Ulvskog i fårakläder
Jag fattar inte vad det är som gör att Ulvskog får vara kvar. Jag menar, finns det någon som är så fullkomligt pinsam och inkonsekvent som denna människa?
När det kom fram att (S) ägnat åt förtal mot Reinfelt så var Ulvskog snabb att uttala sig om hur fjantigt det var att (M) "skvallrade till polisen och göra polisanmälningar". Åhh så hemskt att att valkampanjen skulle få präglas av polisanmälningar och dylikt.
När FP klantar sig och "bryter sig in" på (S) intranät, är dock Ulvskog den första att kasta sig in matchen och ska göra brottsundersökningar både hit och dit. Hela folkpartiet borde avgå om Ulvskog fick skipa sin egen rättvisa. Och det vidrigaste av allt var ju att Leijonborg gav den unge partikollegan sitt fortsatte förtroende.
Men vänta nu! Var det inte så att SSU, Göran Person och Ulvskog alla i samstämd talkör hann ge sitt fortsatt fulla förtroende för Anna Sjödin innan blodet ens hann torka på hennes händer. Hon är kvar och ska fortsätta. Och SSU betalar till och med hennes advokatkostnader.
Ulvskog har också ojat sig över hur hemskt det är att FP:s ledning kan ha vetat om intrången en längre tid. Det hon dock gärna håller tyst om är att även (S) vetat om det precis lika länge, men lämpligt nog väntar med den stora häxjakten lagom till valmotståndarna ska framträda.
Sanningen om vad Lars Leijonborg egentligen vetat måste fram, skriker Ulvskog i sin mediamegafon. Jo, vi undrar samma sak. Vad vet egentligen GP om Lars Danielssons whereabouts tiden kring tsunamin. Men det har vi förstås inte allmänheten att göra, enligt Ulvskog.
För att inte tala om hur fullkomligt absurt det är att företag som Eriksson eller organisationer som Svenskt Näringsliv utalar sig om att vi behöver ett maktskifte. Herre gud! Nu ska dom straffas. På nolltid kommer lagförslag om ändrade bolagsformer för att minska storföretagens makt. Men demokrati är bra, visserligen bara under kontrollerade former…
Det måste vara jobbigt för (S) att hålla på att förlora valet i en högkonjuktur. Desperata tider kräver desperata handlingar. Då är det tur att man har en riktig Ulvskog i fårakläder…
Mvh // Johan
Det måste vara jobbigt för (S) att hålla på att förlora valet i en högkonjuktur.
det får vi veta efter valet.
det som är konstigt med en del människor är…
att det går aldrig att erkänna att vissa gör fel, men om vissa gör fel så måste andra framstå som ännu värre…
Ulvskog har såvitt jag vet inte ljugit iallafall.
som en del andra..

Ulvskog lär ha yttrat efter att S förlorade förra gången på 70-talet.
- Det kändes som en statskupp.
Tyder på en stabil världsyn?
---
#2 aha! det minns ej jag. jag var liten då.
Ulvskog är anställd för att vara S torped och tycka vad man vill om henne, men hon lyckas ju alltid så lite split i motståndarlägret, läser jag av era inlägg och således så har uppdraget lyckats.

#2 har rätt. Hon gjorde faktiskt det utalandet - läs här
Dessutom att hon kan säga om FPs klavertramp att det är som en våldtäkt. Men hur tänker människan egentligen. Det borde vara underlag till förtal eller något. Men hon skulle nog gå fri. Det gör ju alla sossar. De kan ju helt enkelt inte göra bort sig.
Dessutom - Danielsson. Han ljög om vad han gjorde under tsunamin. han är statsministerns närmaste man. En otrolig viktig roll eftersom han kan påverka de beslut som vår statminister tar. Men där hade Göran persson och Ulvskog fortsatt förtroende. Till och med då det började vankas åtal. Konstitutionsutskottet sket de i precis som om de sitter över detta organ.