Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 664 ggr
Staffan
0

Utländskt = opålitligt

Markus Lagergren skriver en mycket läsvärd blogg som jag kan rekommendera er att ge en chans. Här är ett par smakprov:

"Härom året var det stort föräldrauppror när det visade sig att några skolor i Stockholms län inte tillverkade sin skolmat av svenskt kött. HERREGUD! TÄNK PÅ BAAAAAAARRNEN! Om jag minns rätt så visade sig köttet vara danskt och men vet ju vilka opålitliga typer danskarna är. De pratar obegripligt och vi minns vilka skändligheter de begick under Stockholms blodbad."

"I resten av Europa ser man restauranger som marknadsför sig som 'Argentinian Steakhouse'. Hela Amsterdam är fullt av dem, t.ex. I Sverige skulle utplacerandet av en sådan skylt vara lika med att skriva under sin egen konkursansökan. Främlingsfientligheten manifesterar sig på så många sätt. Det här är ett av de dummaste."

>> Länk för den som vill läsa mer

// staffan

Ida
0

Argentina är känt för att ha mycket bra kött och det propagerar man som sagt för på många håll i Europa. Jag har tidigare alltid valt svenskt kött, men blir osäker nu när det kan förekomma Belgisk blå i våra svenska köttdiskar. Det är mest hanteringen av djuren jag tänker på då, inte hur köttet smakar.

Det säkraste numera är att köpa KRAV eller ekologiskt kött antar jag, om det är djurhanteringen man tänker på.

AndersE
0

#0 Det ligger nog mycket i det, men i sin argumentation visar han ju att han som så många "tyckare" utgår ifrån att alla andra är idioter. Det finns en rad logiska och rimliga argument för att välja svenskt kött framför t.ex danskt.