1 mkr till Schyman
…från Benny Andersson (ABBA). Det trodde jag inte, eftersom jag aldrig uppfattat honom som speciellt politisk.

I detta fall så är det delvis ett mycket behjärtansvärt syfte - att informera hur man gör vid avsaknaden av- och få ut valsedlar och sitt budskap.
”Jag tycker att vi svenskar genom åren har haft mycket att vara stolta över. I vår kommunikation med människor från andra delar av världen har vi kunnat slå oss för bröstet genom att till exempel hänvisa till vår höga levnadsstandard, en bra social infrastruktur, allemansrätten, förhållandevis skaplig jämställdhet och fina idrottare. Till och med en och annan rakryggad politiker. Till den kategorin hör Gudrun Schyman.
Jag är övertygad om att hon (Schyman) kommer att göra skillnad om hon får en plats i EU-parlamentet och då inte bara i frågor som gäller jämställdhet!"
Jag delar till viss del hans beundran för Schyman - jag tycker hon är en rak (inte att förväxla med rakryggad) politiker, förmåga att ställa sig ovanför för teknokratiska resonemang och pratar direkt åt åhörarna och inte minst att hon faktiskt är obekväm! Fler sådana i politiken! Nästan synd att slösa bort henne i stora EU… ;o)
Men jag har klara minnen av att han har uttalat sig politiskt innan - även Björn har tydligt tagit politisk ställning i t ex IPRED-frågan(sic!) ;o)
//Zac

fi ger jag väl inte så mycket för och det var därför jag ställde mig frågande angående Bennys nyväckta vänsterfeministiska intresse. Vore intressant att se hur många borgerliga väljare som gått över till att rösta på fi. Jag tycker att vi återigen ser en vänsterfalang som inte kommer sams inom de egna leden. På 70-talet fanns en hel rad av vänstersammanslutningar typ SKP, KFML, KFMLr, Trotskijsterna etc.
För mig är Schyman en populist och det betyder inte att hon är rakryggad. Men jag kan förstå att vissa kan bländas av henne, då hon ju är mycket skicklig på att kommunicera sitt budskap.
mvh
Bertil

#3 Det är ganska klart att FIS program är en blåkopia på V:s, fast med alla feministfrågor i versaler och fetstil… Det finns stora likheter mellan radikalfeministernas åsikter och marxismen, vilket gör det lite svårtolkat varför en del borgliga politiker gått över till FI…
Har kommunicerat en del med henne och hon är både trevlig och intelligent, dock är hon som att tala till en vägg så snart det kommer till feministiska frågor - onåbar för logik och åsikter överhuvudtaget. Typiskt de många övertygade feministerna således… ;o)
//Zac
hehehe
mvh
Bertil

Hoppsan…….en manstråd här alltså…….hm, göra sig lite lustig och flina, och det skulle göra er bättre än fi tycker ni
?
Nix, jag är ingen fi-anhängare trots att jag är kvinna
.
Jajamensan, detta är en mansgrisetråd…men du passar nog in du med
mvh
Bertil

#7. Hm, nu måste jag nog fundera på vad du menar med det……….
.
Jag trodde att hon fått pengarna till en kampanj för alla partiers rätt och möjlighet att lägga ut valsedlar och således ha en chans.
Fundera inte alltför mycket "blombukett", du kan få rynkor… du lade själv ut en chabloniserad harang och jag fann det gott att låta dig tro att den besannats….
mvh
Bertil

#10. Ja jösses…….rynkor har jag redan så det är nog lugnt att fundera och du, det var du själv som skrev ordet mansgris……det ordet, om något, är uttjatat och sk..trist. Själv trodde jag nog mest att jag var lite rolig…….men men och hej och hå.