Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1245 ggr
charlie
0

Satan is back

.. 

Sa presenterade en Radiopratare (Don Imus) imorse, Hillarys kliv tillbaka i rampljuset.

Tydligen sa pekar mer och mer pa att hon kommer att stalla upp for kandidatval vid Demokraternas kongress. Hon sjalv vagrar forneka att hon inte kommer att stalla upp. Nagot som bade retar demokrater och far andra, framforallt kvinnor att hylla henne. 

Personligen skulle jag foredra henne framfor den nuvarande potentielle ultrareligosa demokrakandidaten Barack Obama. Hon har ett stabilt program med manga vettiga punkter. 

Det som talar for henne ar att fler och fler kandidater borjar trottna pa Barack Obamas frus uttalanden och hennes makes icke existerande innehall.

---

AndersE
0

#0 Jag måste säga att jag - utan så tydliga motiv - också föredrog Clinton framför Obama.

Vad innebär det att "stalla upp for kandidatval vid Demokraternas kongress"?

blombuketten
0

Jag ställer samma fråga som Anders. Jag är alldeles för lite insatt i den amerikanska valkarusellen för att förstå vad det handlar om. Tycker det verkar hur krångligt som helst.

Jo, jag såg nog hellre Clinton framför Obama. Allra helst nu när man får lite annan informaton om honom än vad massmedia här har att bjuda på.

Vad för slags uttalanden gör denna fru?

gortor
0

Ack ja, amerikansk politik är som den är men vad kan man annat förvänta sig. Med sådana koryféer som Goldwater, Nixon, Spiro Agnew, R Reagan och G Bush (sr och jr) så är loppet kört som det väl heter nuförtiden.

AndersE
0

#0 Charlie, kan du ge ett svar på frågan i #0. Vad är det Clinton hoppas uppnå?

Det är väl för sent att bli kandidat detta val?

denstore
0

Njae, det är väl först i demokraternas kongressval man gör det slutliga valet av kandidat. Valet hitintills har mer mer eller mindre varit ett val av representanter till elektorernas val, vilket brukar betyda att de där röstar på den de har sagt sig stödja. Trolösa elektorer är inte så värst vanliga.

AndersE
0

#5 Tack. Det finns alltså en teoretisk chans för Clinton att bli demokraternas kandidat.

Det skulle ju i så fall betyda att hon spekulerar i t.ex. några skandaler som skulle "skapa" trolösa elektorer?

denstore
0

Fast jag tror nog att chansen är absolut minimal. Och jag är inte ens 100% säker på att det är så. Det är bara något jag har i bakhuvudet. Någon här borde väl ha koll på presidentsvalet. ;)

skerptikolan
0

Ingvar Oldsberg det är en man med lite skinn på näsan han saknar jag.

charlie
0

Faktum ar att samtidigt som Obama har satsat mer pengar i reklam an nagon tidigare president och pa pappret borde svepa McCain med hastlangder. Rent historiskt sa har det i modern tid alltid varit sa att demokraterna haft en ordentlig ledning i Augusti och darefter tappat nagot.

Nu ligger Obama efter i alla matningar. Och man ska komma ihag att de flesta demokratiska delegater ar fria att rosta hur de tycker och behover inte folja primarvalets utkomst.

---

Ida
0

Jag tror att McCain vinner valet och blir USA:s nästa president.