Sjödins dom
SSU-ordföranden Anna Sjödin fälldes på samtliga punkter. Hon fick dagsböter och ska betala skadestånd till vakten på Crazy Horse.
Vad säger ni om detta? Kan hon sitta kvar som SSU-ordförande när Tingsrätten slagit fast att hon kallat någon för "svartskalle"?
nej, det tycker jag inte. en ordförande för ett ungdomsförbund ska föregå med gott exempel tycker jag. och detta är INTE att göra det.
Självklar ska hon sitta kvar, vem ska vi annars kasta sten på i debatterna när de egna argumenten tryter.
Tror säkert att sossarna gillar vad de ser ang. de borgerliga fadäserna och att de helst inte var utan dem. Därför är Anna bra att ha kvar som slagpåse.
mvh
Bertil
#2 Rent strategiskt från borgerligt håll är det kanske bra att hon sitter kvar, men är det lämpligt?
Hon är nog för självgod för att avgå, så det blir nog inget av med det dock.
med tillräckligt mycket kritik från "sina egna" borde hon kunna besluta sig för att avgå tycker man
Vi får väl se vad SSU:arna säger…
# 1 Instämmer! Något som genomsyrar debatten just nu tycker jag är att S och vänstern har svårare att tolerera fusk. M slätar över alla misstag. Om Anna Sjödin ska avgå så bör rimligtvis även Borelius och det andra gänget göra detsamma. Men nej de ska ha en andra chans?! Var är allianssvansen????
Absolut inte lämpligt, utan precis som du påpekar så är min önskan av rent strategiska skäl. Blir hon kvar nu, så kommer sossarna att få ägna mkt energi i en strävan att nästintill absurdum försvara hennes position i de egna leden.
Nackdelen är givetvis att hon späder på politikerföraktet. Vilken ju ingen är betjänt av.
mvh
Bertil

Klart hon ska avgå

Visst, men är det ingen som reagerar mot att man inte får säga svrtskalle, men fitta, hora etc är accepterat?

Och som vanligt förlorade hon så fort hon inte bad om ursäkt direkt. Hade hon direkt erkänt och bett om ursäkt så hade saken varit över vid det här laget. För nu är det ju inte själva brottet som fäller henne utan det att hon förnekade det hon hade gjort och att hon fick andra (dörrvakten) att framstå i dålig dager.
Oskar

Hade hon kallat honom för fitta då hade det varit riktig kris 

#10 Tror jag med
Sjödin tar time-out…
Ett allt vanligare tillhygge bland tvivelaktigt politikerbeteende :)