Effektiv regering!
Mycket kan man säga om politiker, men nu kan vi knappast klaga på att de bara lovar en massa och sedan inte gör något.
Det har gått snart två månader sedan valet och sedan dess har man lyckats arbeta fram en budget med en klar arbetslinje och därmed minskad arbetslöshet. Man skulle kunna tro att jag som student skulle tjäna på en annan politik, men tvärtom! Tjänar man ca 100 000 kr om året ger det en skattelättnad på drygt 5 000 kr, vilket för mig innebär alla mina kostnader för kollektivtrafiken. Snacka om studentrabatt! :) Dessutom kommer man att ta bort fribeloppet för studenterna så att man får tjäna hur mycket man vill utan att få CSN efter sig och man höjer studiebidraget med någon hundring per månad. Studenter är vinnare i Alliansens budget, åtminstone om man arbetar något vid sidan av.
Jag är imponerad att man kommer med så många kreativa förslag och ser fram emot att se Sverige skörda frukten av den här politiken inom kort! :)
Jo, jag är också lite impad av att man börjar se en mängd småtecken på att vi är inne på en bättre väg. Det har ändå bara gått ett par veckor!
Vad det är för positiva tecken ni ser begriper jag inte….
Själv hör jag bara en massa protester från alla håll och kanter!
Men en bra sak är att regeringen vill satsa på yrkesutbildningar på gymnasiet. Alla varken kan eller vill läsa vidare ytterligare. Dessutom så kan inte ett samhälle bestå av bara akademiker om det ska fungera.
#2 man ser ju det man vill se
ellerhur??
Protesterar gör de som trodde att Sverige var en enpartistat, men valet visade att än finns det hopp! :)
#0 och #1 vilka positiva tecken ser ni då??