Upprörande valkampanj?
Jag arbetar i valkampanjen och möttes idag av en stor spottloska på fönsterrutan till min bil.
Är det så upprörande att man arbetar för Moderaterna att man måste visa sin ilska mot borgerligheten på detta sätt? Jag reserverar mig för att påstå att vi själva inte använder samma metoder, men jag tvivlar starkt.
Jag respekterar allas åsikter, men det blir tråkigt när man får ägna sin arbetstid åt att ta bort clown-näsor på våra affischer, tvätta bort spottloskor och klotter och anmäla repor i lacken.
Väx upp och respektera demokratin är mitt budskap till dessa bittra individer.
Helt sant!
Jag har en kanske lite fördomsfull tanke om att unga människor som inte riktigt greppat hur saker och ting hänger ihop gärna bli anhängarna av partier långt ut på kanterna, som vänsterpartiet, syndikalisterna eller sverigedemokraterna. Allt är enkelt och svartvitt.
Självklart ska man ha fullt pröjs för att sitta i en replokal och spela punkcovers! Sedan växer de flesta upp och inser att värden inte fungerar på det sättet.
Jag för övrigt en banderoll över infarten till södra länken vid Sickla med texten "Reinfelt äter barn". Banderollen sitter högt upp på ett berg. Såg rätt svåråtkomligt ut. Tänk om de hade tagit denna kreativitet och humor (jag tyckte det var ganska kul text) och lagt den på att göra nytta istället. Sådan drivkraft borde kunna användas till vad som helst.
Mvh // Johan

Herregud så deprimerande. Ida, jag kan bara beklaga. Både att det händer dig och att det händer demokratin. Dock vill jag till inlägg #0 och #1 bestämt hävda att det händer alla partier. Under min mer politiskt aktiva tid hittade vi vår lokal (ungdomsförbund) halvt sönderslagen (och det var, som några nog gissat, inte moderaternas…) Blä. Så himla trist.
Slår vad om att den som spottade på din ruta inte ens tänker gå och rösta. Det går bra att bröla, men engagera sig och jobba för en bättre framtid? Nää.