nej, jag hörde det på nyheterna.
nu BORDE hon få gå
Såg att hon är sjukskriven aja baja….

Att de aldrig lär sig. Alla korten ska upp på bordet direkt. De borde för egen skulle anlitat en obereoende person som fått gå igenom hela deras personliga historia…
Oskar

Fler kommer att få gå var så säker, jag är helt övertygad om att det finns massor med lik i garderoberna och en hel kennel begravd….detta är bara början på det Sverige behövde

Det roliga är ju att det fanns lika mycket skit hos de som satt i den förra regeringen…
// staffan

Men nu skulle det vara slutfifflat! 

En vecka och första krisen, jag tycker det är underbart roligt och underhållande, jag trodde faktiskt det skulle dröja minst en månad och mer kommer att komma :D vänta tills dom ska börja regera lilla Måns, Bill och Bull och Maja Gräddnos, detta kommer att bli underhållande
Förra regeringen viste, lite bättre än att bjuda på skandaler första veckan 

# 5 Helt klart att det fanns skräp även i den förra regeringen men nu handlar det om den nya. Så att det kan inte ursäkta de nya regeringsmedlemmarnas bravader.
Hade för mig att i moderata kretsar handlar det mera om individen. Så man kan inte ursäkta med kollektivism eller hur?
// kari
#5 jag blir lite full i skratt att en del alltid måste kasta paj på någon i vänsterregeringen istället för att erkänna att en moderat kan göra fel 
visst fanns det nån som gjorde fel, tex Sahlin och toblerone….
men nu är det en NY regering som själva säger att folk fuskar så mycket

…och jag blir full i skratt av att endel är så vansinnigt förälskade i vänstern att de inte till något pris kan erkänna att de politikerna också har brister. Mitt första inlägg var ju enbart riktat mot en moderat så vad är problemet?
Nu avgår i alla fall Borelius - som alla med något bakom pannbenet kunde inse skulle bli oundvikligt efter nyheten i #0.
// staffan
#10 jag skrev ju nyss att det fanns de som gjort fel där med. tex Sahlin..
Det finns fel både till höger och vänster, men man får inte heller glömma att politiker/ministrar också är människor!
Det ursäktar inte vilket beteende som helst, men vi vill väl inte heller ha ett gäng övermänskliga individer i riksdag och regering? Hur skulle 100-procentiga perfektionister kunna representera den övriga befolkningen?…

Jag tror faktiskt att det ligger i många politikerns natur att tänja på gränser och ballansera på kanten till det olagliga. Det är vissa typer av människor som söker sig till politiken, en av dom är just dom som vet att nå framgång i en gråzon, sen finns såklart den som brinner just för politik och möjligheten att förändra livsvillkoren för medborgarna.
Dom som är politiker och lever i en värd av svarta löner, konstiga skatteavdrag, saltade räkningar, "glömda" avgifter, dom måste rensas ut. Röd eller blå det spelar ingen roll vi måste få ett samhälle med friska och vita politiker så att det inte blir legitimt för medborgare att jobba svart, jobba trotts att man är sjukskriven, använda vård av sjukt barn som extra semester mm. Det är lika självklart som att idrottsmän inte ska vara dopade och man gör doping kontroller, lika själkart ska det vara att granska politiker och föra fram orenheter i dagsljuset. För mig är det ett måste att politiker är rena, betalar sina skatter och lever efter våra demokratiska lagar. Det är lika själkart för mig att dom lever i en vit värd som att jag gör det.
Tråkigt är det när ministrar i en ny regering som haft som största valfråga att få bort fusk och skattetrycket själva har myglat och smitigt från avgifter och skatter. Att inte betala skatt betyder ju att man ökar skate trycket för andra, så vi blir färre som betalar till den gemensamma kakan, du själ från din hedliga granne.
# 12 Dagens politiker har en bra bit kvar till att bli 100% perfektionister. Givetvis är de också människor med fel och brister, men det är de som utformar de regler som ska efterföljas. Jag anser därför att de rimligtvis därför borde bli BÄTTRE på att SJÄLVA följa de regler som de sätter upp för andra. Det ska vi kräva, och inte hålla på och ursäkta dem. Då sker ju ingen förändring. Sedan så får de följa de lagar och beslut som den SITTANDE regeringen bestämmer precis som alla andra.
Att inte t.ex. betala TV avgift för att man inte gillar regeringen är ju direkt komiskt. Det är visserligen civil olydnad. Men civil olydnad ska SYNAS och HÖRAS. Den ska förändra saker och ting till det bättre för ALLA. Denna typ av civil olydnad som uppdagas efter kontroll och som enbart gynnar den egna plånboken är bara kriminell.
Vad innebär civil olydnad för er som är moderater? Jag är uppriktigt nyfiken på hur ni tolkar det begreppet och vill gärna försöka att förstå! Skulle vara intressant att diskutera detta!
# 13 Instämmer vi behöver politiker som brinner just för politik och möjligheten att förändra livsvillkoren för medborgarna.
#13 Tråkigt är det när ministrar i en ny regering som haft som största valfråga att få bort fusk och skattetrycket själva har myglat och smitigt från avgifter och skatter.
ja, det är inget gott föredömme, sen att andra moderater vill släta över det och menar att det va väl inte så farligt
#14 Vad innebär civil olydnad för er som är moderater? Jag är uppriktigt nyfiken på hur ni tolkar det begreppet och vill gärna försöka att förstå! Skulle vara intressant att diskutera detta!
nu är inte jag moderat, men civil olydnad gäller nog bara andra som tex fuskar med sjukpenning, eller ha råkat fått sparken och vägrar ta ett lågavlönat arbete….