Angående Guillou
I gårdagens utfrågning av Hans heliga kungliga helighet Göran Persson så kändes det som om Guillou inte riktigt vågade klämma åt HHKH G.P. ordentligt angående att HHKH hade skaffat sig ett torp för 12,5 miljon. Utan nöjde sig med svaret att HHKH hade köpt sig ett litet lantbruk i dåraktig förälskelse.
Var var frågan som så naturligen borde vara där, om hur HHKH hade kritiserat Bo Lundgren för att tappa kontakten med resten av befolkningen. Detta efter att Bo Lundgren spenderat 6 miljoner på en villa i Stocksund.
Jag tycker i alla fall att Jan Guillou borde anmälas till tittar ombudsmannen för att inte utnyttja en så självklar fråga som att fråga hur HHKH mycket han själv har distansierat sig från resten av befolkningen.
---

Jamen - Charlie - de här två herrarna gillar varandra!

Ja, det känns som ni båda har rätt…

Eller mer och mer mänsklig (förutom att han ska göra sig av med 2500 böcker. Ska karln ha bokbål?)

#4 han kanske vill att andra ska få möjlighet att läsa böckerna, kanske ska han donera till myrorna eller ett bibliotek. För tänk vad mycket böcker det finns som bara blivit lästa en gång

Misstänker att de har dubbletter av mycket också. Vore konstigt om de inte hade köpt samma böcker genom åren.

Du menar att telepati inte funkar för dom heller
eller så är det, som för mig, för köper jag mjölk så kan jag ge mig sjutton på att gubben gör det också 
#7 det är samma här.. vi har tex ringt till pizzan och skulle överraska varann samma dag utan att ha pratat om pizza på jättelänge…
MYCKET pizza blev det.
många ggr ska vi öppna munnen och prata om nåt, ofta samma saker mm. listan kan göras lång…

#7 Tänkte mest på att de har ett långt vuxenliv bakom sig då de inte levt ihop men antagligen köpt samma böcker.
Har goda vänner som fann varandra och flyttade ihop i femti-årsåldern och då blev det dubbletter av varenda CD. Hade haft samma musiksmak genom åren.
Romantiskt. Men det blir väl mycket dubletter när man finner varandra på äldre dagar?
Dubbel soffgrupp i skinn, dubbla tvapparater, dubbla rakapp..förlåt, menar dubbla kaffekokare, dubbla dubbelsängar osv, osv…:)
//CarlS

#8-10 vi måste ha en stadsminister som är mycket kär, det är ju bra 
Hoppas andra kan få läsa böckerna, det är synd med bokbål, då böcker går att läsas om
Ja, kärleken kan göra en alldeles berusad. Kärleken till flaskan alltså! Skojar bara!
Jag och frugan min kör också med telepati. Vi tänker samtidigt på att gå till banken och ta ut lite pengar på mitt konto. Tyvärr hinner hon alltid först! :-)
//CarlS

#12 Haha!
#12 haha! vad synd 
lika som hemma hos oss då 

Läste någonstans att om en man och kvinna flyttar ihop och redan har var sitt bohag, är efter ett år alla hans möbler utgallrade. Testade på min syster som vid 62 års ålder fann en ny livskamrat. Hon såg frågande ut, men han instämde och berättade att det enda som var kvar av hans bohag efter ett år var bilen, verktygen och en sittgrupp till gillestugan. Sistnämnda ska bytas ut så snart de får råd……..sade då min syster.

#15 Haha! Ligger nog en hel del i det :-)
Ja, det är synd om oss stackars män…men jag har i alla fall fått bestämma vilken dator vi ska ha..
bara den inte syns!
//CarlS
jag har en tavla här hemma där det står:
Min hustru har sagt att jag får vara herre i mitt eget hus sålänge jag gör som hon säger….

#0 jag tror nog Guillou har distanserat sig själv från skjutjärnsjournalistiken han var beryktad för på 70talet, i högre takt än bokförsäljningen…
o den här tråden distanserade sig från sitt eget ämne rätt fort också ;)
Haha, så sant som det är skrivet! 
//CarlS
Själv tycker jag TV4s partiledarutfrågningar gav mycket mer vs SVTs dito. SVT har ett solklart vänster-bias i denna valrörelse. TV4s två utfrågningar var en fröjd att se i jämförelse. Där fick partiledarna prata ideologi och kilades in i hörn där svaren var uppebara och avslöjande. Skickliga utfrågare i stort, även om små misstag förekom såklart.