Fp:s internutredning klar
Folkpartiets egen utredning gällande dataintrånget hos Socialdemokraterna är nu klar. Den visar ungefär det som partiet gått ut med tidigare, bland annat att Leijonborg var ovetande om vad som försegick.

Jag hade blivit mycket förvånad om internutredningen hade kommit fram till att Leijonborg visste något.
Mycket möjligt att det är sant men att tillsätta en egen utredning som presenterar väntat resultat stärker knappast hans utsaga.
Polisutredningen säger dock i princip samma sak vad jag förstår.
#1 Jag tänkte direkt detsamma, men att (fp) först inte ville lämna utredningen ifrån sig visar ju ändå att den enbart var avsett för internt bruk - och inte en beställd fasad utåt.
Men det är klart att en egen utredning aldrig kan få effekten att alla misstankar tvättas bort…

Jag tror det är ett spel. Klart de vill visa den och det var säkert bestämt långt innan TT ringde. Varför basunera ut i media om en internutredning om man inte vill få uppmärksamheten. Jag tror Leijonborg satt och väntade på att någon journalist skulle ringa och fråga. Jag undrar mest om han behövde läcka lite eller om TT kom på det själva.
#4 Cyniker där… ;-)
Vämjeligt!!!
Kan fp bryta sig in så kan väl Världens alla underättelsetjänster det också…om det vore något att värna om så skulle väl skyddet ha varit bättre…deta fattar jag inte mycket av, måste jag säga!
- Om jag bara stänger dörren så går väl ingen in i mitt hus…fint tänkt, men är det så?!?!?!?
mvh
Bertil
#6 Att jag tycker du är lite naiv som lämnar huset olåst betyder ju inte att jag behöver utnyttja tjuven som tar tillfället i akt…
Och att dörren är olåst hindrar inte mig från att kalla den som stjäl tjuv.

#5 Hehe, kanske det :-)
#6 Det enda vämjeliga jag vet är zebrurkor, det har jag läst…
nu är det ju så att ett skydd till ett sånt här intranät är rätt bra, men är det så att nån användare reggar förnamn som användare o förnamn som lösen så är det rätt öppet… speciellt om man har berättat det för nån… eller sätter upp en postit-lapp på kanten av skärmen…
Därför är jag så pass klok att jag låser och ser till att vartänn jag befinner så kan jag följa statusen av mitt hus…dom har en bit att vandra…sossarna :-)
…och säkert andra partier med - Välkommen in i 2000-talet!
mvh
Bertil
Jag håller med. Men det var delvis kul att se Marita Ulvskog gråta krokodiltårar under valkampanjen, i alla fall så här i efterhand. :)
Att det stolpskottet får vara kvar är för mig en gåta.