Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 1829 ggr
Niklas
0

www.val.se

http://www.val.se/ finns resultatet från valet. Både på riksdagsnivå och landstings- och kommunnivå.

Är det någon som vet var resultatet i omröstningen om trängselskatt i Stockholm finns?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

stry
0

En första prognos vad gäller trängselskatten väntas vid c:a kl 24 enl. DN.se.

Niklas
0

Var ska den finnas?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lisbeth
0

Jag tycker att det är både ledsamt och spännande. Ska resultatet respekteras eller ska stockholmarna köras över som miljöpartiet hela tiden befarat.

Ska 14 borgerliga kommuner avgöra. Ska Centerpartiet vika sig nu för de övriga i alliansen. Eller ska de stå upp för vad de tycker.

Det här kommer att visa direkt om det finns stora sprickor i alliansen. Kommer Centern att kunna vika sig med ett relativt starkt Miljöparti i opposition utan vidare? Nej det tror jag inte. Centern har många verkligt miljömedvetna väljare jag tror inte att de kommer att tolerera vad som helst. Vi får se vad som händer. Verkligheten ljuger inte. Den visar sprickor och det som inte är äkta rasar förr eller senare obönhörligen.

Det här är ingen liten fråga för många, undrar om alliansen har insett det. Själv så känner jag mig trygg i att både Miljöpartiet och Centern gjorde ett bra val. Det bådar gott för framtiden. Ibland tar man ett steg tillbaka och sedan två steg framåt. Det är det som kallas utveckling. Vad tror ni andra?

Oskar
0

Intressant länk! Och kul att kunna se ända ned på valdistrikt. Nästan så att man kan se sin egen röst. Till nästa val kan man väl borra sig ned ytterligare en nivå och se namnen på de som röstat. :)

Oskar

Magnuz
0

Hehe, ja….

Och glädjande är ju att det nu är klart att SD verkar få ca 2,8% av rösterna i riksdagsvalet (mot 1,9% i SVT:s ValU). Detta innebär partistöd och en MYCKET god chans att ta sig in i riksdagen 2010.

RebeckaSvensson
0

#3 Blev förvånad när jag läste det idag. Var rätt mkt högre än vad som SVT sa…

Kaj
0

nästan 85.000 ogiltiga röster (ung 1 procent)

Magnuz
0

Tycker det är allvarligt och ett verkligt hot mot demokratin. Det kan ju vara röster där folk själva skrivit t.ex. Feministiskt intiativ (felstavat) och då räknas den inte.

Jag tycker man borde göra om hela röstprocessen så att man tar en och samma valsedel och på denna finns det förtryckt alla partier och man krysser sedan för det parti man vill rösta på. Ett kryss eller markering i rätt ruta borde väl de flesta lyckas med. Det eliminerar dessutom problemet med att vissa partiers valsedlar stjäls av terroristorganisationer;

http://www.antifa.se/index.php?sida=1&id=114

Therese-jhfd
0

#8 - Usch… Skrämmande sida du länkat till där.

Magnuz
0

Ja, tänk om media kunde ägna lite uppmärksamhet åt dessa gruppers förehavanden också, och inte enbart kasta skit på SD. Det är dessa antidemokratiska grupper tillsammans med de VERKLIGA högerextremisterna NSF m.fl som är hotet mot demokratin, inte Åkesson och Sverigedemokraterna.

AFA, NSF och fotbollshuliganer är samma sak, det är bara slumpen som avgjort i vilket sällskap de hamnat och de är primärt ute efter att slåss och känna en gemenskap i en större grupp.

Inlägget är låst för nya kommentarer