, men sammataget känns det märkligt när man ser mönstret…

AndersE
0

#10 Kanske har du rätt. Då jag läste referatet om domen så tyckte jag ändå att det lät rimligt. Man kan tro att Reepalu var medveten om jävsituationen - men man kunde inte bevisa det.

Inlägget är låst för nya kommentarer