Politik iFokus

Politik

Etikett: 15-politiska-partier
Läst 1580 ggr
Staffan
0

En skam för Moderaterna

Stiftelsen Wilhelm Govenii minne gav i år 600.000 kronor till Kriminellas revansch i samhället (Kris) för att bekosta socialt utsatta kvinnors tandvård. I Kris styrelse satt då Sundbybergs nytillträdda kommunalråd Erica Lejonoos. Tyvärr gick inte alla pengar till socialt utsatta kvinnor utan istället passade Erica och en annan styrelsemedlem på att fixa sina egna tänder för 63.000 kronor.

- Jag tänkte aldrig att det skulle vara ett problem,
säger Lejonoos till TV 4 Stockholm.

Snacka om hål i huvudet. Här ska hon hjälpa och företräda svaga och utsatta i samhället och så beviljar hon istället sig själv och en kollega pengar till att fixa iordning sina egna tänder. Om ni frågar mig tycker jag att det här var den hittills värsta skandalen bland nytillträdda makthaveres tillkortakommanden. Nej, har man hjärtat i plånboken är man fan inte lämpad att vara kommunalråd i en kommun. Punkt slut.

// staffan

Ida
0

Extra tragiskt också eftersom Moderaterna grep makten i Sundbyberg efter 87 år av Socialdemokratiskt styre och det första hon gör att att svika ett förtroende hon knappt fått.

Detta hände dock innan hon blev kommunalråd, men det visar ju precis hur inkompetent hon är.

AndersE
0

Usch, usch och bläää!

Lorita
0

Det är oproffsigt, tyvärr stärker det bilden av ledande moderater som förespråkare av ideologin "skit i andra och se till att få så mycket av kakan själv som det går" något som inte gynnar någon, inte ens dom politiska motståndarna. Alla politiska partier måste se till att vara rena så som idrotten jobbar mot doping. Då kan politik bli sakfrågor och leda ett land framåt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Staffan
0

> tyvärr stärker det bilden av ledande > moderater som förespråkare av ideologin > "skit i andra och se till att få så mycket > av kakan själv som det går"

Märkligt uttalande efter 12 år av maktmissbruk från s. Hur många gånger har vi inte hört om fuskande socialdemokrater som skott sig själva på bekostnad av andra, ibland utsatta, grupper. Jag tänker till exempel på de sommarstugor i skärgården som var avsedda för utsatta kvinnor i stockholm men som istället reservades för facktoppar. Från mitt perspektiv ser de alla ut att vara lika goda kålsupare.

Förutom Reinfeldt. Jag tror faktiskt att den mannen har rent mjöl i påsen och brinner för att göra Sverige till ett bättre land.

// staffan

Lisbeth
0

# 4 Instämmer. Jag tror också att Reinfeldt brinner för att göra Sverige till ett bättre land men enbart för medel och höginkomsttagare. Om man har rent mjöl i påsen då kan diskuteras! Märkligt att ta pengar från de sämst ställda istället för att ta dem från de som redan har. Varför inte kolla upp fusket i de egna leden istället för att börja med de arbetslösa och sjuka. Där finns pengar att hämta. Det har väl verkligheten visat oss nu!

AndersE
0

#5 Fruktansvärt trist kommentar… Ledsen

Lisbeth
0

Får jag höra en bättre då!

Lorita
0

Det där var ett citat från dom jag träffat som inte bor i fina villor och vilka har en för lång månad för pengarna. Dom jag möter som aldrig kommer att gynnas av moderat politik för deras verklighet är så långt ifrån den som moderaterna känner till, den lille svage. Dom som inte har råd att låta sitt barn följa med på teater med skolan, för det kostar 50 kr och dom pengarna finns inte. Det är föresten samma människor som just fick höjd A-kasseavgift och försämrade villkor, för övrigt.

AndersE
0

#8 Det måste vara oerhört trist att leva på A-kassa och så få en ny regering med den uttalade ambitionen att ge dig ett jobb…

Orsaken att dessa människor är så "svaga" är ju tolv års s-styre…

Lorita
0

#8   Jag tänker på en kompis till mig, hon var gift med en man och dom hade två barn. Med åren så ökade han sitt alkoholintag med medföljande ökade elakhet. Det kröp över till misshandel och hon bestämmer sig för att skilja sig i samma veva så upptäcker hon att hon är oplanerat med barn, alla preventivmedel är inte hundraprocentiga. Hon bestämmer sig för att föda sin tvillingar och blir nu ensamstående med fyra barn. Hon är nu sjukskriven på halvtid på grund av skador hon fått av misshandeln och jobbar som sekreterare på halvtid. Hon har en ledig helg i månaden, pappan vill inte se barnen och är inte lämplig att ta hand om dom heller, så hon har en stödfamilj en gång i månaden.
Hon är akademiker och välutbildad men jobbar som sekreterare på en högskola. Hennes halvtids lön ger henne en årslön på 100 000kr och sjukpenningen är lägre. Alltså hon är inte arbetslös, hon är sjukskriven på grund av riktiga orsaker och jag kan i alla fall inte klandra henne för att hon valde att föda tvillingarna. På vilket sätt har budgeten hjälpt henne och hennes barn till att få det bättre? Kan du kalla henne lat? Är det hennes fel att manen började supa? Det gick fort för honom att förvandlas till en trevlig man till kvinnomisshandlare. Skulle hon stannat kvar och låtit sig bli slagen?

Hon fick budgeten att gå ihop, men nu efter regeringens budget så är hon en förlorare och kommer att gå kraftigt back. Hur ska hon få ihop sin och barnens ekonomi nu?

AndersE
0

#10 En tragisk historia, och varför skulle jag skuldbelägga?

Men eftersom hon arbetar får hon väl bl.a. del av skattesänkningen?

Lorita
0

#10 Ja, men det är i kronor räknat mer minus och jag vill betala skatt för just sådana som hon och hennes barn ska få ha det bra. Hon har fått ekonomin att gå runt, så skyll inte på förra regeringen, det är nu hon kommer att gå back.
Hon har föresten en väninna som gjort samma sak enda skillnaden var att hennes man gick på anabolas och att hon mindre inkomster trots att hon jobbar heltid.

Ida
0

#12 Hur kan du vara så säker på att hon kommer att gå back? Vad exakt är det som gör att hon går back från och med nu? Höjd a-kassa? Höjda fackavgifter?

Lorita
0

#13 det får du fråga banken eller vem det nu var som hjälpte henne att räkna, man får ju hoppas att vikariatet håller i sig så hon inte blir arbetslös en periodGråter

Inlägget är låst för nya kommentarer