Trevlig utrikespolitik
Det är så här USA skaffar sig "vänner" runt om i världen…:
USA hotade att bomba Pakistan "tillbaka till stenåldern" om man inte samarbetade med USA i dess krig mot talibanerna i Afghanistan hösten 2001.
// staffan
Det är lättare att skaffa sig fiender, de vet man åtminstone var man har dom. Allianser, koalitioner och vänner är mer osäkert när dom ska lämna ens sida.
ju mer jag lär mig om usa desto mindre vill jag veta.
Det är intressant att USA gärna ser sig som den främsta garanten för demokrati och frihet, men jag tycker mer och mer dom påminner om vilken diktatur som helst. Skillnaden är väl att man har två kandidater att rösta på i stället för en.
Terrorister tycker det är ok att oskyldiga dör för ett gott ändamål. Likaså har väst börjat rättfärdiga alldeles för mycket för sitt ändamål att hindra terroism. Men håller dom inte på med exakt samma sak egentligen?
Tyvärr leder både terrorismen och antiterrorismen till precis samma sak. Vi blir av med vår frihet och trygghet.
Mvh // Johan

Tyvärr är man väl inte så förvånad…
sån extremt våldsam antiterrorism som t.ex. jänkarna och israeler driver leder bara till en massa barn och ungdomar som blir föräldralösa, hemlösa, fattiga, rädda, desperata…
var värvar terroristerna sina självmordsbombare?
öga för öga, tand för tand fungerar inte. det leder ju till en öde planet…
att usa är en tvåpartistat betyder ju inte att det syns nån direkt skillnad mellan de olika ideologierna, varken i inrikes eller utrikespolitiken.

Intressant att det i USA häromdagen offentliggjordes uppgifter som medger det resten av världen hela tiden vetat…:
"President George Bush har de senaste veckorna i en serie tal försvarat kriget i Irak med att det är frontlinjen i kriget mot terrorismen. Genom att bekämpa terroristerna på Bagdads gator slipper vi möta dem här hemma, det är ett av presidentens viktigaste argument.
Men nu konstaterar USA:s 16 spionorganisationer, som numera samordnas av USA:s högste underrättelseansvarige John Negroponte, att kriget i Irak har lett till att det finns fler terrorister än före kriget."
// staffan
USA är Världens bästa land, näst efter Sverige…
//CarlS